Gå til innhold

Hvordan sette opp epost (telenor) i Outlook for Android?


Anbefalte innlegg

Har gjort dette før men nå får jeg det overhodet ikke til.

Følger disse instruksene: https://www.telenor.no/privat/kundeservice/epost/oppsett/

Uansett hva jeg gjør får jeg beskjed om ugyldig epost eller passord. Epost og passord er korrekt da jeg kan logge inn på web-mail og jeg kan også sette opp epost i GMail med samme instillinger. Instillingene fungerer også helt fint på PC i Thunderbird.

 

Måtte sette opp eposten på nytt da Outlook ikke ville vise noen eposter, mapper eller noe plutselig.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
52 minutes ago, sedsberg said:

Har gjort dette før men nå får jeg det overhodet ikke til.

Følger disse instruksene: https://www.telenor.no/privat/kundeservice/epost/oppsett/

Uansett hva jeg gjør får jeg beskjed om ugyldig epost eller passord. Epost og passord er korrekt da jeg kan logge inn på web-mail og jeg kan også sette opp epost i GMail med samme instillinger. Instillingene fungerer også helt fint på PC i Thunderbird.

 

Måtte sette opp eposten på nytt da Outlook ikke ville vise noen eposter, mapper eller noe plutselig.

Har du prøvd å "leke" litt med autentiseringsinstillingene?

Nå har jeg ikke online.no adressen min lengre, så jeg får ikke testet.

Er det forøvrig noen grunn til at du "må" bruke outlook?

Lenke til kommentar

Er ikke så mye man kan leke, bortsett fra portnummer. Og der har jeg prøvd det som er å prøve.

Er ikke så mange gode alternativer. GMail blir bare rot med flere kontoer.

La inn Bluemail og ser om den duger. Der klarer jeg å legge inn riktige instillinger i det minste. Fatter ikke hva jeg gjør feil i Outlook.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
39 minutes ago, sedsberg said:

Er ikke så mye man kan leke, bortsett fra portnummer. Og der har jeg prøvd det som er å prøve.

Er ikke så mange gode alternativer. GMail blir bare rot med flere kontoer.

La inn Bluemail og ser om den duger. Der klarer jeg å legge inn riktige instillinger i det minste. Fatter ikke hva jeg gjør feil i Outlook.

Prøvd å ta med @online.no i "username" på Outlook?

Lenke til kommentar

Du har ikke vurdert å bytte e-post til outlook.com eller live.com da? Da får du en Exchange server bak som også gjør det mulig å dele for eksempel kalenderinformasjon og kontakter.

Gjorde nylig det samme her og har i en overgangsperiode bare satt opp automatisk videresending av e-post fra mine gamle adresser gmail.com og online.no. Da er det enkelt å se hvem som sender til de gamle adressene slik at man kan gå inn å oppdatere e-posten hos de nødvendige som bank etc.

Kontakter og kalenderinfo som blir opprettet i Outlook på en hvilken som helst enhet synkroniseres også med kontakter og kalenderen på min iPhone.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, trn100 said:

Du har ikke vurdert å bytte e-post til outlook.com eller live.com da? Da får du en Exchange server bak som også gjør det mulig å dele for eksempel kalenderinformasjon og kontakter.

Gjorde nylig det samme her og har i en overgangsperiode bare satt opp automatisk videresending av e-post fra mine gamle adresser gmail.com og online.no. Da er det enkelt å se hvem som sender til de gamle adressene slik at man kan gå inn å oppdatere e-posten hos de nødvendige som bank etc.

Kontakter og kalenderinfo som blir opprettet i Outlook på en hvilken som helst enhet synkroniseres også med kontakter og kalenderen på min iPhone.

Spamfilteret til Microsoft er jo nesten like dårlig som det telenor har...

Lenke til kommentar
1 minute ago, trn100 said:

Har hatt outlook.com nå i noen måneder og har faktisk ikke fått en eneste spampost. Dette har nok like mye å gjøre med hvordan og ikke minst hvor man bruker e-post adressen sin.

Både og, med feks gmail kan epostadressen min fint ligge offentlig uten at jeg faktisk mottar noe særlig spam, det går ikke med outlook/live/hotmail

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (52 minutter siden):

Både og, med feks gmail kan epostadressen min fint ligge offentlig uten at jeg faktisk mottar noe særlig spam, det går ikke med outlook/live/hotmail

Hvis det er et problem kan man jo uansett bare videresende gmail til outlook og dermed få e-posten filtrert.

Jeg ville bare nevne mulighetene for synkronisering når man allikevel bruker Outlook.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...