Gå til innhold

31 rederier vil bygge nullutslipps bulkskip: – Overraskende og gledelig [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik langsom, kystnær transport kan nok i stor grad basere seg på batteridrift, men de må gjerne ha en backup. Da er det vel mest aktuelt med ammoniakk, men LOHC kan muligens ha noe for seg. Den mest kjente varianten er toluene+H2 -> methylcyclohexane -> toluene+H2. Det inneholder bare 6 vektprosent utnyttbart hydrogen, men har den fordelen at toluene (mye brukt i malingtynnere) kan brennes (med karbonutslipp) som en 2. reserve.

Endret av J-Å
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...