Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når presidentkampen nærmer seg, og Joe Biiden og Donald Trump er kandidater, hvem tror du er verst? Diskuter det her!

Trump eller Biden, det store spørsmålet. Biden kalte Trump en klovn, og ba han holde kjeft i den forrige debatten. Men Trump avbrøt ham jo! Hvem av disse kandidatene er verst: Trump eller Biden?

Endret av Blåbanan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så et klipp av "debatten" hin dagen, der måtte jeg motvillig trekke på smilebåndet av de to gamle fjolsene.

Trump, som er som han med caps,tyggegummi og beina på bordet på bakerste rad som prøver å sette ut Biden, som er vaktmesteren som har blitt satt inn som vikar og ikke har noe i et klasserom å gjøre.

Ganske tidig (på avstand), at 325+millioner folk skal velge mellom disse to.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trump har hatt værst inflytelse på den internasjonale politikken, og det er jo bare å se på hvilke massive endringer de norske politikerne har banket i gjennom i denne perioden, og også på veien frem til den. Kapitalismen har en veldig negativ innvirkning spesielt på internasjonal skala, og av den grunn bør Trump bli vippet av pinnen snarest.

Det folk flest frykter mest er endringer i seg selv, og da spiller det faktisk svært liten rolle hvor godt man selv måtte takle det, fordi på en internasjonal skala så blir man overøst med folk flest sine frykter som er både direkte og mest indirekte påvirket av hans skuespill. Ettersom folk flest sliter massivt med verdisyn, grunnet penger, og Trump i seg selv er selve symbolet på penger da han er kapitalisten selv, da blir det desverre altfor store ringvirkninger ettersom folk flest ikke gidder å holde kjeft og bare sprer frykt videre. 

 

Jeg skjønner tankegangen bak hans handlingsmønster, men det hjelper så ufattelig lite når så ufattelig mange sitter 24/7 limt til en eller annen skjerm og konsumerer alt skuespillet og andre fantestreker som han planter gjennom mediene helt bevisst. Dette gjør folk flest til hans disipler, altså folk iverksetter hva han ønsker uten en gang å være bevisst av det. Folk flest faller for skuespillet hans, altså folk flest lar seg manipulere. Det er jo ikke akkurat noen nyhet, men men...

 

Skuespillet hans fører til at folk flest begynner å fatte flere og flere mindre gode valg i sine liv, og mange av disse valgene er jo såklart av økonomisk art. Dette er hvordan kapitalister får viljen sin. De knekker mennesker mentalt og emosjonelt, og det fører til at rike mennesker blir rikere. Folk flest har bare altfor lav forståelse, desverre. Det er tragisk, men sant.

 

Endret av OrangeGiraffe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Blåbanan skrev (1 time siden):

Når presidentkampen nærmer seg, og Joe Biiden og Donald Trump er kandidater, hvem tror du er verst? Diskuter det her!

Trump eller Biden, det store spørsmålet. Biden kalte Trump en klovn, og ba han holde kjeft i den forrige debatten. Men Trump avbrøt ham jo! Hvem av disse kandidatene er verst: Trump eller Biden?

Biden (og hans politikk og politiske kolleger og allierte) er jo årsaken til at Trump ble valgt.

Hvis Biden vinner og de bare fortsetter som før (som han har lovet å gjøre) så blir det bare noen enda verre høyreekstreme neste gang.

Lenke til kommentar

Anyone but Trump? Not so fast...

Trump er "chaotic evil"
Biden er "lawful evil"

Biden er åpenbart mer statsmann utad, og ville på overflaten ført til mer stabilitet og bedre diplomati internasjonalt, hvertfall med USAs venner. Men begge er rasister. Begge er misogynister. Begge jobber for de rike. Ingen av dem bryr seg om menigmann, ikke Biden heller. Det er bare skuespill for kameraene. Han kneler for svarte og sier Black Lives Matter, men glemmer å nevne at han var arkitkekt og co-arkitekt bak to lover som har ført millioner av minoriteter og fattige bak murene.

Til tross for det komplette kaos både i administrasjon og politikk, så har så har Trump faktisk holdt USA unna krig, og han forsøker å koble amerikansk økonomi ifra kinesisk økonomi. Kinesisk økonomi er én eneste stor svindel, ovenfra og ned. Og den kommer til å kollapse innen få år og får langt større konsekvenser enn 2007/8. Haukene ifra den siste Bush-administrasjonen sirkler rundt Biden og vil ha krig med blant andre Iran. Wallstreet og Kina som bedriver svindel sammen står også støtt bak Biden. Men til forskjell ifra "Russiagate" i 2016 så blir det ingen etterforskninger her til tross for at de økonomiske forbindelsene er multi-trillion dollarklassen, eller på norsk, multi-billion (flere tusen milliarder).

