Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Donald Trump smittet av coronaviruset


xRun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, Fustasjeopphengsforkobling said:

Såvidt jeg har lest har ikke Trump krevd noenting. Det var legene hans som ba ham dra til sykehuset. Selvsagt skal en prioritere viktige statsansatte. Det gjør Norge også. Det er rett og slett tåpelig å lese hva noen lirer av seg. 

Det eneste tåpelige her er at du ikke skjønner, eller later som du ikke skjønner, konteksten rundt det du kommenterer.

Jeg svarte altså en debattant som sier Trump har få, eller ingen, symptomer. Statsansatte i Norge legges ikke inn på sykehus om de ikke har symptomer på sykdom. 

Vi har 3 alternativer her:

1. Trump er syk nok til at han bør legges inn (debattanten vi her snakker om avviser dette blankt).

2. Trump er ikke syk men krever likevel å bli lagt inn.

3. Trump er ikke syk og ønsker ikke selv å bli lagt inn, men er ikke sterk nok til å motsi de som vil ha ham innlagt.

Uansett hvilke av de 3 alternativene en går for så er debattanten jeg svarte ute og sykler. Og du ligger på hjul bak ham/henne.

Endret av Zork
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Zork skrev (2 minutter siden):

Det eneste tåpelige her er at du ikke skjønner, eller later som du ikke skjønner, konteksten rundt det du kommenterer.

Jeg svarte altså en debattant som sier Trump har få, eller ingen, symptomer. Statsansatte i Norge legges ikke inn på sykehus om de ikke har symptomer på sykdom. 

Vi har 3 alternativer her:

1. Trump er syk nok til at han bør legges inn (debattanten vi her snakker om avviser dette).

2. Trump er ikke syk men krever likevel å bli lagt inn.

3. Trump er ikke syk og ønsker ikke selv å bli lagt inn, men er ikke sterk nok til å motsi de som vil ha ham innlagt.

Du skrev at han krevde noe. Det stemmer ikke. Dersom legene hadde bedt Erna om å dra på sykehus for å overvåkes grunnet alder og overvekt så hadde hun selvsagt gjort det. Du koker suppe på spiker.

4 Trump har en av verdens viktigste posisjoner. Derfor gjøres det langt mer for å ivareta hans sikkerhet.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Fustasjeopphengsforkobling said:

Du skrev at han krevde noe. Det stemmer ikke. Dersom legene hadde bedt Erna om å dra på sykehus for å overvåkes grunnet alder og overvekt så hadde hun selvsagt gjort det. Du koker suppe på spiker.

4 Trump har en av verdens viktigste posisjoner. Derfor gjøres det langt mer for å ivareta hans sikkerhet.

 

7 minutes ago, Zork said:

Det eneste tåpelige her er at du ikke skjønner, eller later som du ikke skjønner, konteksten rundt det du kommenterer.

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ang. videoen fra "sykehuset" i natt, ser flere på Twitter har kommentert og spekulert i om denne ble spilt inn i det hvite hus, rett før han reiste på sykehuset. Han sitter nemlig i samme dress som dagen han reiste og han ville sannsynligvis ha måttet bytte til sterile sykehusklær da han ankom sykehuset. Hva tror dere om det? Eller har han tilfeldigvis bare et maken par med dress som han tok på seg for videoen? Det virker jo lite trolig at han spaserer rundt i den samme dressen på sykehuset som da han kom dit. 

Endret av Fnugle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fnugle skrev (1 minutt siden):

Ang. videoen fra "sykehuset" i natt, ser flere på Twitter har kommentert og spekulert i om denne ble spilt inn i det hvite hus, rett før han reiste på sykehuset. Han sitter nemlig i samme dress som dagen han reiste og han ville sannsynligvis ha måttet bytte til sterile sykehusklær da han ankom sykehuset. Hva tror dere om det? Eller har han tilfeldigvis bare et maken par med dress som han tok på seg for videoen? Det virker jo lite trolig at han spaserer rundt i den samme dressen på sykehuset som da han kom dit. 

Jeg synes at man ikke skal tillegge noen form for konspirasjonsteorier noe større vekt, uansett hvilken side det kommer fra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Utenom det så er det flere som påpeker at det er tydelig at de har gjort tydelige kutt/redigering i videoen. Flere har studert klippene med lupe og kommentert hvordan man fra et sekund til et annet kan se at det er klipping, f.eks. ser man det på flagget i bakgrunnen.. Sannsynligvis fordi han har sagt noe rart/eller redigert bort hoste.

 

 

Endret av Fnugle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Fnugle skrev (42 minutter siden):

Utenom det så er det flere som påpeker at det er tydelig at de har gjort tydelige kutt/redigering i videoen. Flere har studert klippene med lupe og kommentert hvordan man fra et sekund til et annet kan se at det er klipping, f.eks. ser man det på flagget i bakgrunnen.. Sannsynligvis fordi han har sagt noe rart/eller redigert bort hoste.

Uten å spekulere og synse for mye, så synes jeg ut fra videoen det ser fullt mulig ut at Trump er i ferd med å hoste, men at de har tatt en spansk en og klippet det ut. Jeg misliker sterkt konspirasjoner, men synes ikke det er rart at mange reagerer på dette, når Trump-kampanjen etterhvert er blitt så kjent for å manipulere videoer, spesielt den siste tiden.

