Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan takler langtids-single mangel på kroppskontakt og nærhet?


Gjest 8e429...6ba

Anbefalte innlegg

Hei der 😉 Jeg har vært uten nærhet fra en mann og sex for den del i nesten 19 år og har ikke savnet dette så lenge jeg har brukt all min tid på sønnen min og jobben i første omgang. Men nå er jeg vel en litt einstøing fra før av å trives i mitt eget selskap og har jo sånn sett klart meg selv uten å være avhengig av en mann i livet mitt. Vel og merke har det vært sånn helt fram til jul i fjor når det helt uventet plutselig dukket opp en mann i livet mitt som jeg har kjent i over 20 år, men lykken fikk en brå slutt når ex.hans fant ut dette å ødela alt mellom oss. Så nå kan jeg og forstå hva du mener med savnet av nærhet kan du tro og den blir vanskelig å finne igjen for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steike. Jeg kjenner nesten at jeg blir lei av meg av at folk som har gitt opp håpt om å finne seg en partner. Det virker på meg som at dere har gitt opp selve livet, og innfinner dere med ensomheten. Jeg er alt for glad i kroppskontakt og sex, og om jeg hadde vært singel så hadde jeg nok vært aktiv på Tinder. Hadde ikke det funket, så hadde nok jeg ha hatt mine studieturer til Nederland eller Tyskland. 

Lenke til kommentar

Jeg tipper alder også spiller inn her. Sjelden en 50 åring drar på studietur. Med mindre det er type firmareise, aktivitetsreise, gruppe opplevelsesreise aka besøke vingårder eller lignende.

Ofte når folk har blitt god voksne og prøvd en del så kan man like det lave vedlikeholdsnivået og roen med å være single. Det har etterhvert en kostnad å stadig prøve nye partnere.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 4b79f...6eb
Baron12 skrev (12 timer siden):

Steike. Jeg kjenner nesten at jeg blir lei av meg av at folk som har gitt opp håpt om å finne seg en partner. Det virker på meg som at dere har gitt opp selve livet, og innfinner dere med ensomheten. Jeg er alt for glad i kroppskontakt og sex, og om jeg hadde vært singel så hadde jeg nok vært aktiv på Tinder. Hadde ikke det funket, så hadde nok jeg ha hatt mine studieturer til Nederland eller Tyskland. 

Jeg er single på 12 året og ønsker meg en kjæreste, men det virker umulig å finne. Jeg og er glad i nærhet. Er vel det jeg savner mest og kroppskontakt. Har stort sett endt opp med ONS som er så ræva dårlig at jeg hæler ikke det noe mer. Å finne noen som bryr seg om en er helt umulig i dagens samfunn. Har holdt på i 4 år. Har funnet 2 på den tiden som jeg har følt tiltrekning til og kjent blodet bruse i kroppen men selvsagt er ene gift og den andre vil ikke noe seriøst. Så blir man den som får klarer seg på brødsmuler og ta til takke med veldig lite..fysisk dekkes de behov selv om det så langt i år har vært 2 ganger i 2021. hurra for sexlivet..  men langt fra det emosjonelle som jeg savner mest. Så skjønner at folk gir opp jeg... er jo bare søppel... ingen ordentlig mann med litt tak i og som vet hva han vil og som viser geunin interesse for meg som person og ikke bare kroppen.. værste er de som sier de er seriøse men så begynner å spørre om kroppsfasong om jeg har kvinnelige kurver..fysj... da er det kroppen de skal være sammen med ikke meg som person. Jeg bryr meg midt bak hvordan kroppen er til noen jeg liker veldig godt. 

Nei mannfolk er bare ute etter lettvindt sex uten ansvar. Så da er det umulig dessverre. 

Jeg har tre krav

ikke røyk

jobb

 og førerkort.  

Da jeg selv ikke røyker og ikke drikker omtrent og jobber mye og har førerkort. Man jobber jo mye istede for å bli sittende for mye hjemme alene. Det er jobben som redder meg. 

