Gå til innhold

Smak forskjell på 0,33 og halvliter? (Tuborg)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er boks skal det ikke ha noe å si. Kan jo være at det er litt forskjell fra batch til batch, men det er minimalistisk. Kan også være at den ene har annen datostempling, og dermed gamlere kanskje?

Hadde det vært 0,33 flaske så er det en forskjell i forhold til boks, men det utjevnes om dere drikker fra glass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri kjent forskjell, synes de er like uavhengig av størrelse. 0,5 er vel en anelse billigere, og om du drikker sakte kan det bli mindre kullsyre på slutten enn en 0,33. Men smaken er jo som det billigste fabrikkøl som er å få kjøpt.

Om du er ute etter billig øl med kan jeg for øvrig anbefale Beck's (de har den på enkelte kiwi, mener det er 22kr for 0,5 eller deromkring), den er enda billigere, og smaker faktisk noe, i motsetning til tuborg. Men det er nå smak og behag.

Endret av grovetussen
Feil butikk, Kiwi, ikke Rema1000
  • Liker 1
Lenke til kommentar
grovetussen skrev (15 timer siden):

Om du er ute etter billig øl med kan jeg for øvrig anbefale Beck's (de har den på enkelte rema1000, mener det er 22kr for 0,5 eller deromkring), den er enda billigere, og smaker faktisk noe, i motsetning til tuborg. Men det er nå smak og behag.

Becks er det klart beste billigølet på det norske markedet ja.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

1år for seint svar men.. Jeg vet ikke med 0.33 boksene men det er helt klart stor forskjell på 0.5 boksene. Hvis man ser under boksene der datostempel er trykket så finnes det bokser med 1 stempel og bokser med 2 stempel. De med 1 stempel smaker dritt i forhold til de med 2 stempler. Kjøp en av hver å test å sjekk hvis du finner. Jeg kjøper ikke Tuborg med mindre det er 2 stempler under. 

 

Endret av Kraga
Lenke til kommentar
Kraga skrev (29 minutter siden):

De med 1 stempel smaker dritt i forhold til de med 2 stempler. 

Kva slags stempel refererer du til her, og kva betyr stempla? Om boksene er merka ulikt og i tillegg smakar ulikt så må det være eit eller anna som er forskjellig i produksjonen. Kan det være at enkelte bokser er importert frå Danmark medan andre er produsert på lisens i Norge? 

Eg heller mot at det er stor sannsynlegheit for at det er mest psykologisk at ein synes det er forskjell 

Den einaste umiddelbare forskjellen eg kan kome på mellom 0,3 og 0,5 bokser er at ei stor boks blir varmare og flatare om ein ikkje drikker opp fort. 

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (5 timer siden):

Kva slags stempel refererer du til her, og kva betyr stempla? Om boksene er merka ulikt og i tillegg smakar ulikt så må det være eit eller anna som er forskjellig i produksjonen. Kan det være at enkelte bokser er importert frå Danmark medan andre er produsert på lisens i Norge? 

Eg heller mot at det er stor sannsynlegheit for at det er mest psykologisk at ein synes det er forskjell 

Den einaste umiddelbare forskjellen eg kan kome på mellom 0,3 og 0,5 bokser er at ei stor boks blir varmare og flatare om ein ikkje drikker opp fort. 

Stemplene jeg mener er dato stempel under på boksen. Legger ved bilde av de forskjellige boksene med "dobbelt" og "enkelt" stempel. Det er helt klart produksjon forskjell. Jeg kan finne begge "typene" på samme pall i butikken. Det er ikke noe psykologisk eller "placebo" effekt. Jeg har flere kompiser som syntes akkurat det samme. 

20211009_052537.jpg

20211009_053358.jpg

Endret av Kraga
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Mag ne skrev (På 16.10.2021 den 17.50):

Kommer denne Tuborgen på tankbil fra Danmark og tappes på boks i Norge?

Jeg kjøper den på Coop for det er pint bokser som  passer meg bra.🙂 Ok som sommerøl synes jeg. 

Neppe, brygges nok i Norge på lisens av et norsk bryggeri i samme konsern som Tuborg. Mange av bryggeriene er i gigantiske bryggerikonserner, store internasjonale selskaper som eier «konkurrerende» bryggerier. Eller det er vel ulike direktører så de konkurrerer sikkert, men det er nok styrt av konsernet så det er ikke ren konkurranse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...