Gå til innhold

Er du for eller imot asylinnvandring, kvoteflyktninger, familiegjenforening, og arbeidsinnvandring?


Thorny

Er du for eller imot asylinnvandring, kvoteflyktninger, familiegjenforening, og arbeidsinnvandring?  

28 stemmer

  1. 1. Asylinnvandring?

    • For
      8
    • Imot
      13
    • For, men de må reise igjen når det er trygt
      7
  2. 2. Flyktningeinnvandring?

    • For
      9
    • Imot
      10
    • For, men de må reise igjen når det er trygt
      9
  3. 3. Familiegjenforening?

    • For
      10
    • Imot
      11
    • Kun for de som gifter seg med norske borgere som ikke kommer ifra hjemland/samme kultur
      7
  4. 4. Arbeidsinnvandring?

    • For
      14
    • Imot
      2
    • Bare høyt kvalifiserte
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener asylloven bør tilbakeføres til "første trygge havn prinsippet".
Jeg er for å ta imot flyktninger, men mener også at de må tvangsendes tilbake om nødvendig, når det er trygt.
Familiegjenforening bør bare skje i tilfelle ekteskap når ektefellene kommer ifra forskjellige land i min oppfatning. Ellers bør de bo i det landet de har størst tilknytning. 
Arbeidsinnvandring er jeg i utgangspunktet helt for, men fordi det forsvinner så mange jobber så synes jeg vi bare burde ta imot kvalifisert arbeidskraft.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Full stop for alt annet enn midlertidig Arbeidsinnvandring, + tilbakevandring. Dette prosjektet har så pinlig feilet
Hvor sykelig tilbakestående er UDI når dette skjer?
https://www.nrk.no/norge/fikk-norsk-statsborgerskap-mens-italia-ville-domme-ham-for-terror-1.14629576

De idiotene og partiene som hyler om at '50 ikke er nok' og '3000 ikke er nok', vil bare signalisere sin godhet på andres regning, de gir faen i konsekvens-utredning eller de utallige de overser.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg synes personlig det er utrolig merkelig at særlig asylinnvandring ble gjort om til ideologisk betinget masseinnvandring til vesten for å gjøre opp for befolkningsnedgang, og ingen tok det opp på Stortinget eller i forsamlinger som FN. Ikke engang når det var soleklart at prosjektet ikke bare var dødfødt, men faktisk gjør ting verre både i våre land og deres.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette trenger vi nå: https://www.dagbladet.no/nyheter/her-moter-listhaug-sitt-politiske-idol---en-bauta/70843286
''Danmark tar imot null kvoteflyktninger og vil framover sende hjem nesten alle flyktninger og asylsøkere.''
Det er ikke uhørt, det er ikke bare i Øst-Europa det fins håp.

Sverige trenger det desperat, det er en grunn for at SD har stormet frem de siste årene, tross aggressiv motgang blant motstandere, andre politiske partier, og media.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Asylinnvandring til Norge må bare skje hvis det er fra våre naboland, og det skal være midlertidig. Familiegjenforening skal ikke gis til folk som har søkt asyl (fordi det er midlertidig). Arbeidsinnvandring er jeg veldig for, men de kan bare motta støtteordninger fra staten, hvis de har bevis at de har jobbet sammenhengende fem år i Norge

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 10/19/2020 at 4:39 PM, Obeseus said:

For alle så lenge de ikke kan motta noen form for offentlige velferdsgoder, disse bør være begrenset til kun norske statsborgere. 


Problemet er at da får vi utvilsomt mange hjemløse og antagelig en voldsom økning i kriminalitet. De har det bedre der de er. Vi bør i min oppfatning hovedsakelig hjelpe i form av nødhjelp. For utviklingshjelp bør det være veldig konkret og stilles strenge krav.

Lenke til kommentar

Her er min mening

Asylinnvandring slik det er idag gir ingen mening. Det er titals millioner av folk som kvalifiserer seg for asyl i Norge, og for å unngå at alle kommer og kollapser hele systemet, så har man laget et hinderløp hvor man må klatre over murer og skape falske pass for å komme seg til Norge. Asylsystemet er dypt urretferdig, inhumant og er en skam for den vestlige verden. Løsningen er at vi bare gjør det mulig å søke om asyl fra flyktningleire og ambassader. Å søke om asyl fra Norge vil gi ingen fordeler og du vil bli sendt til en flyktningleir så fort som mulig.

Flytkningsystemet bør vi beholde, men bør også inkludere asyl. Folk vil søke om asyl fra flyktningleirene og vi bestemmer hvem vi tar imot til Norge.

Det er for meg en selvfølge at familiemedlemmer kan få familiegjenforening. Har vi gitt en person opphold i Norge så fortjener også familien opphold i Norge. Jeg vil derfor fjerne inntektskravet og gjøre det mulig å søke om familiegjenforening på turistvisum. For å unngå falske ekteskap vil jeg kreve mer dokumentasjon om at forholdet er genuint.

Arbeidsinnvandring er bra slik det er idag. Vi slipper inn de vi trenger, men ikke mer.

Lenke til kommentar
On 10/19/2020 at 10:39 PM, Obeseus said:

For alle så lenge de ikke kan motta noen form for offentlige velferdsgoder, disse bør være begrenset til kun norske statsborgere. 

Å ikke gi dem offentlige velferdsgoder er i praksis umulig. Om vi lar dem som ikke gidder/klarer å jobbe sove på gaten slik EU-migranter gjør, så vil vi bli slaktet av EU og internasjonale organisasjoner. Det vil ikke ta mange år før en politiker snur og gir dem velferd, og da forsvinner hele gevinsten.

