Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Da avsluttes korona-eventyret


Anbefalte innlegg

 

"German virologist Dr. Stefan Lanka, who won a landmark case in 2017 which went all the way to the German Supreme Court. Lanka proved in the highest court of the land that measles was not caused by a virus, and that there was in fact no such thing as a measles virus." 

https://www.globalresearch.ca/dr-stefan-lanka-2020-article-busts-virus-misconception/5719146Hva var da dette covid-19/korona-virus?

Kan det ha vært en misforståelse eller ren svindel?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser at konspirasjonsteoretikerne nå har blitt ganske aktive de siste dagene her, men det er allerede gjort et forsøk på å opprette en samletråd for konspirasjonsteorier om coronaviruset så det er greit om teroiene postes der. Post gjerne der så tar jeg debatten med deg:

 

Endret av Morromann
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Morromann skrev (6 minutter siden):

Jeg ser at konspirasjonsteoretikerne nå har blitt ganske aktive de siste dagene her, men det er allerede gjort et forsøk på å opprette en samletråd for konspirasjonsteorier om coronaviruset så det er greit om teroiene postes der. Post gjerne der så tar jeg debatten med deg:

 

 

Dette er ikke konspirasjons-teori, men -praksis, pr. def.

Ikke bare vitenskapelig, men juridisk og.

Saken er større enn diskusjonstema "koronavirus", så kjør debatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
keelling skrev (28 minutter siden):

 

 

Dette er ikke konspirasjons-teori, men -praksis, pr. def.

Ikke bare vitenskapelig, men juridisk og.

Saken er større enn diskusjonstema "koronavirus", så kjør debatt.

Pffhhhhhhhh....Global Research er ikke en troverdig kilde. Det er et velkjent konspirasjonsnettsted hvor ymse konspirasjonsteorier samles. En og annen gærning med vitenskapstittel sier noe vanvittig som konspirasjonsteorietikerne liker å høre og dermed er det automatisk sant til tross for at en samlet medisinsk legevitenskap verden over er enige om hvordan det henger sammen.

Global Resarch er søppel. Det er et sted hvor gærninger som Alex Jones har vært bidragsytere. Hvis du vil lese om medisinsk vitenskap finnes det bedre lesestoff. Skjønt nettstedene til seriøse og anerkjente medisinske tidsskrift som regel krever at du betaler for å lese artiklene deres.

Litt info om kilden din:

https://rationalwiki.org/wiki/Globalresearch

Googlet litt mer på denne Stefan Lanka. Han har hevdet at HIV ikke fører til AIDS. Akkurat ja; de teoriene der har jeg hørt/lest før. Noe som forteller meg mer om hvor "troverdig" slike kilder er.

Endret av Morromann
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
5 hours ago, Pc Lynet said:

Når du er så dum at du tror at det ikke er bevist at virus forårsaker sykdom hva skal man si


Han er nok ikke dum. Han er nok tvert imot ganske intelligent. Men studier på konspirasjonsteorier viser i økende grad at intelligente mennesker tilsynelatende faller for dem akkurat like ofte som mindre intelligente. Psykologene som har forsket på dette advarer om at folk generelt ikke er kritiske nok til de rette tingene. Vi må ikke bare ha muligheten til å tenke analytisk, vi må benytte oss av den også. Og dessverre er det noe som i økende grad faller bort, virker det som...

https://time.com/5023383/conspiracy-theories-reasons-believe/

Jeg kommer til å tenke på sitatet "Det er viktig å ha et åpent sinn, bare ikke så åpent at hjernen detter ut."

  • Liker 3
Lenke til kommentar
keelling skrev (1 time siden):

Tror du må komme med noe mer enn en tegnefilm for å få medhold i tysk høyesterett..

Den dommen i Tysk høyesterett hadde ingenting med om viruset finnes eller ikke.

Sitat

In November 2011, the anti-immunization activist Stefan Lanka guaranteed a prize of €100,000 for proof of the existence of the measles virus and the determination of its diameter.[3] Lanka claims the measles are basically a skin irritation caused by a mixture of psychosomatic triggers and poisoning.[4] Bardens contacted Lanka on 30 January 2012 for confirmation of the contest and eventually provided six publications as an answer to the questions.

Legal procedures began on 29 September 2013, when Lanka declared that he would not accept the papers as the desired proof. A first court session took place in April 2014 and ended with the court’s decision to halt procedures, to support its judgment with the scientific expertise of Andreas Podbielsky, virologist at the University of Rostock. The case was continued in March 2015 and ended with the decision in support of Bardens’ claims.[5]

The court’s ruling received global press attention in light of the present, heavy campaigning of anti-vaccination protesters on web forums and in books. Bardens told the press weeks after the court's ruling that he could no longer appear as a public speaker without the protection of bodyguards.[6]

Lanka eventually challenged the judgment.[7] The case was re-evaluated at the Higher Regional Court (Oberlandesgericht) Stuttgart on 16 February 2016, where the original judgment was reversed. Although six scientific publications were submitted purporting to show the existence of measles, they failed to meet the contest requirements as set by Lanka.[1] Bardens commented on the case in an extensive interview on 5 May 2016 and announced his decision to appeal to Germany's Federal Court BGH. In December 2016, Bardens tried to get this ruling revised, but the court saw no reason to do so.[8]

https://en.wikipedia.org/wiki/David_Bardens

Endret av Pc Lynet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 2b7aa...c96
On 10/6/2020 at 3:37 AM, keelling said:

"German virologist Dr. Stefan Lanka, who won a landmark case in 2017 which went all the way to the German Supreme Court. Lanka proved in the highest court of the land that measles was not caused by a virus, and that there was in fact no such thing as a measles virus." 

https://www.globalresearch.ca/dr-stefan-lanka-2020-article-busts-virus-misconception/5719146Hva var da dette covid-19/korona-virus?

