Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Donald Trump smittet av coronaviruset


xRun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ism_InnleggNO skrev (2 timer siden):

Det er veldig få som er det når man kjenner dem så du får unnskylde oss våre fordommer. For (de fleste av) oss som observerer dette fra utsiden er det helt uforståelig hvordan Trump har endt opp i det hvite hus.

Klin gærne er selvsagt en helt gal beskrivelse. Jeg skylder på egen latskap.

En god del oppegående velutdannede folk jeg kjenner mener mye av norsk politikk er helt uforståelig 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
54 minutes ago, LangtGjesp said:

Og hva var alternativet? Demokratene valgte å kjøre frem den mest upopulære politikeren i USA. Da gikk det som det måtte gå. Jeg tror verden skal være glad for at Hillary Clinton ikke ble president - en meget farlig dame. Jeg er ikke mye begeistret for utenrikspolitikken tll Trump, men jeg regner med at en hvilken som helst demokrat ville ført en mer aggressiv utenrikspolitikk.

Alt dette er veldig off topic. Men når vi først snakker om det, ønsker jeg å understreke at det ikke er Donald Trump som er problemet. Det egentlige problemet er at det er altfor dårlige presidentkandidater i USA. Det er helt utrolig at Trump i det hele tatt kunne komme i betraktning. En hvilken som helst brukbar kandidat ville ha vippet ham av pinnen lenge før han kom i nærheten av nominasjon. Derfor hjelper det heller ikke å fjerne Trump, for det er den politiske kulturen i USA som må endres. Jeg har ikke mye tro på at Biden blir noe bedre, hverken for USA eller verden.

Clinton ville blitt en veldig god president for USA. At hun skulle være en farlig dame er direkte latterlig, men et bilde som dessverre har fått feste seg i alt for mange. Det viser hvor godt antidemokratisk propaganda fungerer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
8 minutes ago, jjkoggan said:

En god del oppegående velutdannede folk jeg kjenner mener mye av norsk politikk er helt uforståelig 

Om de mener politikken i et land som konstant scorer høyest på best levestandard, lykke og rikdom er helt uforståelig, så bør du kanskje revurdere hvor oppegående de er?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, jjkoggan said:

Du mener nobelprisvinneren Friedmann  ikke var oppegående ?

Sa han at norsk politikk var helt uforståelig?

Gjorde han det, så... ja.

Det finnes ting som kan og bør forbedres i Norge - men å si at det Norge driver på med er helt uforståelig er totalt irrasjonelt. Vi har noen av de beste resultatene på mye av det som betyr mest. 

Endret av Zork
Lenke til kommentar
Zork skrev (3 minutter siden):

Sa han at norsk politikk var helt uforståelig?

Gjorde han det, så... ja.

Det finnes ting som kan og bør forbedres i Norge - men å si at det Norge driver på med er helt uforståelig er totalt irrasjonelt. Vi har noen av de beste resultatene på mye av det som betyr mest. 

Han mente det var uforståelig at det ville fungere i USA.   Det er helt rasjonelt. Tenk på hvor mange land som prøver å etablere et demokrati uten suksess 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, jjkoggan said:

Han mente det var uforståelig at det ville fungere i USA.   Det er helt rasjonelt. Tenk på hvor mange land som prøver å etablere et demokrati uten suksess 

Naturligvis vil det ikke fungere å innføre den "norske modellen" over natten i USA. Men naturligvis vil den fungere om man innfører den naturlig og gradvis - og et rasjonelt samfunn vil jobbe mot å fungere slik all statistikk og forskning tilsier at et samfunn bør fungere.
Norge har mye som bør forbedres, men i det store og hele så baserer vi oss heldigvis på forskning og rasjonalitet.

At samfunnet som helhet tar ansvar for den enkelte er ikke uforståelig - det er fullt i tråd med alt vi vet om oss som mennesker. Vi havnet der vi er nettopp fordi vi organiserte oss som et samfunn og tok vare på hverandre.

