Gå til innhold

Hva skjer med AP?


Dirigo

Anbefalte innlegg

AP gjør sin dårligste måling på to år

Hva skjer med dette tidligere så dominante partiet? Er landet på vei vekk fra sosialdemokratiet? Vi har jo sett den samme utviklingen i flere europeiske land at "sossarna" reduseres og at høyre-partiene tar over.

Liker du at AP svinner hen? Er det tid nok før storingsvalget om drøye 11 måneder til at de kan ta tilbake tapt mark?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
freddy85 skrev (Akkurat nå):

Støre som statsminister? Grøsser bare på tanken, noe så forferdelig unner jeg ikke min verste fiende engang.

Hva med geir lippestad? terroristen egen advokat? må vel være verre å ha anders bedring brevik som ny statminister.

Men er enig er bedre å stemme rødt eller høyre eller venstre i så fall, godt mulig selv kristlig folkepart piratpartiet er bedre valg.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (5 minutter siden):

Hva med geir lippestad? terroristen egen advokat? må vel være verre å ha anders bedring brevik som ny statminister.

Men er enig er bedre å stemme rødt eller høyre eller venstre i så fall, godt mulig selv kristlig folkepart piratpartiet er bedre valg.

Rart at Lippestad ikke er fengslet med tanke på korrupsjonen han var innblandet i når han var byråd for næring og eierskap i Oslo

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (41 minutter siden):

Hva med geir lippestad?

Hvilket parti er han medlem av igjen?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Ga1VQQ/geir-lippestad-og-bondevik-soenn-starter-nytt-parti

LMH1 skrev (41 minutter siden):

må vel være verre å ha anders bedring brevik som ny statminister

anders "god" bedring "brevik" sitter nok inne ved neste valg også.

Endret av frohmage
  • Liker 1
Lenke til kommentar

AP mister vel stort sett stemmer til SV MDG Rødt og SP? I Norge virker det ikke som folk hopper over til høyresiden, med mindre SP regnes som høyre. Jeg håper SP danner regjering med Høyresiden, men PollofPolls regner dem som venstre-blokk.

Jeg drømmer om en SP FRP H regjering :) for 2021
SP kan være den balanserende venstre/moderate kraften i en høyre-regjering.
Den største greipen mellom høyre og SP er vel sentralisering, men der er det jo mulig at SP kommer inn med ultimatum om kompromiss.

Lenke til kommentar
Dirigo skrev (4 timer siden):

Hva skjer med dette tidligere så dominante partiet?

De har valgt en partileder med karisma som en saltstøtte. 

Politikken er selvsagt det viktigste, men det hjelper ikke at Støre er, vel, Støre. Skal ikke undervurdere at mange stemmer på folk de liker. Man kan sikkert mene mye om Stoltenberg og være uenig i politikken, men han var en helt annen type. Kan f.eks ikke tenke meg noen i AP som ville håndtert 22. juli bedre. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Norge stagnerer, og høyresiden snakker om å beskatte utdannelse mer fordi det er så attraktivt å ta høyere utdannelse, lønnsmessig.

Samtidig så er 3 av 4 som tar høyere utdannelse mennesker med foreldre fra middel og overklassen -- og de som ikke tar høyere utdannelse lar være, i hovedsak, fordi de ikke har arv eller foreldre som kan støtte seg om de får stort studielån og ikke får jobb;
Mennesker som ikke tør å ta høyere utdannelse fordi de er fucka for livet om de ikke fullfører, og som ikke kan forvente hjelp fra foreldre hverken under eller etter utdannelsen.

...og samtidig, så viser samfunnsforskningen at desto større grad landet har folk med høyere utdannelse, desto mer nyskaping -- og at nyskaping kommer fra en bred middelklasse og velstående arbeiderklasse som kan bli entreprenører, ikke den etablerte middel- og overklassen.

...men folk driter i landets utvikling. De allerede rike vil ha skatteletter. Middelklassen ser ingen problemer, men ønsker seg høyere lønn og lavere skatt, og lavere priser på varer og tjenester.

Det er blitt flaut å være arbeiderklasse, og den ytterste høyresiden i de fleste europeiske land innbiller lettlurte at det er innvandrere og asylsøkere som ødelegger for arbeiderene og gjør at de ikke får lønnen de fortjener.

...partier som FrP kaprer arbeidere ved å gi skylden på innvandrere og si at det er for vanskelig å starte bedrifter i landet, og lokker med at folk får muligheten til å starte for seg selv om de bare stemmer FrP lenge nok -- men gir i praksis makten til partier som Høyre og Venstre, som ikke bryr seg om arbeiderklassen eller nyskaping, med mindre nyskapingen kommer fra deres venner.

AP ledes i dag av folk som er født rike og i middelklassen, og som ikke faktisk forstår klassens problemer i dag.

Mediene har sluttet å rapportere nyheter om arbeiderklassen; de ignoreres fordi ingen har lyst å lese om dem, fordi arbeiderklassen ikke leser aviser, fordi de koster for mye penger relativt til inntekten, og arbeiderene sliter nok med å kjøpe tingene de vil ha i det de leker at de faktisk er middelklasse bare litt uheldig plassert mellom utdannelse og hensyn til familien.

...AP trenger folk som faktisk har kommet fra arbeiderklassen, og aller helst fremdeles er en del av den, som faktisk kan appellere til arbeidere gjennom å forstå klassens utfordringer, og kontre FrP.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (4 timer siden):

Enhver regjering som ikke inneholder eller er avhengig av støtte fra Frp vil være en stor forbedring for Norge og det norske samfunnet.

Helt enig!

Men det er ikke bare FrP som er et ekkelt parti, men også SV, MDG og Rødt er partier som vil Norge vondt, uten at de helt skjønner det selv.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (4 timer siden):

De har valgt en partileder med karisma som en saltstøtte. 

Politikken er selvsagt det viktigste, men det hjelper ikke at Støre er, vel, Støre. Skal ikke undervurdere at mange stemmer på folk de liker. Man kan sikkert mene mye om Stoltenberg og være uenig i politikken, men han var en helt annen type. Kan f.eks ikke tenke meg noen i AP som ville håndtert 22. juli bedre. 

Tipper at mange i AP gråt sine bitre tårer da Jens ble sjef i NATO.

Lenke til kommentar
Thorny skrev (1 time siden):

Jeg kommer ifra en Arbeiderpartifamilie i mange generasjoner, i en del av Oslo øst hvor AP tidligere stod ekstremt sterkt.

Det er ingen i familien min som stemmer AP lengre. Stemmene har gått til FRP og Høyre.

De fleste av oss oppfatter AP som illojale både imot arbeiderklassen og imot nasjonen og det norske folk.

Ingen av oss føler lengre at AP representerer oss og folk som faktisk jobber til livets opphold og bryr seg om dette landet. Når tidligere generasjoner var med på å "bygge landet" så var det ikke for å gi det bort eller la importert ukultur ta over.

Ap har vel blitt et parti for offentlig ansatte. Eller et parti for folk som lever av statlige overføringer. De bryr seg ikke om arbeiderklassen. Det gjør ikke Høyre, heller. Men H og FrP gir ihvertfall lavere skatt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det var kult at Jan Bøhler gikk over til SP.  Han er et eksempel på at det er mulig å omgå de som har posisjonert seg i AP-systemet. Dette burde en kunne lære av i resten av samfunnet også.

Nå håper jeg at Giske skal starte sitt eget parti - der en kan rølpe så mye en vil uten å bli satt opp på en pidestall for etterpå å bli kalt overgriper dersom en har kyssa noen i fylla.

Endret av lada1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...