Kan det ha vært en misforståelse eller ren svindel?

"Løgn" er nok en bedre beskrivelse, som man kan avsløre med et enkelt søk. https://www.google.com/search?q=Stefan+Lanka+german+supreme+court+measles

Da finner man artikler som dette:

https://africacheck.org/fbcheck/no-german-supreme-court-didnt-rule-that-measles-doesnt-exist/

Dommen sier at den som utlovet belønningen selv kan avgjøre om vilkårene er tilfredsstilt, ikke at det ikke finnes slike bevis. Stefan Lanka påsto at det ikke finnes bevis, og dommen sier at det kan han fortsette med uansett hva virkeligheten er. Han kommer derfor aldri til å betale ut belønningen han lovet ut.

Anonymous poster hash: 2b7aa...c96

Lenke til kommentar
3 hours ago, keelling said:

Hvis det ikke kan bevises at virus er årsak til sykdom , vitenskapelig eller juridisk bør det heller ikke inkluderes i medisin?

 

Det kan bevises og har blitt bevist.

3 hours ago, keelling said:

Enhver kropps helse opprettholdes ved riktig ernæring og unngå forgiftning.

"Let thy food be thy medicine and thy medicine be thy food."

Uhm… Nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
keelling skrev (4 timer siden):

Hvis det ikke kan bevises at virus er årsak til sykdom , vitenskapelig eller juridisk bør det heller ikke inkluderes i medisin?

 

Jo, det er bevist. Selv om en anonym i et norsk diskusjonsforum sitter og påstår at legevitenskapen og kunnskap som er over 100 år gammel bare er løgn. Å påstå at virus ikke gjør mennesker syke er så vanvittig at jeg kan ikke tro at noen med medisinsk eksamen kan påstå noe så spinnvilt. Men er man en fanatisk kverulant som har malt seg inn i spinnville vrangforestillinger er det vel egentlig bare bortkastet å diskutere noe som helst. Siden slutten av 1990-tallet har vi hatt medisiner som bremser HIV-virusets utvikling og gjør at smittede kan leve et langt liv uten å utvikle AIDS. Men det var noen tilfeller av sinnsyke konspirasjonsteoretikere som ble HIV-smittet og trodde på disse galehusteoriene og nektet å ta den medisinen. Gjett hva som skjedde med dem til slutt! 100% av dem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Blåbanan: Mecum in aeternum skrev (På 12.10.2020 den 18.31):

Konspirasjons-alarm! Advarsel:

Dette innlegget inneholder en stor del konspirasjonsteorier. Du er herved advart.

 

Konspirasjonsteoriene er over alt!

Det er forskjellige nivåer på konspirasjonsteorier, fra de som i teorien kan vise seg å stemme, de som er i grenseland, de som er lite sannsynlig men ikke umulige og de som helt klart bare er vås og sprøyte. Den teorien som promoteres her er i sistnevnte kategori, på nivå med flat earth, øgler fra verdensrommet og transvestigation.

Lenke til kommentar
Morromann skrev (23 timer siden):

Jo, det er bevist. Ja, det er bevist, både vitenskap og juridisk(les sir F. Bacon)

 Selv om en anonym i et norsk diskusjonsforum sitter og påstår at legevitenskapen og kunnskap som er over 100 år gammel bare er løgn. Nettopp. Det å holde fast ved 100 år gammel overtro er intet moderne samfunn tjent med. Jeg er ikke anonym.(Kent Ellingsen)

Å påstå at virus ikke gjør mennesker syke er så vanvittig at jeg kan ikke tro at noen med medisinsk eksamen kan påstå noe så spinnvilt. Stefan Lanka har vel reddet det dårlige ryktet de med medisinsk eksamen av flere velkjente årsaker har fått. https://www.cruxofhealth.com/wp-content/uploads/2020/07/Lanka_interview_July-2020-English-Translation.pdf

Men er man en fanatisk kverulant som har malt seg inn i spinnville vrangforestillinger er det vel egentlig bare bortkastet å diskutere noe som helst. Siden slutten av 1990-tallet har vi hatt medisiner som bremser HIV-virusets utvikling og gjør at smittede kan leve et langt liv uten å utvikle AIDS. Men det var noen tilfeller av sinnsyke konspirasjonsteoretikere som ble HIV-smittet og trodde på disse galehusteoriene og nektet å ta den medisinen. Hvem som er sinnsyk  og burde være på galehus kan vi diskutere nærmere i en egen tråd.

Gjett hva som skjedde med dem til slutt! 100% av dem?  

 

 

Lenke til kommentar
keelling skrev (5 minutter siden):

 

Here we go again....posting av YT-video. Kan du fortelle meg hva som er essensen i denne videoen.?Å legge ut linker gjennom lange videoer uten korte sammendrag av hva som er essensen i videoen er såååå typisk for konspirasjonsteoretikerne her inne.

Jeg stoler mer på fastlegen min enn på anonyme konspirasjonsteoretikere på nettet. Jeg ville ikke lagt mitt liv og min helse i deres hender for å si det....MILDT!!

So tell us; siden du vet mer enn legen min og leger verden over; HVA er essensen her? Hva er det JB forteller om her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...