Gå til innhold

ID.3 imponerer, men har et stykke igjen å gå


Anbefalte innlegg

Complexity skrev (Akkurat nå):

Så siden de forrige bilene til VW var dårlige så er det greit å rose denne opp i skyene? Allright.

De har havnet til det punktet at de produserer 10.000.000 biler i året pga bilene har vært dårlige? "Allright". 

Complexity skrev (Akkurat nå):

Hva er det egentlig som er så mye mere teknologisk med ID.3 kontra e-Golf? ID.3 er bygget på en elbilplattform (som var på tide) og har noe AR HUD greier som ikke er ferdig enda. Er det egentlig noe mere?

Bare det at den er bygget på egen elektrisk platform er da nok bare det? OTA tilgang, content-aware regen, big-data gjennom HERE, trådløs android auto og apple carplay osv. 

Som sagt, VW har en stor kundegruppe som har vært rimelig merkelojale. Det å beholde tilgangen rundt etterspørsel for å kunne produsere 10 millioner biler i året er nok prioritet nr 1. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
19 minutes ago, oophus said:

 

Bare det at den er bygget på egen elektrisk platform er da nok bare det? OTA tilgang, content-aware regen, big-data gjennom HERE, trådløs android auto og apple carplay osv. 
 

Alt det kunne jo liksågreit vært med på neste e-Golf også, uten at det hadde gjort den revolusjonerende..

De selger en del biler ja, skal ha det. Men tror de ødela litt av lojaliteten med denne ID.3 en og vil tro mange velger noe annet med alle overskriftene om denne bilen.

Googler man ID.3 så får man ikke spesielt godt intrykk av bilen.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 minutt siden):

Alt det kunne jo liksågreit vært med på neste e-Golf også, uten at det hadde gjort den revolusjonerende..

Hva er det du egentlig klager på her? At VW utnytter reklame for hver nye modell de produserer? De vil nok finne noe fint å prate om med nye Golf modeller også. For ID.3 så er det naturlig at de tar opp det som er nytt innenfor VW merkevaren, mot sin egen kundegruppe som altså har sørget for at de har hatt nok etterspørsel for å produsere 10 millioner biler i året. Det finnes ikke noe ulogisk med det. 

Complexity skrev (2 minutter siden):

De selger en del biler ja, skal ha det. Men tror de ødela litt av lojaliteten med denne ID.3 en og vil tro mange velger noe annet med alle overskriftene om denne bilen.

Googler man ID.3 så får man ikke spesielt godt intrykk av bilen.

Ja, men en dårlig lansering kan man jo ikke sklyde på de som bygger PR og produserer reklame innenfor bedriften? Det er liksom deres jobb uansett situasjonen med bilene man lanserer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Complexity said:

Alt det kunne jo liksågreit vært med på neste e-Golf også, uten at det hadde gjort den revolusjonerende..

De selger en del biler ja, skal ha det. Men tror de ødela litt av lojaliteten med denne ID.3 en og vil tro mange velger noe annet med alle overskriftene om denne bilen.

Googler man ID.3 så får man ikke spesielt godt intrykk av bilen.

Sånn som dette? https://elbil.no/test-av-volkswagen-id-3-1st-plus-overbevisende-vinterbil/ 

Du bruker mye tid og energi her på forumet til å kritisere VW og særlig ID.3. Da blir det naturlig at du mister litt oversikten. 
Når du i tillegg forsvarer tilsvarende feil hos Tesla så kommer hensiktene dine veldig tydelig frem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Marzo said:

Sånn som dette? https://elbil.no/test-av-volkswagen-id-3-1st-plus-overbevisende-vinterbil/ 

Du bruker mye tid og energi her på forumet til å kritisere VW og særlig ID.3. Da blir det naturlig at du mister litt oversikten. 
Når du i tillegg forsvarer tilsvarende feil hos Tesla så kommer hensiktene dine veldig tydelig frem.