 

Anonymous poster hash: 4b79f...6eb

Lenke til kommentar
Gjest 4b79f...6eb skrev (12 minutter siden):

Jeg er single på 12 året og ønsker meg en kjæreste, men det virker umulig å finne. Jeg og er glad i nærhet. Er vel det jeg savner mest og kroppskontakt. Har stort sett endt opp med ONS som er så ræva dårlig at jeg hæler ikke det noe mer. Å finne noen som bryr seg om en er helt umulig i dagens samfunn. Har holdt på i 4 år. Har funnet 2 på den tiden som jeg har følt tiltrekning til og kjent blodet bruse i kroppen men selvsagt er ene gift og den andre vil ikke noe seriøst. Så blir man den som får klarer seg på brødsmuler og ta til takke med veldig lite..fysisk dekkes de behov selv om det så langt i år har vært 2 ganger i 2021. hurra for sexlivet..  men langt fra det emosjonelle som jeg savner mest. Så skjønner at folk gir opp jeg... er jo bare søppel... ingen ordentlig mann med litt tak i og som vet hva han vil og som viser geunin interesse for meg som person og ikke bare kroppen.. værste er de som sier de er seriøse men så begynner å spørre om kroppsfasong om jeg har kvinnelige kurver..fysj... da er det kroppen de skal være sammen med ikke meg som person. Jeg bryr meg midt bak hvordan kroppen er til noen jeg liker veldig godt. 

Nei mannfolk er bare ute etter lettvindt sex uten ansvar. Så da er det umulig dessverre. 

Jeg har tre krav

ikke røyk

jobb

 og førerkort.  

Da jeg selv ikke røyker og ikke drikker omtrent og jobber mye og har førerkort. Man jobber jo mye istede for å bli sittende for mye hjemme alene. Det er jobben som redder meg. 

 

Anonymous poster hash: 4b79f...6eb

Kan det være at dine tre krav er egentlig litt mer enn tre krav også? 

Du langer jo mye ut om menn her som tydelig viser at du har dannet fordommer basert på dine tidligere erfaringer - kan de spille inn når du møter andre menn, at du avviser litt automatisk?

Jeg kan forstå at det brygger opp frustrasjon når man ikke møter noen som passer, men selv de som ville passet holder seg litt mer på avstand om det er mye kresenhet og fordommer i samtalen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Guest 4b79f...6eb said:

 er jo bare søppel... ingen ordentlig mann med litt tak i og som vet hva han vil og som viser geunin interesse for meg som person og ikke bare kroppen..  Nei mannfolk er bare ute etter lettvindt sex uten ansvar. Så da er det umulig dessverre. 

Anonymous poster hash: 4b79f...6eb

Dette gjelder både kvinner og menn. Det er minst like mange useriøse kvinner som bedriver bruk og kast. Nesten fristet til å si at det er flere av dem i dag. 

Quote

Jeg har tre krav

ikke røyk
jobb
og førerkort.  

Da jeg selv ikke røyker og ikke drikker omtrent og jobber mye og har førerkort. Man jobber jo mye istede for å bli sittende for mye hjemme alene. Det er jobben som redder meg. 

 

Med disse kravene er det flust av kandidater. Men jeg ville lagt til et fjerde krav "Ikke gift" eller "single" :). Renslighet er en selvfølge for alle vil jeg tro.

Det er mange som lever livet på jobben. Det bidrar jo gjerne mer til at man ikke finner potensielle partnere da jobb ofte er et begrenset miljø samtidig som at forhold ikke alltid er akseptert.

 

Endret av Theo343
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Samfunnet har forandret seg, og vi lever mer på nettet. På meg virker det som at det er på nettet alt skjer, her treffer en venner og her følger en med på ulike influencere. En blir vant med å like og ikke like personer, kun basert på utseende. Tidligere måtte en ut og oppsøke folk på ulike sosiale arenaer. Da fikk en sett personen i øynene, og en fikk en sjanse til å bli kjent. I tillegg har vi covid-19 i samfunnet, som gjør oss ufrivillig isolerte. Dette gjør at samfunnet blir kaldt, og veldig upersonlig..

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

En siste ting jeg har merket meg mer siste 10'ish er er at man ofte ser på menn som "emner de kan forme". "Hvis man bare klipper seg slik, kler seg slik, oppfører seg litt mer slik eller mindre slik så har vi en vinner". Mennesker er ikke nødvendigvis så veldig begeistret for å bli valg på basis av noen de ikke er.

