Jump to content
Redaksjonen.

ID.3 imponerer, men har et stykke igjen å gå

Recommended Posts

Complexity skrev (43 minutter siden):

Alt det kunne jo liksågreit vært med på neste e-Golf også, uten at det hadde gjort den revolusjonerende..

De selger en del biler ja, skal ha det. Men tror de ødela litt av lojaliteten med denne ID.3 en og vil tro mange velger noe annet med alle overskriftene om denne bilen.

Googler man ID.3 så får man ikke spesielt godt intrykk av bilen.

Kjernekundene er nok slike (hjernevaska?) folk som ikke ser på andre merker, men bare leser skrytebrosjyrene de får fra Møller, og så bare bytter inn e-Golf'en sin.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Hanhijnn skrev (3 minutter siden):

Kjernekundene er nok slike (hjernevaska?) folk som ikke ser på andre merker, men bare leser skrytebrosjyrene de får fra Møller, og så bare bytter inn e-Golf'en sin.

Sier du indirekte at folk som blir merkelojale er hjernevasket? Merkelig logikk, og man glemmer at folk er merkelojale innenfor alt av ulike varer - inklusivt Tesla. 

For min del så får jeg mye mer ut av å kjøpe det jeg liker der og da. Har f.eks aldri hatt samme type mobil to ganger etter hverandre. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
14 minutes ago, Hanhijnn said:

Kjernekundene er nok slike (hjernevaska?) folk som ikke ser på andre merker, men bare leser skrytebrosjyrene de får fra Møller, og så bare bytter inn e-Golf'en sin.

Kan jo også tenkes å være folk som feks ikke ønsket å avbryte juleferien for å fly på tvers av landet for å måtte hente ut bilen på en parkeringsplass midt under en global pandemi.. Hvis du synes det skulle være relevant for å vurdere en kjernekunde eller ikke.
 

Share this post


Link to post
35 minutes ago, Marzo said:

Kan jo også tenkes å være folk som feks ikke ønsket å avbryte juleferien for å fly på tvers av landet for å måtte hente ut bilen på en parkeringsplass midt under en global pandemi.. Hvis du synes det skulle være relevant for å vurdere en kjernekunde eller ikke.
 

Akkurat det var vel litt valgfritt?

Vet om en som sa nei, og han fikk bilen sin noen uker etterpå istedenfor uten problem.

Men man får ikke kake og en bil pakket i Gavebånd slik man gjør hos VW. Virker som de er flinke på opplevelsen med utlevering.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Complexity skrev (11 minutter siden):

Akkurat det var vel litt valgfritt?

Vet om en som sa nei, og han fikk bilen sin noen uker etterpå istedenfor uten problem.

Tja, man risikerer også at bilen leveres til noen andre, også er det måneder til neste gang et skip kommer med nye biler som matcher din spesifikasjon, sånn om man skal følge logikken som utføres ellers på kloden angående Tesla og målet med å levere biler samme hva før et kvartalspush. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Complexity skrev (1 time siden):

Men man får ikke kake og en bil pakket i Gavebånd slik man gjør hos VW. Virker som de er flinke på opplevelsen med utlevering.

Det finnes noe i mellom gavebånd og fanfarer i et moderne lokale og:

  • Bestille Model 3 for levering i Nord-Norge
  • Få beskjed i romjula om at man i stedet må hive seg på et korona-fly og en korona-buss og hente bilen i et party-telt på Lillestrøm. Hvis ikke går bilen til noen andre.
  • Stå timesvis og vente i drittværet.
  • Få en bil med en lang liste med skavanker med beskjed om å komme tilbake i 2021 for å få det fikset.

Service.helvetet til Tesla er velkjent. Å bli dratt inn i det FØR man i det hele tatt har satt seg inn i sin nye bil må være en unik opplevelse.

Det var noen som skrev noe om hjernevask her. Jeg vet ikke hvordan man skal karakterisere dem som finner seg i behandlingen over.

 

Edited by uname -l
  • Like 2

Share this post


Link to post
uname -l skrev (24 minutter siden):

Det finnes noe i mellom gavebånd og fanfarer i et moderne lokale og:

  • Bestille Model 3 for levering i Nord-Norge
  • Få beskjed i romjula om at man i stedet må hive seg på et korona-fly og en korona-buss og hente bilen i et party-telt på Lillestrøm. Hvis ikke går bilen til noen andre.
  • Stå timesvis og vente i drittværet.
  • Få en bil med en lang liste med skavanker med beskjed om å komme tilbake i 2021 for å få det fikset.

Service.helvetet til Tesla er velkjent. Å bli dratt inn i det FØR man i det hele tatt har satt seg inn i sin nye bil må være en unik opplevelse.