Er dette som kommer opp når jeg google (kan dog bli påvirket av cookies)

https://www.tek.no/nyheter/kommentar/i/vAlGGj/50-dager-med-volkswagen-id3

https://www.tek.no/nyheter/sniktitt/i/2d1Knv/id3-proevekjoert-i-norge-hva-i-all-verden-skjedde-med-rekkevidden

https://dinside.dagbladet.no/motor/tenk-deg-om-to-ganger/73096877

https://motor.no/auto-motor-und-sport-elbil-handelsblatt/feller-knusende-dom-over-vws-nye-elbil-id3/180666

Og så artikkelen vi kommenterer på:
https://www.tu.no/artikler/id-3-imponerer-men-volkswagen-har-et-stykke-igjen-a-ga/500186

 

Men somsakt sikkert litt påvirket av cookies.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
6 minutes ago, oophus said:

Hva er det du egentlig klager på her? At VW utnytter reklame for hver nye modell de produserer? De vil nok finne noe fint å prate om med nye Golf modeller også. For ID.3 så er det naturlig at de tar opp det som er nytt innenfor VW merkevaren, mot sin egen kundegruppe som altså har sørget for at de har hatt nok etterspørsel for å produsere 10 millioner biler i året. Det finnes ikke noe ulogisk med det. 

Ja, men en dårlig lansering kan man jo ikke sklyde på de som bygger PR og produserer reklame innenfor bedriften? Det er liksom deres jobb uansett situasjonen med bilene man lanserer. 

Synes bare VW har gått ut litt hardt når de påstår dette er "fremtidens elbil" og en "revolusjon", når jeg ikke ser at den bringer spesielt mye nytt på bordet.

Men du har gitt meg ett godt poeng. De måtte bruke slike ord for å vise hvor mye bedre den er enn de gamle bilene sine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (Akkurat nå):

Men somsakt sikkert litt påvirket av cookies.

Prøvekjør heller bilen, så ser man kjapt hvilke potensiale som ligger i den. 

Angående feil, så er i det minste VW klart fremme med å kommentere feilene og beklage, og love forbedringer. Blir ikke de holdt, så har folk allerede fått til å få bilens kjøp hevet. Dog for majoriteten, så virker det som om de koser seg med ny bil, der de fleste ikke har de største problemene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Complexity said:

Med tanke på at du sannsynligvis har flest innlegg i denne tråden, og bruker mye tid på å fremme feil hos andre produsenter for å få ditt eget til å se bedre ut, så er det ikke utenkelig :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus skrev (2 minutter siden):

Prøvekjør heller bilen, så ser man kjapt hvilke potensiale som ligger i den. 

Angående feil, så er i det minste VW klart fremme med å kommentere feilene og beklage, og love forbedringer. Blir ikke de holdt, så har folk allerede fått til å få bilens kjøp hevet. Dog for majoriteten, så virker det som om de koser seg med ny bil, der de fleste ikke har de største problemene. 

Jeg tok deg på ordet når forslaget kom til meg, jeg ble ikke imponert. Håper å få en test med ny patch også for en "fair" test, og satser på id4 så jeg slipper plast helsikken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 minutt siden):

Synes bare VW har gått ut litt hardt når de påstår dette er "fremtidens elbil" og en "revolusjon", når jeg ikke ser at den bringer spesielt mye nytt på bordet.

Men du har gitt meg ett godt poeng. De måtte bruke slike ord for å vise hvor mye bedre den er enn de gamle bilene sine.

Fremtidens elbil innenfor VW merket, og altså formålet i å beholde etterspørsel til å kunne få lov til å produsere 10 millioner biler i året. Dette er en faktor du bare ignorerer. For VW er det mye viktigere å beholde markedsandeler over vekst, så deres ord og uttalelser er i første omgang designet mot tidligere kunder. Stjeler man markedsandeler over dette, så er det en enorm bonus. 

Bare det å ha trådløs forbindelse til apple carplay og android auto vil bety mye for mange. ABRP kan gjennom OBD integreres direkte med sanntidsinformasjon fra bilen f.eks. når det blir klart. Akkurat nå mangler bare ABRP appen som er på vei, men man får til tilkoblingen på mobilen akkurat nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Jeg tok deg på ordet når forslaget kom til meg, jeg ble ikke imponert. Håper å få en test med ny patch også for en "fair" test, og satser på id4 så jeg slipper plast helsikken.

Nå er jo ditt fokus rundt bil ikke akkurat passende for en "golf-type" bil da. Hadde ID.3 hatt 500 hk og "drift-mode", så hadde den nok havnet lettere inn hos deg vil jeg tru. ;) 

Isåfall så må du nok vente på ID.3 R og ID.4 R.  

Endret av oophus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus skrev (4 minutter siden):

Nå er jo ditt fokus rundt bil ikke akkurat passende for en "golf-type" bil da. Hadde ID.3 hatt 500 hk og "drift-mode", så hadde den nok havnet lettere inn hos deg vil jeg tru. ;) 

Isåfall så må du nok vente på ID.3 R og ID.4 R.  