Jeg får helt fnatt når jeg får høre "Jeg gjorde det fordi kona ikke liker xxx". Hadde det vært ungene ja, men kona som er voksen?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
8 minutes ago, sedsberg said:

Må jo være bedre å ofre noe enn å ikke ha dame.

Så lenge man ikke selger "sjela" og mister seg selv helt som jeg har sett en del menn gjøre. Har også sett menn offre nesten alle viktige sider av seg selv (selv barn fra andre forhold) for å tilfredstille kona og når deres felles barn er 5-10 og så går damene likevel. Man finner alltid noe galt med den andre når man først vil gå til noe annet.

Ergo er mitt svar. Vær tro mot deg selv først og fremst.

Du blir ikke lykkelig av å skulle tilfredstille en partner på den måten når man aldri vet hvor lenge man har de.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, sedsberg said:

Hadde ofra en arm og et bein og begge nyrene jeg hadde det gjort at jeg fikk dame. Og er garantert flere også som ville gjort det samme.

Man vil gjerne ofte ha det man ikke har. Har man først hatt det og ser hva det kan føre til så har man ofte lært noe av det. Slike ting gjelder også ofte rikdom og annet overfladisk.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest 8e429...6ba

TS her igjen. Tråden kom til live igjen, gitt. Og snart er det jul nok en gang.

Ting som har skjedd i mitt liv siden forrige posting fra meg:

Mora til barnet er like vanskelig å ha med å gjøre, men vi har i alle fall en helt standard samværsavtale nå. Måtte bare bruke rundt 70.000 kr på det... *sukk*

Var innlagt på sykehus, noen uker, med behandling hver 4. time dag og natt. Fikk masse kroppskontakt, og alt av hormoner ift sexlyst var borte fordi kroppen kjempet med andre ting. Det var ganske behagelig å ha det sånn. Fikk meg til å tenke på kjemisk kastrering av meg selv, faktisk. Og jeg sliter også med en slags utmattelse etter sykehusoppholdet, fordi kroppen jobbet så hardt.

Men det er jo kroppskontakt som er det aller viktigste for meg, har jeg også funnet ut. Og (det ikke-eksisterende) sexlivet er i alle fall på pause nå pga skade i underlivet som jeg fikk under sykehusoppholdet.

Synes jeg begynner å ha fått nok ting å slite med nå, ja.

Det positive er at jeg kanskje har funnet ei som er like glad i kroppskontakt som meg. Vi er fortsatt i starten av bli-kjent-delen siden vi bor langt fra hverandre, så ingenting er sikkert enda.

Men vi ble ikke kjent på standard-måten for Tinder/Møteplassen/Sukker. Vi små-chattet i et par måneder. Så vi ble kjent innenfra og ut - ikke utenfra og inn, sånn som man gjør så overfladisk, spesielt på Tinder. Jeg har forsøkt å få det til sånn tidligere, men kvinnene har ikke vært interessert i å chatte lenge nok, før de har mistet interessen.

Den store frykten nå er at jeg ikke får til å treffe henne før jul, og at julefeiring med familie i utlandet går i vasken pga de nye restriksjonene. Merker at en ny nedstengning nå vil ta på en del.

Jeg aner som sagt ikke om ting vil fungere med henne jeg er blitt kjent med, men mitt tips er i alle fall:
Bli kjent med hverandre innenfra og ut

Anonymous poster hash: 8e429...6ba

Lenke til kommentar
Gjest 8e429...6ba
12 hours ago, Guest 4b79f...6eb said:

Nei mannfolk er bare ute etter lettvindt sex uten ansvar. Så da er det umulig dessverre. 

Jeg har tre krav

ikke røyk

jobb

 og førerkort. 

Neida. Alle mannfolk er ikke bare ute etter sex. Jeg er en av dem som ikke er det. Men jeg er nok av de få, ja. Men selvfølgelig, sex er en del av et forhold.

Hvis du faktisk har kun de 3 kravene, så burde det være mer enn nok menn der ute til deg, for mange menn ønsker et varig forhold. Men man må jo også kunne gi noe tilbake i et forhold, enten det er omsorg, intellektuelt, tid, kos, felles interesser osv.

Anonymous poster hash: 8e429...6ba

Lenke til kommentar
35 minutes ago, Guest 8e429...6ba said:

TS her igjen. Tråden kom til live igjen, gitt. Og snart er det jul nok en gang.