Den delen folk snakker om her:

Har brukt mine timer opp gjennom i klippesuiter og synes det kan se ut som en morph cut der (de som f.eks har jobbet i Premiere vet hva jeg mener), i det han ser ut til å begynne et host. Men kan naturligvis ikke være sikker på det, er ingen ekspert eller klipper selv. 

Ser dog flere kjente klippere også har kommentert dette. Det er kanskje ikke så rart om teamet hans har valgt å fjerne at han hoster, det er i Trump-leiren sin beste interesse at han ser så frisk som mulig ut. Langt fra noen skandale akkurat, hoste er jo et av de aller vanligste symptomene på Covid-19, men selvfølgelig også interessant hvis de har valgt å fjerne det.

Flere medier har også omtalt dette, og tatt med kommentarer fra eksperter som mener det er gjort et klipp:

Was Trump's Walter Reed video message edited?
Editors questioning whether it is just a stifled hiccup or a sign of alteration
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-election/trump-walter-reed-video-coronavirus-edited-cough-b767039.html

... men ingen av de virkelig store mediene eller byråene ennå, såvidt jeg har sett. Hva som er sant, om det er klippet eller ikke, utgjør kanskje ikke så stor forskjell uansett.

Det som gjør at mange stiller seg spørsmål er vel at legene og Trumps stabssjef kom med så vidt forskjellige beskrivelser av presidentens helse i går, så man kan undres på hva som egentlig er greia.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg vil minne om trådens emne: Trump er smittet av COVID-19. Diskusjoner rundt virusets generelle dødelighet er ikke relevant, det har vi mange andre mer passende emner for, og 13 innlegg har derfor blitt skjult.

Kommentarer tas som vanlig ikke her, men i Tilbakemeldinger til forumet eller på PM.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (På 3.10.2020 den 12.06):

Angående hvor mye de driter i smittevern, ser man litt nærmere på bildene arrangementet i Rose Garden så er det ikke rart at mange er smittet. Få med maske, veldig få ser ut til å bry seg om smittevern overhodet. Dette er de som er ansvarlige for å styre USA, og mange i den innerste ringen i White House. 

fe7db6d8-20c2-4f21-8db6-d415af2a4fc2?fit

33921264-8799193-image-a-45_160167478075

5f775bda74fe5b0018a8ec55?width=1300&form

b813e9fe9d24b1afcf57a124397cb9a0a9-mike-

02elections-brief-barrett2-superJumbo.jp

im-240252?width=1260&size=1.5

merlin_177638253_0f33bfe1-4744-4528-820e

 

På grensen til skandale det der, gir totalt faen i smittevern, og i tillegg vise det til hele verden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
18 hours ago, Simen1 said:

Nå kan vi bare spekulere i hvor mange liv hans coronahåndtering har kostet til nå og vil fortsette å koste, både i USA og andre land. For å kun nevne en liten del av konsekvensene av hans politikk og personlighet. Tror du ikke at hans smitte kan redde utrolig mange liv? Ikke bare blant totalt ignorante republikanere, men også veldig mange andre (smitte sprer seg som kjent, det er ikke en enkeltpersonsak for de som måtte være ignorante).

Jeg ga Granka en tommel opp for nettopp hens gode omtanke for folks liv og helse. Ser ingen grunn til å rapportere det, men du skal få ha din mening og rett til å si den, så jeg kommer ikke til å rapportere deg for ditt menneskesyn, selv om jeg ikke synes så mye om det.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Ga1zMl/erna-vi-skal-ikke-godte-oss-over-at-folk-blir-syke

Jeg vil til og med quote din landsleder for smålige meninger som svært mange nordmenn har generelt:

Quote

"Vi skal ikke godte oss over at folk blir syke" - Erna Solberg.

Å ønske folk vondt er rent hat og er nettopp en god grunn til den store splittelsen i Amerika. Derfor synes jeg Twitter og andre medier gjør en utmerket jobb når de sensurerer innhold som dette. Samme hva den personen har gjort eller står for så er den personen tilsynelatende bare et menneske som deg. Tror ikke du hadde funnet det så kjekt om totalt fremmede ønsket at du fikk corona dersom du var i faresonen.

Men medmenneskelighet er vel helt umulig på internett!

Lenke til kommentar
Fnix skrev (29 minutter siden):

Å ønske folk vondt er rent hat og er nettopp en god grunn til den store splittelsen i Amerika. Derfor synes jeg Twitter og andre medier gjør en utmerket jobb når de sensurerer innhold som dette. Samme hva den personen har gjort eller står for så er den personen tilsynelatende bare et menneske som deg. Tror ikke du hadde funnet det så kjekt om totalt fremmede ønsket at du fikk corona dersom du var i faresonen.

Men medmenneskelighet er vel helt umulig på internett!

Du har rett i at hat ikke bringer noe godt med seg.

På den annen side har vi noe som heter rettferdighet. Man kan føle et behov for rettferdighet uten å dermed føle hat. Et menneske som direkte eller indirekte kan sies å ha medvirket til mange andre menneskers sykdom og død er i de fleste retts-prinsipper en morder. Et land som jevnlig henretter mordere, lar her en morder styre landet. Det er forståelig at folk føler en skjevhet i systemet her, så man skal være forsiktig med å dømme dem som føler en viss rettferdighet i DT's sykdom. Å ønske ham død, derimot, kan absolutt karakteriseres som en hatefull ytring.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...