Det er langt i fra mitt fokus, det er bare gøy i tillegg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

6 minutes ago, Marzo said:

Med tanke på at du sannsynligvis har flest innlegg i denne tråden, og bruker mye tid på å fremme feil hos andre produsenter for å få ditt eget til å se bedre ut, så er det ikke utenkelig :) 

Prøvde med Inkognito, og fikk litt mere ID.3 reklame først, men rett nedenfor lå det samme..

id3.png.126020dc3a3e1a6b5f9977eed40ffef1.png

Om jeg var interessert i denne bilen og dette møtte meg når jeg googlet den ville jeg blitt meget skeptisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, oophus said:

Prøvekjør heller bilen, så ser man kjapt hvilke potensiale som ligger i den. 

Absolutt. Kansje jeg bytter helt mening etter å ha fått prøvekjørt en slik selv om jeg tviler..
Men har enda tilgode at noen jeg kjenner har kjøpt en. Det går bare i Peugeot, Audi, Tesla, Polestar, Nissan og den nye Mustang blandt de jeg kjenner med elbil..

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Det er langt i fra mitt fokus, det er bare gøy i tillegg. 

Du har hatt litt stort fokus på 0-100 når det er snakk om konkurranse ellers, så enkelt å få det inntrykket. Angående måten ID.3 ferdes på veiene på, så var altså det en av bilene hvor Tesla Bjørn kommenterte at han var mer opplagt enn normalt. Og jeg er enig. Det er en god bil på veiene, og den føles fast og fin i fisken uten særlig med ulyder. Samt har den en fin tendens til overstyring før understyring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Complexity said:

 

Prøvde med Inkognito, og fikk litt mere ID.3 reklame først, men rett nedenfor lå det samme..

 

Om jeg var interessert i denne bilen og dette møtte meg når jeg googlet den ville jeg blitt meget skeptisk.

Da har vi en god innsikt i hvordan du tilegner deg kunnskap før du belærer og kritiserer andre her på forumet.. 

Jeg er redd elbil satsingen til VW ikke er helt over enda. Selv ikke for ID.3. 

Lenke til kommentar
Complexity skrev (4 minutter siden):

Absolutt. Kansje jeg bytter helt mening etter å ha fått prøvekjørt en slik selv om jeg tviler..
Men har enda tilgode at noen jeg kjenner har kjøpt en. Det går bare i Peugeot, Audi, Tesla, Polestar, Nissan og den nye Mustang blandt de jeg kjenner med elbil..

Alle de andre modellene er jo mer typisk første bil. ID.3 blir mer en matpakkebil og bil nr to uten taklast og hengerfeste. Sånn sett ikke særlig gunstig for oss her oppe som eneste bil i familien, der den er mer designet for å være midt i prikken for byene litt lengre sør i Europa. Spesielt med svingradiusen på den. 

Samt så må en ikke glemme den vanlige utviklingstakten for modeller innenfor VW konsernet. Se bare f.eks på Golf og dens utvikling gjennom årene. Det samme kan man forvente rundt ID.3. 

Endret av oophus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Marzo skrev (12 minutter siden):

Jeg er redd elbil satsingen til VW ikke er helt over enda. Selv ikke for ID.3. 

Nei vi får da ikke håpe VW gir opp elbilsatsingen sin helt ennå selv om ID3 så langt ikke har vært noen stor suksess. Jeg tør gjette på at bilen nærmer seg 'ferdig' i løpet av Q2 og at VW etter det får fart på produksjon og salg.

Endret av Kahuna
byttet om på to ord
  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, oophus said:

Alle de andre modellene er jo mer typisk første bil. ID.3 blir mer en matpakkebil og bil nr to uten taklast og hengerfeste. Sånn sett ikke særlig gunstig for oss her oppe som eneste bil i familien, der den er mer designet for å være midt i prikken for byene litt lengre sør i Europa. Spesielt med svingradiusen på den. 

Samt så må en ikke glemme den vanlige utviklingstakten for modeller innenfor VW konsernet. Se bare f.eks på Golf og dens utvikling gjennom årene. Det samme kan man forvente rundt ID.3. 

Godt mulig det er derfor jeg ikke kjenner noen som har kjøpt denne bilen.
Alle jeg kjenner (untatt de med Leaf) har elbilen som eneste bil.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...