Ting som har skjedd i mitt liv siden forrige posting fra meg:

Mora til barnet er like vanskelig å ha med å gjøre, men vi har i alle fall en helt standard samværsavtale nå. Måtte bare bruke rundt 70.000 kr på det... *sukk*

Var innlagt på sykehus, noen uker, med behandling hver 4. time dag og natt. Fikk masse kroppskontakt, og alt av hormoner ift sexlyst var borte fordi kroppen kjempet med andre ting. Det var ganske behagelig å ha det sånn. Fikk meg til å tenke på kjemisk kastrering av meg selv, faktisk. Og jeg sliter også med en slags utmattelse etter sykehusoppholdet, fordi kroppen jobbet så hardt.

Men det er jo kroppskontakt som er det aller viktigste for meg, har jeg også funnet ut. Og (det ikke-eksisterende) sexlivet er i alle fall på pause nå pga skade i underlivet som jeg fikk under sykehusoppholdet.

Synes jeg begynner å ha fått nok ting å slite med nå, ja.

Det positive er at jeg kanskje har funnet ei som er like glad i kroppskontakt som meg. Vi er fortsatt i starten av bli-kjent-delen siden vi bor langt fra hverandre, så ingenting er sikkert enda.

Men vi ble ikke kjent på standard-måten for Tinder/Møteplassen/Sukker. Vi små-chattet i et par måneder. Så vi ble kjent innenfra og ut - ikke utenfra og inn, sånn som man gjør så overfladisk, spesielt på Tinder. Jeg har forsøkt å få det til sånn tidligere, men kvinnene har ikke vært interessert i å chatte lenge nok, før de har mistet interessen.

Den store frykten nå er at jeg ikke får til å treffe henne før jul, og at julefeiring med familie i utlandet går i vasken pga de nye restriksjonene. Merker at en ny nedstengning nå vil ta på en del.

Jeg aner som sagt ikke om ting vil fungere med henne jeg er blitt kjent med, men mitt tips er i alle fall:
Bli kjent med hverandre innenfra og ut

Anonymous poster hash: 8e429...6ba

Fantastisk :) Håper det ordner seg på alle fronter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 4b79f...6eb skrev (På 10.12.2021 den 9.20):

værste er de som sier de er seriøse men så begynner å spørre om kroppsfasong om jeg har kvinnelige kurver..fysj... da er det kroppen de skal være sammen med ikke meg som person. Jeg bryr meg midt bak hvordan kroppen er til noen jeg liker veldig godt. 

Nei mannfolk er bare ute etter lettvindt sex uten ansvar. Så da er det umulig dessverre. 

Anonymous poster hash: 4b79f...6eb

Samtidig r d som du sikkert vet mange menn der ute som r den idealmannen du leter etter, men som også r opptatt av kropp. For mange r d viktig med fysisk tiltrekning, at en partner tar vare på sin kropp ved å være obs på kosthold med en joggetur/evt styrketrening ila en uke. Som mann trenger man ikke være en gris med slike behov.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest 8e429...6ba
On 12/10/2021 at 10:01 PM, Theo343 said:

Fantastisk :) Håper det ordner seg på alle fronter.

TS her igjen.

Gikk ikke noen vei det der, dessverre

Den nedadgående spiralen bare fortsetter, gitt. Alt blir bare tyngre og tyngre. Og kommer meg ikke ut av spiralen når basis-behov ikke er på plass.

Spørs vel hvor lenge dette går før jeg klapper sammen helt...

Anonymous poster hash: 8e429...6ba

Lenke til kommentar

Man må begynne med det som er helt basis, utenfor jobb og familieliv. 

Jeg liker vanligvis ikke slike lister for å få orden på tilværelsen når man er i et mørkt hull, men det er ofte mye bra å hente fra de om man går inn for det. Ergo google litt på "12 steps" ol.

Samt kan forskjellige hjelpelinjer være gode å ha om man trenger de.
https://psykiskhelse.no/hjelpetelefoner-og-nettsteder

https://verdensdagen.no/aktuelt/trenger-du-noen-a-snakke-med

https://www.reddbarna.no/her-kan-du-fa-hjelp/

https://reform.no/tjenester/mannstelefon/

Det viktigste er å snakke med noen.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...