Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg var ferdig utdannet sykepleier i 2017, og har jobbet 100% siden den gang. Har jobbet i helsevesenet siden 2012, så har derfor noen år erfaring fra forskjellige områder i helsevesenet. Nå kjenner jeg dessverre at dette ikke er så givende for meg lenger. Syns derimot ingeniør utdanningen ser ganske spennende ut, da tenker jeg i retningen byggingeniør. Er ganske god i matte og liker realfagene. Noen som har erfaringer å komme med som tidligere sykepleiere? Eller generelt dere som har studert/studere til ingeniør? 

 

Mvh Sykepleier 25 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er også ingeniør men har ikkje så mykje å kommentere anna enn at du bør velge det som du trur du kjem til å trivast best med.

Kva er det innanfor ingeniøryrket som du interesserer deg for? Har du bestemt deg for byggingeniør eller er du open også for andre ingeniørretningar?

Med bakgrunn som sjukepleiar så er det likevel enkelte ting som du med fordel kan vurdere.
For det fyrste, kunne det være aktuelt å bli bioingeniør? Kva er det med helsevesenet som du no er lei av? Som bioingeniør så er det litt pasientkontakt i form av prøvetaking, men mesteparten av arbeidet er analyseringsarbeid utan pasientkontakt. Så dersom du ikkje er heilt lei helsevesenet så har du eit særdeles godt utgangspunkt til å bli bioingeniør.

Det andre du kan vurdere er å ta ei ingeniørutdanning der du kan sikte deg inn på å jobbe off-shore. Som sjukepleiar kan du fylle rolla som medic til sjøs og er du i tillegg maskin eller elektroingeniør så burde du ha gode forutsetningar for å finne deg jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...