Gå til innhold

ANMELDELSE: Star Wars Squadrons


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er noen irriterende bugs i spillet. Håper de blir rettet, det gjelder bl..a for oss som bruker HOTAS og pedaler. Har selv fikset det med div tyvtriks, men ikke intuitivt overhodet. Og det problemer med framerate på PC. Noe jeg heller ikke plages av. Selv om jeg spiller på PC. Men bedre selvsagt om det ordnes.

Dette spillet MÅ oppleves i Virtual Reality. Etter å ha spilt noen timer i VR på PC for deretter prøve spillet på Xbox One X... rimelig tamt å spille på konsoll og i vanlig 2D.

Grei anmeldelse, har ikke selv testet singelplayer campaign. Så kan ikke si noe om det. Multiplayer trenger flere kart "kart", flere spillmoduser og gjerne flere skip etterhvert. Men dæggærn så gøy det er pr nå.

Lenke til kommentar

Sitter selv å venter på HOTAS og VR fix... Om det kommer.... Sliter med VR at det etter 2-3 min begynner å hakke noe hinsides. Nede i 20+ frames.. Ser det er flere på EA Answers som har samme problem. Også tror jeg det er noe memory leak kanskje da jeg maxer ut 8GB på skjermkortet uansett om jeg kjører low/ultra.. Ellers så gledes det til å spille når i det minste HOTAS deadzone fix er på plass. Orker ikke å prøve engang uten.

Lenke til kommentar
2Ro skrev (57 minutter siden):

Sitter selv å venter på HOTAS og VR fix... Om det kommer.... Sliter med VR at det etter 2-3 min begynner å hakke noe hinsides. Nede i 20+ frames.. Ser det er flere på EA Answers som har samme problem. Også tror jeg det er noe memory leak kanskje da jeg maxer ut 8GB på skjermkortet uansett om jeg kjører low/ultra.. Ellers så gledes det til å spille når i det minste HOTAS deadzone fix er på plass. Orker ikke å prøve engang uten.

Kommer nok fix. Hvilken Hotas har du? Jeg har Thrustmaster og fikset deadzone via Thrustmasters eget T.A.R.G.E.T. program i Windows. 

Ingen problemer med VR, kjører alt på Ultra noe som ga 65-75 fps målt med fpsVR. Låste derfor framerate til 45 via SteamVR appen og kjører motionreprojection opp til 90 fps. Flyter helt smooth! Har HP Reverb HP som har 4320x2160 oppløsning, 90hz.- Noe som krever sitt. 

 

Lenke til kommentar

Jeg refundet pga stabilitetesproblemer i VR, ghosting/reprojection utenfor cockpit. Syntes heller ikke noe om den stygge stjernehimmelen i VR. Den ser nok fin ut på skjerm men det duger ikke i VR.

Kjøper igjen hvis problemene blir fikset.

Spilte med X52Pro HOTAS og Valve Index.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Dette er det første spelet eg har bedt om tilbakebetaling på. CTD mellom kvar "scene" og til slutt umogleg å komma seg gjennom tutorial pga CTD.

Merkelg at ein ikkje kan endra kontrolloppsettet for stikka, men var knall at Tool Tips I tutorialen stemte overeins med stikka (Cyborg).

Eg fekk aldri flydd lenge nok til å få ein kikkeleg god følelse for kontrollane, men nett nok til at eg syntes det var interesangt.

Rekner med at dette er feil som vert retta opp etterkvart, men tok ikkje sjansen på at CTD vert fiksa innan rimeleg tid.

Lenke til kommentar

Det var jo synd. Dette med ghosting og stygg stjernehimmel, er det noe som henger sammen? Eller er stjernehimmelen så ille hele tiden også når du står stille? Jeg ser jo at den kunne vært skarpere, stjernehimmelen altså. Men har lest en del poster om det nå og synes folk overdriver stort. Men så har jeg heller ikke ghosting problem i VR. Spiller med HP Reverb VR.

Håper EA fikser disse problemene for folk for dette er noe av det morsomste jeg har spilt i VR. Ikke spilt singel player ennå riktignok.