Det var noen som skrev noe om hjernevask her. Jeg vet ikke hvordan man skal karakterisere dem som finner seg i behandlingen over.

 

Heldigvis skjer dette ikke så ofte. Aldri skjedd med mine 3, til og med fått blomster! Men det var i en tidligere fase😅

Forøvrig hadde jeg blitt sur for kake og altslags greier jeg ikke vill ha. Da har en betalt for mye..

  • Like 3

Share this post


Link to post
44 minutes ago, uname -l said:

Det finnes noe i mellom gavebånd og fanfarer i et moderne lokale og:

  • Bestille Model 3 for levering i Nord-Norge
  • Få beskjed i romjula om at man i stedet må hive seg på et korona-fly og en korona-buss og hente bilen i et party-telt på Lillestrøm. Hvis ikke går bilen til noen andre.
  • Stå timesvis og vente i drittværet.
  • Få en bil med en lang liste med skavanker med beskjed om å komme tilbake i 2021 for å få det fikset.

Service.helvetet til Tesla er velkjent. Å bli dratt inn i det FØR man i det hele tatt har satt seg inn i sin nye bil må være en unik opplevelse.

Det var noen som skrev noe om hjernevask her. Jeg vet ikke hvordan man skal karakterisere dem som finner seg i behandlingen over.

 

Har vært med å hente ut 3 biler i Tromsø og ikke opplevd noe av dette så er heldigvis ikke noe alle opplever :)

Ikke vært noe tull med noen av bilene heller. Ikke engang den jeg var med å hente i jula som har varmepumpe 😦

  • Like 2

Share this post


Link to post
2 hours ago, Complexity said:

Akkurat det var vel litt valgfritt?

Vet om en som sa nei, og han fikk bilen sin noen uker etterpå istedenfor uten problem.

Men man får ikke kake og en bil pakket i Gavebånd slik man gjør hos VW. Virker som de er flinke på opplevelsen med utlevering.

Nei så absolutt ikke. Og at du forsøker å forsvare dette viser hvor virkelighets fjernt det er.
Det er KUN fordi det er Tesla som har gjort det.

Hadde feks Volvo gjort dette hadde du postet om det i minst 4 tråder her allerede..
Det er mye av problemet her.
Hvis noen andre gjør det så er det feil, men hvis Tesla gjør det er det bra.
Det å tenke selv er aldri et alternativ.

 

Edited by Marzo
  • Like 1

Share this post


Link to post
Complexity skrev (8 minutter siden):

Har vært med å hente ut 3 biler i Tromsø og ikke opplevd noe av dette så er heldigvis ikke noe alle opplever :)

 

Ikke vært noe tull med noen av bilene heller. Ikke engang den jeg var med å hente i jula som har varmepumpe 😦

Er jo det som er tilfeldig. Treffer man midt i kvartalstallshelvetesopplegget, så sitter man jo der med skjegget i postkassa, og er heldig med en av disse opplevelsene.  Det finnes jo folk i USA som har kjørt i timesvis med overnatting på hotell og full pakke som har fått beskjed når de møtte opp at det "skjedde en feil" og at bilen "stod fast" i transitt. 

Da er det gøy å se at VIN nummeret sitt skiftes og at bilen man tok fri fra jobb, bestilte hotell og kjørte to dager for å hente var gitt bort til noen andre. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
1 hour ago, Marzo said:

Nei så absolutt ikke. Og at du forsøker å forsvare dette viser hvor virkelighets fjernt det er.
Det er KUN fordi det er Tesla som har gjort det.

Hadde feks Volvo gjort dette hadde du postet om det i minst 4 tråder her allerede..
Det er mye av problemet her.
Hvis noen andre gjør det så er det feil, men hvis Tesla gjør det er det bra.
Det å tenke selv er aldri et alternativ.

 

Ga ikke jeg nettop skryt for at VW gir en god utleveringsopplevelse?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Vel, jeg har en ID3 Max på hjemlån og den er fantastisk å kjøre. Nå er ikke jeg og kona så veldig opptatt av 0-100 og alt det, men bilen er komfortabel, stor og romslig og deilig å kjøre. Jeg har og opplevd bugs med bilen, men samtlige kan knyttes til SW utenom en som var snø og is foran. Og bugsene jeg har truffet på er av formatet; speilene justerer seg ikke nedover når man rygger, på tross av at funksjonen er aktivert i displayet.

Så, når man da har eid noen folkevogner opp gjennom årene, liker VW sin måte å gjøre ting på, syns bilen er komfortabel og god å kjøre, har aldri opplevd problemer med serviceinnstillingen hos Møller - hva er da problemet med å kjøpe en ID.3 eller ID.4?