Vi hadde null sjans mot rovdyr og andre trusler alene - hele grunnen til at vi har blitt denne planetens sterkeste rase er fordi vi lærte å samarbeide og å ta vare på hverandre.

Macho-kulturen som enkelte forsøker å late som om er vår natur er latterlig. Ikke minst fordi de fleste av de som er de sterkeste tilhengere av den er de som ville dødd først om det faktisk var slik det fungerte. 

Tror noen at Trump ville overlevd så lenge som han har om det faktisk var "survival of the fittest" som gjaldt? Han er en feit, tåpelig taper uten et minimum av de kvaliteter som behøves om vi hadde det samfunnet hans tilhengere tror vi har. 

 

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
6 minutes ago, Zork said:

 

Tror noen at Trump ville overlevd så lenge som han har om det faktisk var "survival of the fittest" som gjaldt? Han er en feit, tåpelig taper uten et minimum av de kvaliteter som behøves om vi hadde det samfunnet hans tilhengere tror vi har. 

 

Det er jo derfor han er populær!
Feite, tåpelige (dumme) tapere ser en feit, tåpelig taper som har masse grunker (fått av pappa) og som har blitt president.
Da kan jo de også bli det. I teorien(drømmeland). 
"It's the American dream!" 

Lenke til kommentar
Zork skrev (55 minutter siden):

Naturligvis vil det ikke fungere å innføre den "norske modellen" over natten i USA. Men naturligvis vil den fungere om man innfører den naturlig og gradvis - og et rasjonelt samfunn vil jobbe mot å fungere slik all statistikk og forskning tilsier at et samfunn bør fungere.
Norge har mye som bør forbedres, men i det store og hele så baserer vi oss heldigvis på forskning og rasjonalitet.

At samfunnet som helhet tar ansvar for den enkelte er ikke uforståelig - det er fullt i tråd med alt vi vet om oss som mennesker. Vi havnet der vi er nettopp fordi vi organiserte oss som et samfunn og tok vare på hverandre.

Vi hadde null sjans mot rovdyr og andre trusler alene - hele grunnen til at vi har blitt denne planetens sterkeste rase er fordi vi lærte å samarbeide og å ta vare på hverandre.

Macho-kulturen som enkelte forsøker å late som om er vår natur er latterlig. Ikke minst fordi de fleste av de som er de sterkeste tilhengere av den er de som ville dødd først om det faktisk var slik det fungerte. 

Tror noen at Trump ville overlevd så lenge som han har om det faktisk var "survival of the fittest" som gjaldt? Han er en feit, tåpelig taper uten et minimum av de kvaliteter som behøves om vi hadde det samfunnet hans tilhengere tror vi har. 

 

Dette er et annet off topic diskusjon.  Poenget er at det er ikke bare idioter som mener det er uforståelig at den nordiske modellen ville fungere i USA, det er til og med nobelprisvinnere.  En burde ikke være så arrogante å tro at deres løsningen er den beste løsningen for alle land.  Jeg som trodde det var bare amerikanere som var så ignorante.....

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (7 timer siden):

Dette er et annet off topic diskusjon.  Poenget er at det er ikke bare idioter som mener det er uforståelig at den nordiske modellen ville fungere i USA, det er til og med nobelprisvinnere.  En burde ikke være så arrogante å tro at deres løsningen er den beste løsningen for alle land.  Jeg som trodde det var bare amerikanere som var så ignorante.....

 

Det er en vesentlig forskjell på å mene at norsk politikk er uforståelig og å mene at norsk politikk ikke ville fungert i USA. Selvfølgelig ville ikke norsk politikk fungert i et land der befolkningen har fått inn med morsmelken at alt av skatter, avgifter, og fagforeninger er elendig.

Lenke til kommentar

Jeg føler denne Twitter-tråden under må snakkes mer om. Det er live-reporting fra en journalist fra den britiske konservative avisa The Telegraph på visepresident Mike Pence sitt rally i Florida i går. Her var det rundt 1500 (3000 ifølge Trumps valgkampsjef) mennesker tett i tett uten munnbind, de fleste av dem eldre fra sykehjem og eldrehjem i området. 

