Gå til innhold

Nvidia Titan V!


seppola92

Anbefalte innlegg

Hei! Har akkurat skaffet meg en Nvidia Titan V og er litt nysgjerrig på noe ting.

 

Ka er det som gjør at disse kortan er fortsatt verdt flere tusen og ka dåkker tenker er en fair pris på den ? Eg ser selv dem blir solgt fra 1000-1500euro brukte på Ebay, en Mod på Nvidia discord sa 1500-2000usd og andre har sagt rundt 1500.  Den leveres uten garanti og orginal eske , men fikk fortsatt pris og mente den er verdt 1500usd men er fint med litt mer fra norske folk da eg har planer om å selge det her. Har allerede fått bud på 5000 og 6000 men vil ikke kaste det bort før eg evt vet mer verdi og koffer den har så mye verdi. 

 

Så alt av informasjon er velkommen og takker for evt hjelp/meninger :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv ville jeg vært skeptisk å betalt dyrt skjermkort brukt:

NVIDIA Titan V NY/UBRUKT! VERDENS BILLIGSTE!

Man kan aldri vite, kan være første generasjon titan som selges for rundt 1000 kr brukt, desverre finnes det folk som kjøper på ebay eller wish og ligdene så er ikke godt å si hva man faktisk får, derfor det og finn betalingsgranti ikke finnes ville jeg tro fleste er sketisk å handle dyre ting brukt.

Uten garanti er jo ekstra risiko med tanke hvis noe skjer. Men godt mulig folk tar risikoen alikevell.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (23 minutter siden):

Selv ville jeg vært skeptisk å betalt dyrt skjermkort brukt:

NVIDIA Titan V NY/UBRUKT! VERDENS BILLIGSTE!

Man kan aldri vite, kan være første generasjon titan som selges for rundt 1000 kr brukt, desverre finnes det folk som kjøper på ebay eller wish og ligdene så er ikke godt å si hva man faktisk får, derfor det og finn betalingsgranti ikke finnes ville jeg tro fleste er sketisk å handle dyre ting brukt.

Uten garanti er jo ekstra risiko med tanke hvis noe skjer. Men godt mulig folk tar risikoen alikevell.

Min er legit btw, kan se benchmarks/bilde i annonsa :) Disse brukt blir solgt for rundt 1100-1500usd på Ebay, bare i september/oktober var det solgt 6-8 , så er vist ganske så "populært"kort men vanskelig å få tak i disse.  

Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (4 minutter siden):

Grunnen til at det går for store summer på ebay er folk som trenger det som reservedel i store render farmer etc.

For vanlige dødelige er nye RTX 3080 mye bedre. 

Selg på Ebay for maks profitt. Hvor fikk du tak i kortet? 

Sku solgt på Ebay men aldri gjort det så tar ikke sjangsen =P Kjøpte hos en lokalt :) Hun hadde allerede en laptop med en Tivan V og trengte ikke denne her, så 2500 så var den min =P 

Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (16 timer siden):

Da ville jeg solgt på finn for 6000kr. Verdien kommer til å falle nå som RTX 3080 er ute. 

Koffer vil verdien falle pga 3080 ? Ser du ikke har mer peiling en meg så eg foreslår at du ikke råder folk til å selge noe når du ikke vet selv 😜 Bare det at du sammenligner Titan V med 3080 sier litt. 

 

Nwader skrev (15 timer siden):

uhm, finnes ikke noe laptop med titan v..? Tror du skal ta bilder og gå i windows for å finne spec på denne gpuen for alt du forteller høres rart ut.

Vil da tru det, men har sjekket, GPU-z, 3dbenchmark score viser at min faktisk har HØYER score en GamerNexus sin :D 

 

Kryptodebunker skrev (16 timer siden):

Da ville jeg solgt på finn for 6000kr. Verdien kommer til å falle nå som RTX 3080 er ute. 

