Gå til innhold

ID.3 imponerer, men har et stykke igjen å gå


Anbefalte innlegg

Complexity skrev (43 minutter siden):

Alt det kunne jo liksågreit vært med på neste e-Golf også, uten at det hadde gjort den revolusjonerende..

De selger en del biler ja, skal ha det. Men tror de ødela litt av lojaliteten med denne ID.3 en og vil tro mange velger noe annet med alle overskriftene om denne bilen.

Googler man ID.3 så får man ikke spesielt godt intrykk av bilen.

Kjernekundene er nok slike (hjernevaska?) folk som ikke ser på andre merker, men bare leser skrytebrosjyrene de får fra Møller, og så bare bytter inn e-Golf'en sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hanhijnn skrev (3 minutter siden):

Kjernekundene er nok slike (hjernevaska?) folk som ikke ser på andre merker, men bare leser skrytebrosjyrene de får fra Møller, og så bare bytter inn e-Golf'en sin.

Sier du indirekte at folk som blir merkelojale er hjernevasket? Merkelig logikk, og man glemmer at folk er merkelojale innenfor alt av ulike varer - inklusivt Tesla. 

For min del så får jeg mye mer ut av å kjøpe det jeg liker der og da. Har f.eks aldri hatt samme type mobil to ganger etter hverandre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Hanhijnn said:

Kjernekundene er nok slike (hjernevaska?) folk som ikke ser på andre merker, men bare leser skrytebrosjyrene de får fra Møller, og så bare bytter inn e-Golf'en sin.

Kan jo også tenkes å være folk som feks ikke ønsket å avbryte juleferien for å fly på tvers av landet for å måtte hente ut bilen på en parkeringsplass midt under en global pandemi.. Hvis du synes det skulle være relevant for å vurdere en kjernekunde eller ikke.
 

Lenke til kommentar
35 minutes ago, Marzo said:

Kan jo også tenkes å være folk som feks ikke ønsket å avbryte juleferien for å fly på tvers av landet for å måtte hente ut bilen på en parkeringsplass midt under en global pandemi.. Hvis du synes det skulle være relevant for å vurdere en kjernekunde eller ikke.
 

Akkurat det var vel litt valgfritt?

Vet om en som sa nei, og han fikk bilen sin noen uker etterpå istedenfor uten problem.

Men man får ikke kake og en bil pakket i Gavebånd slik man gjør hos VW. Virker som de er flinke på opplevelsen med utlevering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (11 minutter siden):

Akkurat det var vel litt valgfritt?

Vet om en som sa nei, og han fikk bilen sin noen uker etterpå istedenfor uten problem.

Tja, man risikerer også at bilen leveres til noen andre, også er det måneder til neste gang et skip kommer med nye biler som matcher din spesifikasjon, sånn om man skal følge logikken som utføres ellers på kloden angående Tesla og målet med å levere biler samme hva før et kvartalspush. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Men man får ikke kake og en bil pakket i Gavebånd slik man gjør hos VW. Virker som de er flinke på opplevelsen med utlevering.

Det finnes noe i mellom gavebånd og fanfarer i et moderne lokale og:

  • Bestille Model 3 for levering i Nord-Norge
  • Få beskjed i romjula om at man i stedet må hive seg på et korona-fly og en korona-buss og hente bilen i et party-telt på Lillestrøm. Hvis ikke går bilen til noen andre.
  • Stå timesvis og vente i drittværet.
  • Få en bil med en lang liste med skavanker med beskjed om å komme tilbake i 2021 for å få det fikset.

Service.helvetet til Tesla er velkjent. Å bli dratt inn i det FØR man i det hele tatt har satt seg inn i sin nye bil må være en unik opplevelse.

Det var noen som skrev noe om hjernevask her. Jeg vet ikke hvordan man skal karakterisere dem som finner seg i behandlingen over.

 

Endret av uname -l
  • Liker 2
Lenke til kommentar
uname -l skrev (24 minutter siden):

Det finnes noe i mellom gavebånd og fanfarer i et moderne lokale og:

  • Bestille Model 3 for levering i Nord-Norge
  • Få beskjed i romjula om at man i stedet må hive seg på et korona-fly og en korona-buss og hente bilen i et party-telt på Lillestrøm. Hvis ikke går bilen til noen andre.
  • Stå timesvis og vente i drittværet.
  • Få en bil med en lang liste med skavanker med beskjed om å komme tilbake i 2021 for å få det fikset.

Service.helvetet til Tesla er velkjent. Å bli dratt inn i det FØR man i det hele tatt har satt seg inn i sin nye bil må være en unik opplevelse.

