Gå til innhold

Massiv kritikk mot Telenor etter at strømme­tjeneste streiket midt under lands­kampen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt off-topic siden det har ikke med fotballkampen å gjøre, men likevel relevant til Telenor T-We og TV2. Problemet er at tekst for hørselshemmede mangler i helhet på TV2 er skammelig spesielt for hørselshemmede som meg. Jeg tror det skyldes noe med tekststilen som i Altibox jeg hadde før var det svart bakgrunn med hvit tekst og den seperate sendedataen.

 

Har vært i kontakt med Telenor og det var bare mulig gjennom telefon, ikke chat eller e-post som min pappa måtte ringe for meg. Ikke godt svar på hvorfor det ble slik og ansvarsforholdet var uklart. Det synes jeg at det var dårlig. NRK og andre kanaler fungerer fint med tekst for hørselshemmede.

Endret av mads1153
Lenke til kommentar

La heller av de store aktørene håndtere strømming. Formel 1 lider av samme problematikk som fotball. Enten må man betale blod for en kanal med masse uinteressant, eller man kan bruke en billigere app fra F1.com som er høyst ustabil. Men denne helga tester de å sende på Youtube i sju land, deriblant Norge. Skal bli interessant å se hvordan det fungerer. For de som er interessert: https://www.youtube.com/c/F1 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Dovreekspressen

Skal sjekke ut F1-sendingen via Youtube nå i helgen.

Hittil har jeg sett F1 gratis (med reklamepauser) på RTL via parabol, men dette er vel siste sesongen de sender.

Det er helt uaktuelt å abonnere på Vsport-pakken for å kun se F1, da alt annet de har er fullstendig uinteressant for meg (muligens med unntak av Nascar)

Ser frem til at man får muligheten å kun abonnere på f.eks F1 uten å må kjøpe kjempepakker med masse tull

Endret av jr_605
Lenke til kommentar

Ser ut til at F1 på Youtube har tysk kommentering. Så kanskje ikke så aktuelt for alle. Jeg har betalt for F1 TV Pro app-en, som virker i Norge. Ca. 100,- kr/mnd. Men den er notorisk ustabil. Og i ren frustrasjon måtte jeg betale for Viaplay. 329,-/mnd  er drøyt for å se to tv-sendinger. Alt det andre har jeg null interesse for. Jeg betaler gladelig for innhold jeg liker. Det jeg hater er å betale for alt jeg ikke vil ha. Hos Viaplay er det enten film og serier, eller film, serier og sport. Å velge kun sport er ikke mulig. Derfor er F1 TV-appen genial, til en tredjedel av prisen. Men så er den altfor ustabil 😟 Det er nesten så man mistenker F1 for å servere folk en dårlig tjeneste for å lure dem over på dyr betal-TV. Og selv om jeg liker de norske kommentatorene godt, så kan de tross alt ikke måle seg med panelet i Sky. Med tidlige F1-førere, team-eiere etc. Fotball-fansen kjenner sikkert godt til Jake Humphrey. Han kommenterte F1 tidligere, og var veldig bra!

Formel E sendes forresten på Youtube. Dog ikke direktesendinger i Norge. Så jeg skulle like å se mer sport live på Youtube o.l. De har infrastruktur og erfaring, og de lever av at det fungerer.

Lenke til kommentar

Mulig at man ikke betaler ekstra for Vsport, men om man (som meg) ikke har noen avtale med en tv-tilbyder (ser lite på tv, får det jeg trenger gjennom streaming pluss min free-to-air parabol på Astra-satelittene), så er det vel ingen vei utenom å bli Viasat-kunde?

Det er en ganske høy pris å betale for å kunne se F1

F1 på Youtube fungerte fint for meg forresten, savnet mine faste tyske kommentatorer litt da :)

Dette er nok fremtiden, hvor man kan velge sine egne programmer, og ikke bli påprakket masse kanaler man aldri ser på

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...