Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Knekk i nakken - varm følelse som brer seg, og svimmelhet


Bjarnemann

Anbefalte innlegg

Hei! 

Som mange, så hender det at jeg knekker opp nakken. Noen perioder mer enn andre. Det jeg noen gang har opplevd, er at det knekker noe voldsomt, også kommer det en intens følelse av varme som brer seg utover. Det gjør også veldig vondt når det skjer. Det kan komme av at jeg knekker i nakken, men også uten at jeg selv har utløst det. Men gjerne enten i perioder med mye knekking, og/eller litt etter at jeg har knekt. Det skjer også oftere når jeg løper. 

I dag skjedde det igjen. Og dette var en av de absolutt verste gangene. Det gjorde gørrvondt, jeg ble så svimmel at jeg måtte støtte meg til en lyktestolpe, og jeg følte også at jeg holdt på å kaste opp. Brukte sikkert et minutt på å samle meg og gjenvinne virkelighetsoppvatninga. 

 

Noen som vet hva dette er? Burde jeg være bekymra for noe? 

På forhånd takk 😊 

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 8441b...8a7

Har ingen utdannelse innenfor dette på noen som helst måte, men du burde absolutt oppsøke ekspert på området. Jeg knekker selv ofte i ledd, spesielt nakke og noen gamle fotballankler, og har opplevd denne varmen som sprer seg i blant, men aldri med noen smerte, svimmelhet eller lignende. 

Jeg har en stillesittende jobb og sliter til tider litt med hodepine og 'anspent' nakke. Da tar jeg meg en tur til manuell terapeut og knekker opp litt, så retter det seg. I tillegg til fysisk aktivitet selvsagt. 

Råd må jo være å oppsøke en spesialist!

Anonymous poster hash: 8441b...8a7

Lenke til kommentar

Ja det høres ganske tydelig ut som om du har en nakkeskade..

Alt det du sa, er normalt for en med nakkeskade, men ikke noen grunn til å bekymre seg - annet enn at det er vondt og plagsomt og foringer livskvaliteten.

Løsning : tøying og generell styrketrening av musklene, tøying først og fremst - Yoga er spesielt populært i denne sammenheng 🐵

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...