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1313&_nkw=Nvidia+Titan+V&_sacat=0  Du kan selv sjekke prisen og bud, og ka dem har vert solgt for :) Så igjen, 3080 har ingenting å si på verdien. 

Lenke til kommentar

Titan V er ikke spesielt egnet til spill.

Titan V baserer seg på Volta-arkitekturen, og bruker en "kutta ned" GV100-brikke med kun 12GB minne istedet for 32GB som finnes på Tesla V100 og Quadro GV100. Volta-akritekturen er i samme "fammilie" som Turing, men mangler mye av hardware-støtten for ray-tracing og tensorkjernene på Volta er også endel enklere enn hva vi finner på Turing.

For gaming så er Titan V et sted i mellom RTX 2080 Super og RTX 2080 Ti, men vil mangle støtte for DLSS og RTX, så et veldig dårlig kjøp med tanke på fremtiden.

Som et compute kort så er Titan V bra, men utfordringen er at 12GB minne begynner å bli litt lite i 2020 dessverre. De fleste firmaer som driver med GPGPU eller maskinlæring kjøper heller ikke brukte kort uten kvittering av privatpersoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (5 timer siden):

Høres ut som om du har stjålet kortet ett sted. Ingen selger ett for 2500kr i Finnmark det blir for dumt. 

Skal være forsiktig med ka du sier :) Beskylde folk for å ha stjelt ting er ikke noe du kødder med. Og bor heller ikke i Finnmark. Skal du beskylde meg for stjeling så gjør det face 2 face. 

Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (1 minutt siden):

Det er bare mange ting med historien din som ikke henger på greip... 

Er ikke dette din annonse? 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=194142446

Ja og ? Ser ikke ka som ikke henger på grep der ? Du går uansett ikke å beskylde folk for å ha stjelt ting fordi du er misunnelig når andre gjør en god handel, uansett om misunnelse så gjør du det ikke, trudde folk på forumet her var voksen nok til å tenke litt lengere en størrelse på kuken ?:)  

Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (2 minutter siden):

Det er bare mange ting med historien din som ikke henger på greip... 

Er ikke dette din annonse? 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=194142446

Bydde 2500 for en Titan og fikk den til prisen. La den ut på finn til 7500 når dem blir solgt til 1200-1500usd på ebay (rundt 8 i september/oktober) og ligger noen på ebay nu til 15 000 - 20 000+ nok. Skjønner ikke ka som får deg til å tenke at den er stjelt ? 

Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (1 minutt siden):

Bare virker rart at du får kjøpt en ubrukt Titan V til 2500kr på finn. 

Pass på å ikke få betalt med PayPal på ebay. Da kan kjøper bare påstå at det er noe galt og få pengene tilbake fra PayPal. Du blir sittende uten penger og grafikkort. 

En som hadde en annonse ute i 13 uker til 15000,- så sa eg at eg kjøper den til 2500kr hvis ho trengte penger! Får aldri gode deals hvis man ikke prøver :) 

 

Okey, takk for informasjon, skal nevne det til en kompis når han legg den ut for meg. Kordan betaling er trygg eller burde eg akseptere ? Hvis du vil fortelle meg selvfølgelig!  

Lenke til kommentar
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (1 minutt siden):

Da gjorde du en god deal. 

Bankoverføring direkte til din bankkonto. Men tror ærlig talt det er bedre å selge på Finn. Kan bli mye styr hvis Ebay går galt. 

https://www.theguardian.com/money/2019/oct/16/paypal-ebay-fraud-chargeback-seller-protection

Okey og takk for at du forteller meg det :) Ja er en som sa han ville kjøpe den den 15 oktober når han får lønn men vi får se. Trur eg bare holder meg til Finn da, lettere å mer trygger! 

 

Ja, var mange som ikke trudde det sku være ekte, men etter benchmark, GPU-Z så viste det seg å være ekte :D 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...