Gå til innhold

Bli med når vi tester Volkswagens viktigste bil på mange tiår


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hanhijnn skrev (På 8.10.2020 den 8.45):

Har ikke hørt på podcasten enda, men reagerer på det jeg ser på bildet.

Jaggu bra det ikke er en Tesla, for da hadde haterne skrevet side opp og side ned om kvalitetssvikt. Men siden dette er en VW så er det vel helt ok? Saintja?

image.png.4f01371d0477897cbe4270d18824552a.png

Jepp, sånn går dagene. Skikkelig katastrofe bil det her, håper de ordner opp snart. Både på kvalitetskontroll og software. Sistnevnte er jo tragikomisk. 

Ellers har jo design kommet opp i det siste, de fleste jeg har snakket med synes den er fæl. Så det er jo ett hardt slag for id serien som skal følge opp med tilsvarende linjer:/ 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Complexity skrev (8 timer siden):

Morsomt at det stikker opp bak skjermen der ja. Carwow (på YouTube) var heller ikke spesielt imponert over byggekvaliteten på id.3. Hardplast og løse deler.

"Bare vent til tyskerne satser på elbil da blir det kvalitet" mener jeg har vært nevnt ganske mange ganger på forumet. 

Er ikke alle som prøver å suge fast kameraer overalt, og det er ikke akkurat meningen at plastikken over sensorer bak midtspeilet møter slik behandling. Prøv det med enhver bil, så blir det nok en stor andel av dem som går av. Det er jo litt av poenget med et deksel - at det skal være mulig å dra det av. 

Samt så må en ikke glemme at ID.3 er i C-Segmentet. Man ser jo kjapt hoppet i kvalitet fra ID.3 til ID.4. Forvent mer tilvalg over tid, og spesielt mellom årsmodellene som normalt. Også vil premium-segmentet snike seg inn når man starter å snakke om ID.6 og ID.7 modeller etter hvert. 

 

Lenke til kommentar
30 minutes ago, oophus said:

Er ikke alle som prøver å suge fast kameraer overalt, og det er ikke akkurat meningen at plastikken over sensorer bak midtspeilet møter slik behandling. Prøv det med enhver bil, så blir det nok en stor andel av dem som går av. Det er jo litt av poenget med et deksel - at det skal være mulig å dra det av. 

Samt så må en ikke glemme at ID.3 er i C-Segmentet. Man ser jo kjapt hoppet i kvalitet fra ID.3 til ID.4. Forvent mer tilvalg over tid, og spesielt mellom årsmodellene som normalt. Også vil premium-segmentet snike seg inn når man starter å snakke om ID.6 og ID.7 modeller etter hvert. 

 

Midtkonsollen var jo og løs da. Og hanskerommet var jo... ikke bra..

ID.3 er i C segmentet? Så for 350 000+ kan man ikke forvente bedre altså? Selv fra en tysk produsent?

Om det var snakk om f.eks MG ZS EV som koster 240 000kr så ville det vært greit med løs hardplast (som den sikkert har men det klages ikke der)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Complexity skrev (36 minutter siden):

Og hanskerommet var jo... ikke bra..

På biler med ratt på høyre side. Vi vil ikke merke det problemet. 

Complexity skrev (37 minutter siden):

Midtkonsollen var jo og løs da.

Har jeg aldri lagt merke til, men skal sjekke neste gang. 

Complexity skrev (38 minutter siden):

ID.3 er i C segmentet? Så for 350 000+ kan man ikke forvente bedre altså? Selv fra en tysk produsent?

Ja, og med batterier så må en forvente et hopp ned i kvalitet ja mot ICEV i samme segment og spesielt som innstegsmodell. 

 

Lenke til kommentar

Vi får nok tidsnok se om bakluken fylles med vann, lakken flasser av eller panoramataket blåser av. Tror det går helt fint. Har ikke hørt noe dramatisk.

Den har mangen fine detaljer. Ser også ut som om den klatrer raskt på registreringstatestikken. Den har vel tatt igjen tesla 3 på 4 uker. Vw gruppen selger rimelig bra med el biler i år. Når Id4 og enyac kommer blir det nok enda bedre for vw. 

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Trestein said:

Vi får nok tidsnok se om bakluken fylles med vann, lakken flasser av eller panoramataket blåser av. Tror det går helt fint. Har ikke hørt noe dramatisk.

Klistremerkene på utsiden av bilen flasser iallefall av på helt nye biler så det går ikke mot en bra start iallefall.

Er merkelig å "style" bilen i form av klistremerker. Oser ikke kvalitet akkurat.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (8 minutter siden):

Morro å se at dårlig kvalitet er helt greit når det er Volkswagen. Man må forvente ett hopp ned på kvalitet når bilen har batterier? Har aldri sett noen nevne dette om Tesla. Men selvfølgelig greit siden Volkswagen.

Det har vert nevnt før. Tesla er billige biler med dyrt batteri. Vw har kopiert konseptet.

E golf var nok en dyrere bil med billigere batteri. Taycan ser ut til å være en dyr bil med dyrt batteri

Lenke til kommentar
Complexity skrev (17 minutter siden):

Morro å se at dårlig kvalitet er helt greit når det er Volkswagen. Man må forvente ett hopp ned på kvalitet når bilen har batterier? Har aldri sett noen nevne dette om Tesla. Men selvfølgelig greit siden Volkswagen.

Kvalitet på et deksel har betydelig mindre effekt mot sikkerhet enn det Tesla får hardest kritikk mot. Det å fyre av gårde biler med potensielt farlige batterier, fangere som detter av pga vannpytter og tak som ikke er vanntette eller sitter fast fortjener da noen utropstegn? 

Lenke til kommentar

Se fra 10:37 her

https://youtu.be/2hn31vLKgho?t=637

Og så se fra 01:00 her

https://youtu.be/kbulCM90w8w?t=60

Er jo litt natt og dag i interiøret med tanke på kvalitet? Nå er det Performance utgaven han sitter i der, men den billigste utgaven (SR+) som kostet 370 000kr i fjor har akkurat samme interiøret.

 

Endret av Complexity
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (På 10.10.2020 den 8.01):

Skikkelig katastrofe bil det her, håper de ordner opp snart. Både på kvalitetskontroll og software. Sistnevnte er jo tragikomisk. 

Ellers har jo design kommet opp i det siste, de fleste jeg har snakket med synes den er fæl. Så det er jo ett hardt slag for id serien som skal følge opp med tilsvarende linjer:/ 

Ser definitivt ut som om VW har hatt det veldig travelt med å få ID.3 ut på markedet.

Designet er i god (?) VW-tradisjon. Kjedelig og intetsigende, men det hverken avskrekker eller sjokkerer noen. Jeg syns den splitter nye bilmodellen ser veldig anonym og intetsigende ut, men det hadde ikke avskrekket meg fra å kjøpe en. Det er det helt andre ting som gjør. 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...