Gå til innhold

Hvilke kurs har du fått dekket av nav?


Gjest fc6e2...821

Anbefalte innlegg

Gjest fc6e2...821

Hei!

Er i den situasjonen at jeg er arbeidsledig og ikke kan fortsette innen den yrkestypen jeg hadde før.

Det grunnet helsemessige årsaker.

Har da fått godkjent at jeg kan finne et kurs som vil gi meg en ny start på arbeidsveien.

 

Har sett på prosjektleder kurs og innkjøp. Samt kontor og administrasjon kurs.

Men er spent på å høre hva dere her inne har fått godkjent av ulike kurs, og eventuelt hvilke kurs dere kan evt. Anbefale.

 

Åpen for det meste, men kan ikke jobbe i fysisk tungt arbeid.

 

Merk: følte selv dette var det beste stedet og sette posten, men gjerne flytt om det er galt.

Anonymous poster hash: fc6e2...821

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest ac5b6...ca6

Kursene i regi av nav er ikke en god deal. De strekker vel opp til 6mnd i varighet og tilbys også de som ikke har spesielt tilpasset innsatsbehov, men det har du.

Jeg ville funnet noe med minst ett års varighet, som det er etterspørsel i markedet etter og som du tror du trives i.

Magiske ordene er omskolering, motivasjon, jobbmuligheter, stå i over tid.

Altså du trenger omskolering pga helseproblemer, du er ikke motivert for noe annet enn det den utdanningen du har lyst på. Og de bør godkjenne den utdanning fordi det er etterspørsel imarkedet (dokumenter med stillingsannonser)

Da får du beholde aap/sp og du får en mer skikkelig utdannelse enn et kurs som det lukter naver av.. hvis du mot formodning ikke har disse ytelsene så søk på de

 

Just sayin..

Anonymous poster hash: ac5b6...ca6

Lenke til kommentar

Du er nok dessverre ikkje den beste kandidaten for dette tilbudet gjennom NAV. Tilbudet om å få dekt kursing som fører til at du kjem ut i arbeid igjen høyres i utgangspunktet bra ut, problemet er at det er svært få jobbar der det berre er eit manglande kurs som er hinderet for å få seg jobb.

Typisk så er arbeidsgivere ute enten etter heilt ufaglært arbeidskraft som dei kan lære opp internt, eller så er dei ute etter meir kompetanse enn det eit lite kurs kan gi deg.

Kursing innan prosjekt, økonomi og kontor kan være nyttig, men du må nesten ha meir kompetanse å bygge ut på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...