Lenke til kommentar
33 minutes ago, Dr.Peedee said:

Det var jo synd. Dette med ghosting og stygg stjernehimmel, er det noe som henger sammen? Eller er stjernehimmelen så ille hele tiden også når du står stille? Jeg ser jo at den kunne vært skarpere, stjernehimmelen altså. Men har lest en del poster om det nå og synes folk overdriver stort. Men så har jeg heller ikke ghosting problem i VR. Spiller med HP Reverb VR.

Håper EA fikser disse problemene for folk for dette er noe av det morsomste jeg har spilt i VR. Ikke spilt singel player ennå riktignok.

Jeg har null ghosting,  men har blurry Stjernehimmel. Men som jeg har nevnt hadde ingen sagt det til meg,  ville jeg ikke merket det.

Lenke til kommentar

 

7 hours ago, Dr.Peedee said:

Kommer nok fix. Hvilken Hotas har du? Jeg har Thrustmaster og fikset deadzone via Thrustmasters eget T.A.R.G.E.T. program i Windows. 

Ingen problemer med VR, kjører alt på Ultra noe som ga 65-75 fps målt med fpsVR. Låste derfor framerate til 45 via SteamVR appen og kjører motionreprojection opp til 90 fps. Flyter helt smooth! Har HP Reverb HP som har 4320x2160 oppløsning, 90hz.- Noe som krever sitt. 

 

Ah! Du bruker motion reprojection, det forklarer jo litt. Jeg vil ha 90fps i 90hz eller 120fps i 120hz, 144hz osv.

Hvis jeg låser framerate til 45fps og bruke motion reprojection slik du gjør vil jeg jo oppleve et etterslep når jeg beveger meg og det orker jeg ikke, det er ikke godt nok. Jeg synes VR bør kunne kjøres stabilt uten å måtte ty til reprojection.

Lenke til kommentar
Enceladus skrev (1 time siden):

 

Ah! Du bruker motion reprojection, det forklarer jo litt. Jeg vil ha 90fps i 90hz eller 120fps i 120hz, 144hz osv.

Hvis jeg låser framerate til 45fps og bruke motion reprojection slik du gjør vil jeg jo oppleve et etterslep når jeg beveger meg og det orker jeg ikke, det er ikke godt nok. Jeg synes VR bør kunne kjøres stabilt uten å måtte ty til reprojection.

Joda, jeg vil helst ha 90. Og kunne nok nådd det ved å senke grafikkvaliteten noe. Men, er en grafikkhore, og synes det ser mest lekkert ut sånn. Men jeg merker ikke noe til etterslep når jeg spiller med motion reprojection. Jeg kan få artifacts når jeg bruker det i DCS og når andre fly kommer nærme meg i stor fart, men foreløpig ikke i Star Wars Squadrons. 

Lenke til kommentar

Jeg må si, og det virker som jeg er den eneste her inne, at dette er utrolig fete greier. Psvr og thrustmaster t flight 4 eller no.. sjuuuukt.. har ikke begynt å våge meg på multiplayer enda, men herregud for en fantastisk følelse å brekke x-wingen rundt en destroyer bare for å booste max å ødelegge alt i din vei! Tar av meg hatten! Noen som er hypp på å bygge et team???

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 10/8/2020 at 11:46 PM, Firstdingo said:

Jeg må si, og det virker som jeg er den eneste her inne, at dette er utrolig fete greier. Psvr og thrustmaster t flight 4 eller no.. sjuuuukt.. har ikke begynt å våge meg på multiplayer enda, men herregud for en fantastisk følelse å brekke x-wingen rundt en destroyer bare for å booste max å ødelegge alt i din vei! Tar av meg hatten! Noen som er hypp på å bygge et team???

Mitt inntrykk er at VR spillere er stort sett fornøyde og de som spiller på skjerm er mindre fornøyd.

Gode anmeldelser på RoadToVR og UploadVR

https://www.roadtovr.com/star-wars-squadrons-review/

https://uploadvr.com/star-wars-squadrons-vr-review/

Mitt problem med spillet er ytelsen i VR på PC og noe grafisk rusk. Gameplay virker morro det.

 

Og om jeg kan være så ærlig å si det så blir nærmest alle spill på skjerm litt kjedelige når man har opplevd hvor bra VR kan være i forhold.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...