 

Edited by unik42
  • Like 3

Share this post


Link to post
28 minutes ago, unik42 said:

Vel, jeg har en ID3 Max på hjemlån og den er fantastisk å kjøre. Nå er ikke jeg og kona så veldig opptatt av 0-100 og alt det, men bilen er komfortabel, stor og romslig og deilig å kjøre. Jeg har og opplevd bugs med bilen, men samtlige kan knyttes til SW utenom en som var snø og is foran. Og bugsene jeg har truffet på er av formatet; speilene justerer seg ikke nedover når man rygger, på tross av at funksjonen er aktivert i displayet.

Så, når man da har eid noen folkevogner opp gjennom årene, liker VW sin måte å gjøre ting på, syns bilen er komfortabel og god å kjøre, har aldri opplevd problemer med serviceinnstillingen hos Møller - hva er da problemet med å kjøpe en ID.3 eller ID.4?

 

Det er bra du er fornøyd, så får vi håper det holder seg sånn og :)
Om de får luket ut problemene og satt ned prisen er det nok en fin bil for mange.

  • Like 1

Share this post


Link to post
13 hours ago, Complexity said:

Ga ikke jeg nettop skryt for at VW gir en god utleveringsopplevelse?

Nå var diskusjonen om VW kun selger biler til et hjernevasket publikum ettersom bilene (ifølge deg) både er utdaterte, dårlige og fulle av problemer med varmeanlegget, bremser osv. Det er ingen her som forsvarer VW sine feil! 
Når de samme problemene (karma?) har dukket opp hos Tesla så skal det bagetaliseres. 

Kundebehandlingen til Tesla under kvartalsslutt viser totalt mangel på respekt for kundene deres. 

Hadde Elkjøp solgt deg en vaskemaskin og du fikk en telefon midt i juleferien om at du ikke ville få den levert hos din lokale butikk, men måtte reise ned til Oslo for å hente den.
Og det måtte skje før nyttår, hvis ikke måtte du vente på en ny leveranse, så hadde selv du blitt forbanna. 
Men når det kommer til Tesla så tenker du ikke slik.

 
 

Share this post


Link to post
53 minutes ago, Marzo said:

Nå var diskusjonen om VW kun selger biler til et hjernevasket publikum ettersom bilene (ifølge deg) både er utdaterte, dårlige og fulle av problemer med varmeanlegget, bremser osv. Det er ingen her som forsvarer VW sine feil! 
Når de samme problemene (karma?) har dukket opp hos Tesla så skal det bagetaliseres. 

Kundebehandlingen til Tesla under kvartalsslutt viser totalt mangel på respekt for kundene deres. 

Hadde Elkjøp solgt deg en vaskemaskin og du fikk en telefon midt i juleferien om at du ikke ville få den levert hos din lokale butikk, men måtte reise ned til Oslo for å hente den.
Og det måtte skje før nyttår, hvis ikke måtte du vente på en ny leveranse, så hadde selv du blitt forbanna. 
Men når det kommer til Tesla så tenker du ikke slik.

 
 

Da ville jeg selvfølgelig blitt forbanna ja, men jeg har bare vært med på 3 utleveringer så det er mine datapunkt, og alle 3 har gått strålende for seg. Selv den som ble utlevert lille julaften midt i kvartalsrushet.

Men det ville jo vært stas om man fikk kake og slikt som hos VW.

  • Like 3

Share this post


Link to post

ID 3 imponerer:

Seter og kjørestilling: den er ok, men ikke noe som ikke finnes på andre biler også

Kjøreegenskaper: ok, men ikke noe som ikke allerede finnes. Litt trist med bremsesvikt og duggproblematikk.

Infotainment og elektronikk: Katastrofe, ikke noe virker som det skal, manglende informasjon om batteritemperatur og ladehastighet

Ladehastighet: godkjent

Forhandler: ok, men ikke som forventet mtp. å reparasjon og utbedring.

Konklusjon: Kjøp noe annet inntil feilene er bevist utbedret.

Dette er min personlige vurdering, og jeg ville aldri kjøpt en bil til denne prisen når så mange opplever dramatiske feil og problemer med få de utbedret.

  • Like 4

Share this post


Link to post

Jeg skulle flytte en nedfryst id3 på jobb som sto i veien for laderen, å i helvete som jeg sleit! Tok med nøkkelen og satte meg inn for å få på varmeapparatet, noe som tok nærmere 2 minutter. Ikke at varmeapparatet akkurat gjorde noe kjapt i denne sammenhengen heller, men når jeg så går ut for å skrape bilrutene så slår den seg av! En bil som ikke fungerer uten app rett og slett. Brukte uforholdsmessig lang tid på å flytte dette vraket. 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...