Om alle land ble enige om å gjøre det, så vil migrantene med hjelp fra organisasjoner sette opp leirer og de vil få utdelt mat og litt penger. Det vil føre til en kraftig økning i kriminalitet og barna vil få en elendig oppvekst. Mange av barna vil derfor havne på velferd og bli radikalisert.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Det er jo vanskelig. Vi kan ha flyktninginnvandring, men bare så mange som vi kan håndtere. Og ja, de skal helst tilbake til hjemlandet så fort det er trygt. Det som er vanlig er jo at folk slåss for hjemlandet sitt og skaper fred. Ikke prøver å ko-eksistere i et annet land, og støtte kriminaliteten og krigen i hjemlandet samtidig. Dét er jo aldri en bærekraftig løsning.

Vi har bare ikke kommet langt nok, det er for mange maktsyke og gale mennesker i verden som skal bestemme og krige. Vi får bare håpe at industriland klarer å hjelpe utviklingsland til å bli industriland med demokratisk styresett, men med et felles globalt planøkonomi som er sterkt integrert. Samtidig som vi bryr oss om økologi. Da har vi begynt å få ting på rett kjør.

Hovedsaklig mener jeg at etnisitet og folkeslag skal leve isolert, og en viss innvandring er greit, men bare så mange som etnisiteten og kulturarven kan tåle. Da må man også tenke ikke bare 10 år frem i tid, men 1000 år frem i tid. Man kan ikke bare ta inn millioner på millioner av et annet folkeslag og -regne med- at dét går bra. Man gambler ikke med noe så viktig som kulturarv og etnisitet.

Det er viktig for folk å føle trygghet til egen identitet og igjen, etnisitet. Å føle at man bare er et produkt av en kaotisk masseinnvandring, og man har 10 forskjellige etnisiteter i arvegenet sitt, som man skal prøve å være lojal mot, da tror jeg man vil føle seg temmelig forvirra. Men, kanskje noen personligheter liker det bedre.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Spørreundersøkelsen er jo relativt greit nyansert. Det man mener som ikke dekker spørreundersøkelsen kan man jo bare kommentere. 

Innvandringspørsmålet er nok et av de mest betente sakene i vår tid, og kan på overflaten virke veldig polariserende, men folk har veldig mange nyanserte meninger om saken, og det hadde vært vanskelig for TS å få inn alle disse nyansene i en spørreundersøkelse. 

Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (1 time siden):

Spørreundersøkelsen er jo relativt greit nyansert. Det man mener som ikke dekker spørreundersøkelsen kan man jo bare kommentere. 

Nei det er den ikke. Den er greit nyansert for folk som ser på saker med et svart-hvitt syn. Jeg deltar ikke i spørreundersøkelser som feilaktig representerer min mening.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (1 minutt siden):

Nei det er den ikke. Den er greit nyansert for folk som ser på saker med et svart-hvitt syn. Jeg deltar ikke i spørreundersøkelser som feilaktig representerer min mening.

Spørreundersøkelser er ofte veldig svart-hvitt, man kommer ikke unna det egentlig. Hvordan ville du ha gjort undersøkelsen annerledes?

Lenke til kommentar
Thorny skrev (12 timer siden):

Problemet er at da får vi utvilsomt mange hjemløse og antagelig en voldsom økning i kriminalitet. De har det bedre der de er. Vi bør i min oppfatning hovedsakelig hjelpe i form av nødhjelp. For utviklingshjelp bør det være veldig konkret og stilles strenge krav.

For at arbeidsinnvandrere skal få komme hit og få bli boende vil selvforsørgelse være en forutsetning, det er samme politikken vi allerede fører overfor disse. Når det gjelder asylsøkere og flyktninger er det egne regler som gjelder, og oppfyller de kravene og får opphold kan frivillige organisasjoner hjelpe disse. 

 

Camlon skrev (11 timer siden):

Å ikke gi dem offentlige velferdsgoder er i praksis umulig. Om vi lar dem som ikke gidder/klarer å jobbe sove på gaten slik EU-migranter gjør, så vil vi bli slaktet av EU og internasjonale organisasjoner. Det vil ikke ta mange år før en politiker snur og gir dem velferd, og da forsvinner hele gevinsten.

Om alle land ble enige om å gjøre det, så vil migrantene med hjelp fra organisasjoner sette opp leirer og de vil få utdelt mat og litt penger. Det vil føre til en kraftig økning i kriminalitet og barna vil få en elendig oppvekst. Mange av barna vil derfor havne på velferd og bli radikalisert.

Sludder og vås, i statene er det frivillige organisasjoner som tar seg av disse og hjelper dem med bolig, språkopplæring og annen integrering. Alle undersøkelser viser at disse lykkes langt bedre med integreringen av innvandrerne enn oss med vårt statlige monopol på integreringen. Skremmselspropagandaen din stemmer ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Obeseus said:

Sludder og vås, i statene er det frivillige organisasjoner som tar seg av disse og hjelper dem med bolig, språkopplæring og annen integrering. Alle undersøkelser viser at disse lykkes langt bedre med integreringen av innvandrerne enn oss med vårt statlige monopol på integreringen. Skremmselspropagandaen din stemmer ikke.

Seriøst, USA er din modell?

Og frivillige organisasjoner tar ikke hånd om asylsøkerene i USA. Amerikanske flyktninger får bolig, mat og penger fra staten på samme måte som flyktninger i Norge. Asylsøkere blir plassert i ICE-fengsler og blir separert fra sin familie.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...