Gå til innhold

Hva godt har Donald Trump gjort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Thorny skrev (2 minutter siden):

Wallstreet, Kina, det militærindustrielle komplekset, haukene ifra Bush-administrasjonen, fossilindustrien, fengselsindustrien med fler.

Alt dette er ting Biden er eller har vært kritisk til i sin kampanje, og var kritisk til under Obama-administrasjonen. Hvordan er disse "folkene bak Biden"? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Snikpellik said:

Alt dette er ting Biden er eller har vært kritisk til i sin kampanje, og var kritisk til under Obama-administrasjonen. Hvordan er disse "folkene bak Biden"? 


Politikere sier ofte ting utad de ikke mener. Biden har sagt til Wallstreet at festen skal fortsette. Han har sagt at fracking og fossilt brensel ikke skal fases ut. Han var arkitekten bak 1994 crime bill og sier han verken skjemmes eller angrer. Han og Obama bombet 7 muslimske land og bombet så mye at USA gikk tom for bomber. I Pentagon snakker man fremdeles om PNAC og krig mot Assad og Iran. Halve Bush-administrasjonen har erklært sin støtte for Biden. Det har milliardærene og industriene også ved å donere masse penger til ham.

Det DNC og toppfolkene i partiet sier utad til folket er bare symbolsk. Akkurat som republikanerne frir til konservative og evangeliske sosialske og moralske verdier. Det er stort sett bare prat. Korrupsjonen i Washington og den pengetrykkende krigsmaskinen fortsetter som før.

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Snikpellik said:

Han tok selvkritikk på dette senest for to dager siden, under townhallen på ABC hvor han kalte den for en «mistake». 


Det må vel i så fall være første gang. Tidligere, til og med i denne kampanjen, har han sagt at han var stolt av den.

Og det var bare den siste forfattet. Han skal visst også ha forfattet tre andre tidligere, på 80 og 90 tallet.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Kastrup said:

Det beste, og viktigste for min del, er hva han ikke har gjort, som er å starte flere kriger - med påfølgende flyktingestømmer innover Europa.


Samt ikke rævkjøre verdensøkonomien ved å gjøre knefall for Kina.

Dessverre er folk flest mer opptatt av optikk enn realpolitikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Thorny skrev (1 minutt siden):

Misforstå meg rett. Jeg støtter ikke Trump. Men jeg støtter Biden enda mindre.

Fordi du tror på konspirasjoner, istadenfor å ta til fornuft. Biden er på langt nær perfekt, eller ein kandidat eg hadde stemt på, OM ikkje for Trump. Ein sur sokk hadde vært bedre og mindre destabiliserende enn Trump. Trump har styrket vestens fiender, og fjernet mykje av det gode sammarbeidet vesten, Europa har med USA. 

Når du forsvarer Trump og påstår han er imot Wallstreet, når han tydeligvis har ansatt fleire store moguler og finansmenn fra nettopp Wallstreet, ein som statsekretær til og med, minner det om at du har kjøpt propaganda.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Thorny said:

Misforstå meg rett. Jeg støtter ikke Trump. Men jeg støtter Biden enda mindre.

Slik har jeg det også, bare motsatt; Jeg støtter ikke Biden, men det er helt umulig å si hva Trump kan finne på.
Jeg ser med like stor bekymring på et USA som bare fortsetter som vanlig, særlig utenrikspolitisk.
Men det må nesten være bedre å ha en nokså tilregnelig fyr i presidentstillingen, fremfor en stor baby.
Så langt synes jeg det er supert at det ikke er skjedd noen nye amerikanske innvasjoner, men disse fire årene har vel demonstrert at man ikke kan forvente at klovnen mener det han sier, eller gjør det han mener.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
1 hour ago, Thorny said:

Dessverre er folk flest mer opptatt av optikk enn realpolitikk.

Dette. Har et sterkt inntrykk av at mange her hjemme bærer sitt anti-Trump-sentiment slik man ellers bærer et klesplagg. Det er i stor grad en motesak, et signal til omverdenen om at man er rett-tenkende - en opplyst, intelligent og hjertevarm person.

"168 stykker har likt statusen din"

Kultur er nå definert av "normale" Ola og Kari Nordmanner, de samme type folka som på 90-tallet benket seg foran Mot i Brøstet, forstår du? Nå er deres nærvær overalt, på Snapchat og Insta og Facebook og Tinder og Tok Tok. Og de har fått oppheng i å klappe hverandre på skuldra over hverandres gjennomsnittlighet.

Da jeg var en ung sosial-demokrat var det amerikansk imperialisme folk brydde seg om - ikke om noen hadde sagt at kvinner lar mektige menn få ta dem på musa, eller at det ikke er de beste meksikanerne som innvandrer ulovlig til USA. Og ikke handla det om hvem som var mest korrupt heller, da enhver idiot forstod at korrupsjon er en innbakt del av det amerikanske politiske systemet, og lobby-veldet deres.

Nei, da var det først og fremst krig det handlet om. Foreldrene våre hadde protestert mot Vietnam-krigen, og vi levde igjennom to Busher, den ene mer krigersk enn den andre. Så det virka som en umulighet at en amerikansk president skulle kunne holde et valgløfte om å unngå krig. Og de gangene man fikk en semi-fredelig president - eller presidentkandidat - var det gjerne en demokrat. Så norsk media la naturligvis sin elsk på Demokratene, og det har de tydeligvis ikke klart å vokse fra.

Lenke til kommentar
Kastrup skrev (14 timer siden):

Dette. Har et sterkt inntrykk av at mange her hjemme bærer sitt anti-Trump-sentiment slik man ellers bærer et klesplagg. Det er i stor grad en motesak, et signal til omverdenen om at man er rett-tenkende - en opplyst, intelligent og hjertevarm person.

"168 stykker har likt statusen din"

Det er nok nåke incels også tenker, når dei ikkje får seg nåke. Istadenfor å gå inn i seg sjøl, og sjå om det kan være ein grunn for det, retter dei hat mot omverdenen, og "det normale", og lager ein "safespace" om at egentlig er det dei sjøl som er attraktive, mens det er damene det er nåke feil med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...