Mike Pence er leder av "Coronavirus Task Force". Smak litt på den; lederen av White House sin nasjonale innsats for å bekjempe koronapandemien arrangerte dette her som del av Trump-kampanjen. Vi er nå forbi ord som "uansvarlig". Dette er å sette amerikanske borgere med størst risiko opp for å bli smittet, med viten og vilje. Risikoen er som vi vet alvorlig sykdom og død. 

Fra mannen som er utpekt av Trump til å lede landets innsats for å forhindre nettopp sykdom og død.

Siden Twitter-tråder gjør seg dårlig på Diskusjon.no, limer jeg inn noe her i spoilere under:

"I’ve walked out the paddock because this is becoming a potential superspreader event in a retirement village. I’m not worried about me, I’m worried about them".

"I asked Secret Service guy if there was an upper limit to the event. His response “you’d think so, but no”.

Spoiler

Ej_VjXsWsAYY96r?format=jpg&name=large

Ej_aB5GXsAAUw3n?format=jpg&name=large


Folk blir hentet ut av helsepersonell:

Spoiler

 


"One retiree just joked to her similarly aged friend: “there goes social distancing.” The few who are wearing masks are pulling them down to speak to each other and eat ice cream."

"Another woman down. The organisers helping her out are not wearing masks":

Spoiler

 


"Trump campaign's director of communications says 3,000 turned out for Pence's speech in the end. I have a feeling this won't be last we hear about this event".

"I asked people at the rally if they were worried about COVID. One 70-year-old (in a face shield but no mask) told me: "I’m not worried about me, but I’m worried about other people here because obese people get it. I don’t hang around with overweight people so I’ll be fine”

Hele tråden: https://twitter.com/Josiensor/status/1315002123134930945

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (2 timer siden):

Det er en vesentlig forskjell på å mene at norsk politikk er uforståelig og å mene at norsk politikk ikke ville fungert i USA. Selvfølgelig ville ikke norsk politikk fungert i et land der befolkningen har fått inn med morsmelken at alt av skatter, avgifter, og fagforeninger er elendig.

For en del amerikanere er norsk politikk som lykkelige mormonske familier som trives bra selv om mennene har 3 kona.  Det er uforståelig at slik polygami ville fungert generellt og uforståelig at det fungerer blant noe mormoner. 
 

 

Lenke til kommentar

Trump-dommer grilles i senatet

https://www.vgtv.no/video/206560/direkte-trump-dommer-grilles-i-senatet

 

Den ideelle organisasjonen US Represent har fått med seg flere kjendiser i en ny kampanje som skal bidra til å få folk til å fylle ut stemmesedlene sine riktig.

https://www.vgtv.no/video/206517/kjendiser-kaster-klaerne-i-ny-kampanje

 

Edit:

Quote

Fauci ut mot ny Trump-reklame etter sitering: – Tatt ut av kontekst

Quote

Mot slutten av videoen har Trump-kampanjen brukt et sitat fra landets ledende smittevernekspert Anthony Fauci, som får det til å se ut som at han hyller presidentens håndtering av coronaviruset.

 

Fauci er filmet mens han sier: «Jeg kan ikke forestille meg at noen kunne gjort noe mer».

Quote

– Jeg har aldri støttet en politisk kandidat i løpet av mine nesten 50 år med offentlig tjeneste. Kommentaren som ble tilskrevet meg uten min tillatelse ble tatt ut sammenheng fra en uttalelse jeg hadde for noen måneder siden om innsatsen til folkehelsemyndighetene, sa Fauci da han ble spurt av CNN om han gikk med på å bli omtalt i videoen.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/7K0jlw/fauci-ut-mot-ny-trump-reklame-etter-sitering-tatt-ut-av-kontekst

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...