Det var noen som skrev noe om hjernevask her. Jeg vet ikke hvordan man skal karakterisere dem som finner seg i behandlingen over.

 

Heldigvis skjer dette ikke så ofte. Aldri skjedd med mine 3, til og med fått blomster! Men det var i en tidligere fase😅

Forøvrig hadde jeg blitt sur for kake og altslags greier jeg ikke vill ha. Da har en betalt for mye..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
44 minutes ago, uname -l said:

Det finnes noe i mellom gavebånd og fanfarer i et moderne lokale og:

  • Bestille Model 3 for levering i Nord-Norge
  • Få beskjed i romjula om at man i stedet må hive seg på et korona-fly og en korona-buss og hente bilen i et party-telt på Lillestrøm. Hvis ikke går bilen til noen andre.
  • Stå timesvis og vente i drittværet.
  • Få en bil med en lang liste med skavanker med beskjed om å komme tilbake i 2021 for å få det fikset.

Service.helvetet til Tesla er velkjent. Å bli dratt inn i det FØR man i det hele tatt har satt seg inn i sin nye bil må være en unik opplevelse.

Det var noen som skrev noe om hjernevask her. Jeg vet ikke hvordan man skal karakterisere dem som finner seg i behandlingen over.

 

Har vært med å hente ut 3 biler i Tromsø og ikke opplevd noe av dette så er heldigvis ikke noe alle opplever :)

Ikke vært noe tull med noen av bilene heller. Ikke engang den jeg var med å hente i jula som har varmepumpe 😦

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Complexity said:

Akkurat det var vel litt valgfritt?

Vet om en som sa nei, og han fikk bilen sin noen uker etterpå istedenfor uten problem.

Men man får ikke kake og en bil pakket i Gavebånd slik man gjør hos VW. Virker som de er flinke på opplevelsen med utlevering.

Nei så absolutt ikke. Og at du forsøker å forsvare dette viser hvor virkelighets fjernt det er.
Det er KUN fordi det er Tesla som har gjort det.

Hadde feks Volvo gjort dette hadde du postet om det i minst 4 tråder her allerede..
Det er mye av problemet her.
Hvis noen andre gjør det så er det feil, men hvis Tesla gjør det er det bra.
Det å tenke selv er aldri et alternativ.

 

Endret av Marzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (8 minutter siden):

Har vært med å hente ut 3 biler i Tromsø og ikke opplevd noe av dette så er heldigvis ikke noe alle opplever :)

 

Ikke vært noe tull med noen av bilene heller. Ikke engang den jeg var med å hente i jula som har varmepumpe 😦

Er jo det som er tilfeldig. Treffer man midt i kvartalstallshelvetesopplegget, så sitter man jo der med skjegget i postkassa, og er heldig med en av disse opplevelsene.  Det finnes jo folk i USA som har kjørt i timesvis med overnatting på hotell og full pakke som har fått beskjed når de møtte opp at det "skjedde en feil" og at bilen "stod fast" i transitt. 

Da er det gøy å se at VIN nummeret sitt skiftes og at bilen man tok fri fra jobb, bestilte hotell og kjørte to dager for å hente var gitt bort til noen andre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Marzo said:

Nei så absolutt ikke. Og at du forsøker å forsvare dette viser hvor virkelighets fjernt det er.
Det er KUN fordi det er Tesla som har gjort det.

Hadde feks Volvo gjort dette hadde du postet om det i minst 4 tråder her allerede..
Det er mye av problemet her.
Hvis noen andre gjør det så er det feil, men hvis Tesla gjør det er det bra.
Det å tenke selv er aldri et alternativ.

 

Ga ikke jeg nettop skryt for at VW gir en god utleveringsopplevelse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, jeg har en ID3 Max på hjemlån og den er fantastisk å kjøre. Nå er ikke jeg og kona så veldig opptatt av 0-100 og alt det, men bilen er komfortabel, stor og romslig og deilig å kjøre. Jeg har og opplevd bugs med bilen, men samtlige kan knyttes til SW utenom en som var snø og is foran. Og bugsene jeg har truffet på er av formatet; speilene justerer seg ikke nedover når man rygger, på tross av at funksjonen er aktivert i displayet.

Så, når man da har eid noen folkevogner opp gjennom årene, liker VW sin måte å gjøre ting på, syns bilen er komfortabel og god å kjøre, har aldri opplevd problemer med serviceinnstillingen hos Møller - hva er da problemet med å kjøpe en ID.3 eller ID.4?

