Gå til innhold

Norge ikke til EM - Lagerbäck ut?


Pstereo

Burde Lars Lagerbäck få sparken?  

31 stemmer

  1. 1. Burde Lagerbäck sparkes etter tapet mot Serbia?

    • Ja!
      16
    • Nei.
      15


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har stor respekt for den jobben han har gjort frem til i år, og mener det var helt riktig å ansette han. Men nå passer ikke hans måte spille fotball på til det mannskapet vi har til rådighet lenger. Kartet matcher ikke terrenget.

Jeg tror spillerne er glad i Lagerback, men skal han fortsette nå må han ha en annen taktisk tilnærming, bruke den energien vi har i troppen og sette opp laget annerledes, men det tror jeg ikke han har i seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (33 minutter siden):

Norge er ikke bra nok for EM eller VM. Vi kunne hatt hvilken som helst trener det hadde ikke forandret en ting. Bygg laget opp med unge norske talenter, og skrot de som er 25+ år. Hvis vi gjør det så kanskje vi kommer til EM en gang de neste 15 årene. 

Norge har en langt bedre tropp enn for eksempel Finland som er kvalifisert til EM. 

Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (1 time siden):

Norge er ikke bra nok for EM eller VM. Vi kunne hatt hvilken som helst trener det hadde ikke forandret en ting. Bygg laget opp med unge norske talenter, og skrot de som er 25+ år. Hvis vi gjør det så kanskje vi kommer til EM en gang de neste 15 årene. 

Nord-Irland er én kamp unna EM, de ble jo knust av Norge for noen uker siden. Tror ikke vi er så jævlig dårlige i forhold til mange andre lag, det vil si alt under Tyskland, Spania et cetera.

Egentlig mest urettferdig hvordan Europas topplag hele tiden får gratisbilett til EM. Italia havnet jo i en gruppe med kun dårlige lag, og endte på 10-0-0. Hadde Norge vært i gruppe med Finland, Armenia, Liechtenstein, Bosnia og Hellas hadde vi kvalifisert oss også. Danmark var i gruppe med begredelige lag som Sveits, Irland, Gibraltar og Georgia; Norge måtte kjempe mot Spania, Sverige og Romania. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Teal. skrev (6 timer siden):

Nord-Irland er én kamp unna EM, de ble jo knust av Norge for noen uker siden. Tror ikke vi er så jævlig dårlige i forhold til mange andre lag, det vil si alt under Tyskland, Spania et cetera.

Egentlig mest urettferdig hvordan Europas topplag hele tiden får gratisbilett til EM. Italia havnet jo i en gruppe med kun dårlige lag, og endte på 10-0-0. Hadde Norge vært i gruppe med Finland, Armenia, Liechtenstein, Bosnia og Hellas hadde vi kvalifisert oss også. Danmark var i gruppe med begredelige lag som Sveits, Irland, Gibraltar og Georgia; Norge måtte kjempe mot Spania, Sverige og Romania. 

Er enig at det er urettferdig, men er jo lite vits om vi da var så heldig og bli trekt i en gruppe med Færøyene og Sant Marino og kom oss til EM. Vi hadde uansett blitt knust sønder og sammen av mange av lagene. 

 

Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (På 9.10.2020 den 11.25):

Hvorfor skal det være en norsk kandidat?

Fordi det er Norges landslag. Jeg hadde valgt Solbakken foran Klopp. Ikke at jeg synes Solbakken er ideell. Men han har baller nok iaf og det trenger man som norsk landslagssjef. Og han har ingen problemer med å rive folk litt etter håret. På ham derimot, er det vanskelig (pun intended).

Ut med Lager, inn med Solbakken. Gjerne før Romania-kampen. Få fienden ut av vår leir.

Lenke til kommentar

Lagerbäck var enormt suksess for landslaget, imo. Om du ser på landslaget før og etter han kom inn, så er forskjellen enorm. Han løftet laget fleire hakk. 
Når det er sagt, det er meget god tidspunkt om det er riktig å fortsette med han videre. Norge tapte mot Østerrike og Serbia. Progresjonen stoppet, Solbakken er på markedet. Samtidig er det gen. skifte på landslaget.

Det er ingenting galt å fortsette på Lagerbäck. Men om de kan få in Ståle istedenfor, så er det noe som må absolutt vurderes.

Lenke til kommentar
aomt skrev (20 minutter siden):

Lagerbäck var enormt suksess for landslaget, imo. Om du ser på landslaget før og etter han kom inn, så er forskjellen enorm. Han løftet laget fleire hakk. 

Stemmer det? Det sies at vi ikke har vunnet en eneste kamp over en bedre motstander. Det klarte endog Høgmo, over Kroatia hvertfall og fikk oss også til playoff og feilet der. Ellers ser jeg ikke helt hva Lagerback har fått til bedre. Høgmos tap mot Tjekkia og et lag til, var ikke verre enn våre tap mot Sverige og Romania hjemme.
Syns det har vært på stedet hvil jeg, knapt det.

Lenke til kommentar
Delvis skrev (2 timer siden):

Stemmer det? Det sies at vi ikke har vunnet en eneste kamp over en bedre motstander. Det klarte endog Høgmo, over Kroatia hvertfall og fikk oss også til playoff og feilet der. Ellers ser jeg ikke helt hva Lagerback har fått til bedre. Høgmos tap mot Tjekkia og et lag til, var ikke verre enn våre tap mot Sverige og Romania hjemme.
Syns det har vært på stedet hvil jeg, knapt det.

Norge var i alle fall mye bedre mot svake motstandere enn under Høgmo. Høgmos lag var berre trist å se på. Kun Hareide som var verre, med 0 vinn på 1 år. Lagerback hadde jo veldig god rekke med hjemmekamper, var vel 15 uten tap (eller noe sånt) før Østerrike?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...