Gå til innhold

Flere dårligere nyheter: Neste år skal det flys enda mindre med NH90


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NH90 må være eksepsjonelt svært godt til anti-ubåt krigføring, når man har tviholdt på denne kapasiteten i så mange år. Men det hjelper kanskje lite når de ikke gir nok flytimer, og vedlikeholdet er svindyrt? Er det ikke mulig å flytte det teknologiske utstyret som benyttes for anti-ubåt krigføring over på en annen helikopterplattform? En helikopter grunnplattform for de fleste behov i vårt forsvar.

Lenke til kommentar

Beklager å måtte si det. Men jeg lurer på om jeg skal le eller gråte.. Nå skylder Tessera fabrikken altså på Korona som årsak til forsinkelser og helikopter som er nesten ubrukelige pga feil og lite deler. Kan jeg minne Tessera om at det er 19 år siden NH 90 ble bestilt og Korona har vi hatt i bare de 6 siste månedene? Hva blir det neste? Min spådom er at NH 90 kommer til å ende på en fly-kirkegård i avdelingen for totalt mislykkede prosjekt. Så kommer nok den robuste sliteren Sikorsky Sea-Hawk inn som erstatter, om ikke så altfor mange år

Endret av ACYBN18O
Lenke til kommentar

Danskene (2008) kjøpte NH-90, var for dyr i drift og lang service tid de ble byttet ut med EH101.

Sverige (2007) kjøpte NH-90, de fikk heller ikke lovet flytid ut av helikopterne og får dyre i drift, ble erstattet med UH-60. Nederlands kystvakt NH-90 har problemer med rust og slitasje, den tåler ikke salt..

Men Norge, DE skal få til å bruke NH-90. Vi har ikke regnet feil på drifts kostnader og vedlikeholds tid. Våre helikoptre skal oppnå beregnet flytid!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...