 

Endret av unik42
  • Liker 3
Lenke til kommentar
28 minutes ago, unik42 said:

Vel, jeg har en ID3 Max på hjemlån og den er fantastisk å kjøre. Nå er ikke jeg og kona så veldig opptatt av 0-100 og alt det, men bilen er komfortabel, stor og romslig og deilig å kjøre. Jeg har og opplevd bugs med bilen, men samtlige kan knyttes til SW utenom en som var snø og is foran. Og bugsene jeg har truffet på er av formatet; speilene justerer seg ikke nedover når man rygger, på tross av at funksjonen er aktivert i displayet.

Så, når man da har eid noen folkevogner opp gjennom årene, liker VW sin måte å gjøre ting på, syns bilen er komfortabel og god å kjøre, har aldri opplevd problemer med serviceinnstillingen hos Møller - hva er da problemet med å kjøpe en ID.3 eller ID.4?

 

Det er bra du er fornøyd, så får vi håper det holder seg sånn og :)
Om de får luket ut problemene og satt ned prisen er det nok en fin bil for mange.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 hours ago, Complexity said:

Ga ikke jeg nettop skryt for at VW gir en god utleveringsopplevelse?

Nå var diskusjonen om VW kun selger biler til et hjernevasket publikum ettersom bilene (ifølge deg) både er utdaterte, dårlige og fulle av problemer med varmeanlegget, bremser osv. Det er ingen her som forsvarer VW sine feil! 
Når de samme problemene (karma?) har dukket opp hos Tesla så skal det bagetaliseres. 

Kundebehandlingen til Tesla under kvartalsslutt viser totalt mangel på respekt for kundene deres. 

Hadde Elkjøp solgt deg en vaskemaskin og du fikk en telefon midt i juleferien om at du ikke ville få den levert hos din lokale butikk, men måtte reise ned til Oslo for å hente den.
Og det måtte skje før nyttår, hvis ikke måtte du vente på en ny leveranse, så hadde selv du blitt forbanna. 
Men når det kommer til Tesla så tenker du ikke slik.

 
 

Lenke til kommentar
53 minutes ago, Marzo said:

Nå var diskusjonen om VW kun selger biler til et hjernevasket publikum ettersom bilene (ifølge deg) både er utdaterte, dårlige og fulle av problemer med varmeanlegget, bremser osv. Det er ingen her som forsvarer VW sine feil! 
Når de samme problemene (karma?) har dukket opp hos Tesla så skal det bagetaliseres. 

Kundebehandlingen til Tesla under kvartalsslutt viser totalt mangel på respekt for kundene deres. 

Hadde Elkjøp solgt deg en vaskemaskin og du fikk en telefon midt i juleferien om at du ikke ville få den levert hos din lokale butikk, men måtte reise ned til Oslo for å hente den.
Og det måtte skje før nyttår, hvis ikke måtte du vente på en ny leveranse, så hadde selv du blitt forbanna. 
Men når det kommer til Tesla så tenker du ikke slik.

 
 

Da ville jeg selvfølgelig blitt forbanna ja, men jeg har bare vært med på 3 utleveringer så det er mine datapunkt, og alle 3 har gått strålende for seg. Selv den som ble utlevert lille julaften midt i kvartalsrushet.

Men det ville jo vært stas om man fikk kake og slikt som hos VW.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

ID 3 imponerer:

Seter og kjørestilling: den er ok, men ikke noe som ikke finnes på andre biler også

Kjøreegenskaper: ok, men ikke noe som ikke allerede finnes. Litt trist med bremsesvikt og duggproblematikk.

Infotainment og elektronikk: Katastrofe, ikke noe virker som det skal, manglende informasjon om batteritemperatur og ladehastighet

Ladehastighet: godkjent

Forhandler: ok, men ikke som forventet mtp. å reparasjon og utbedring.

Konklusjon: Kjøp noe annet inntil feilene er bevist utbedret.

Dette er min personlige vurdering, og jeg ville aldri kjøpt en bil til denne prisen når så mange opplever dramatiske feil og problemer med få de utbedret.

Lenke til kommentar

Jeg skulle flytte en nedfryst id3 på jobb som sto i veien for laderen, å i helvete som jeg sleit! Tok med nøkkelen og satte meg inn for å få på varmeapparatet, noe som tok nærmere 2 minutter. Ikke at varmeapparatet akkurat gjorde noe kjapt i denne sammenhengen heller, men når jeg så går ut for å skrape bilrutene så slår den seg av! En bil som ikke fungerer uten app rett og slett. Brukte uforholdsmessig lang tid på å flytte dette vraket. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...