Siden Trump allerede har vært president i fire år ville jeg heller satset på "the devil we know" om jeg bare hadde de to å velge imellom. Men faktum er at man kan stemme på hvem man vil. Jeg hadde skrevet inn Bernie Sanders. Så fikk valget bare gå som det går. Min samvittighet hadde hvertfall vært ren.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Thorny skrev (På 1.10.2020 den 20.32):

Siden Trump allerede har vært president i fire år ville jeg heller satset på "the devil we know" om jeg bare hadde de to å velge imellom.

Så du tenker det ikke kan bli verre enn det har blitt de siste fire årene? Landet (USA) og samfunnet er så splittet som det kan bli? What doesn't kill you makes you stronger (dog, i dette tilfellet er det en løgn, når man ser hvordan Trump og regjeringen hans har taklet korona)?

Du kan si mye om Biden og at «han jobber for de rike», men det hadde aldri vært tvil om han kom til å akseptere et valgnederlag eller ikke. Han hadde heller ikke ødelagt kredibiliteten til presidentvervet slik nåværende president har gjort. Trump er en direkte fare for det amerikanske demokratiet, og den generelle stabiliteten i verden, og nesten hvem som helst hadde vært bedre.

Du har selvsagt all rett til å mene noe annet, men av hensyn til resten av oss håper jeg USAs befolkning tar et annet valg enn deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Thorny skrev (På 1.10.2020 den 20.32):

Anyone but Trump? Not so fast...

Trump er "chaotic evil"
Biden er "lawful evil"

Biden er åpenbart mer statsmann utad, og ville på overflaten ført til mer stabilitet og bedre diplomati internasjonalt, hvertfall med USAs venner. Men begge er rasister. Begge er misogynister. Begge jobber for de rike. Ingen av dem bryr seg om menigmann, ikke Biden heller. Det er bare skuespill for kameraene. Han kneler for svarte og sier Black Lives Matter, men glemmer å nevne at han var arkitkekt og co-arkitekt bak to lover som har ført millioner av minoriteter og fattige bak murene.

Til tross for det komplette kaos både i administrasjon og politikk, så har så har Trump faktisk holdt USA unna krig, og han forsøker å koble amerikansk økonomi ifra kinesisk økonomi. Kinesisk økonomi er én eneste stor svindel, ovenfra og ned. Og den kommer til å kollapse innen få år og får langt større konsekvenser enn 2007/8. Haukene ifra den siste Bush-administrasjonen sirkler rundt Biden og vil ha krig med blant andre Iran. Wallstreet og Kina som bedriver svindel sammen står også støtt bak Biden. Men til forskjell ifra "Russiagate" i 2016 så blir det ingen etterforskninger her til tross for at de økonomiske forbindelsene er multi-trillion dollarklassen, eller på norsk, multi-billion (flere tusen milliarder).

Siden Trump allerede har vært president i fire år ville jeg heller satset på "the devil we know" om jeg bare hadde de to å velge imellom. Men faktum er at man kan stemme på hvem man vil. Jeg hadde skrevet inn Bernie Sanders. Så fikk valget bare gå som det går. Min samvittighet hadde hvertfall vært ren.

USA er det det er og med mindre de går gjennom en grunnleggende reform for å bli som vest-europeiske sosialdemokratiske stater med flerpartisystem og hvor statsoverhodet hovedsaklig er en sermonimester er det business as usual over there.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...men Trump er for inkompetente til å hamle opp med Kina. Du har fått med deg skattelekkasjen, sant..?

Han klarer ikke å skape profitt eller overskudd i de beste av tider, og gjør det dårligere med investeringer enn bankrentene -- og pengene ville krympet mindre om han hadde spart/tapt med negativt fortegn på bankrentene.

Fikk du med deg avsløringene fra niesen og hans søster..?

Han tok ikke prøvene sine selv på skolen -- som forklarer hvorfor han ikke kunne noen økonomiske faguttrykk i intervjuene ned media og aviser på 80-tallet, og alle som har møtt ham og som vet hva de driver med går inntrykk av at Trump ikke vet hva han driver med.

Han har aldri fremstått som eldre enn 8-12 i språket, selv om han var mer flytende i språket før og snakket i lengre setninger; ordforrådet hans har aldri kommet opp på et voksent nivå, på noe sosialt eller profesjonelt felt.

Har ødsler bort milliarder av dollar, selv etter å ha lært seg mafiametoder, misbrukt mafiaadvokater, samarbeidet med mafia, og svindlet arbeidere og veldedighet og sosiale boligbyggingsprogrammer for å berike seg selv gjennom hele livet... Han har tapt alt av penger han har eid eller lånt.

 

...og han kunne ikke plassert Kina på en umerket globus...

Og kan du nevne de gjenstående grunnene til at Trump tas seriøst -- bortsett fra Sunk Cost Fallacy og store mengder russisk/republikansk propaganda..?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
6 hours ago, Alexander4840 said:

kan ikke forestille meg at Biden tør å hamle opp med Kina, dermed vil Kina bølle med europa og asia fritt.

Hadde stemt Trump 100 ganger før biden.

Trump har jo heller ikke "hamlet opp" med Kina. Hele denne fadesen han har satt i gang med Kina er bare bløff og teater og det er USA som har kommet tapende ut.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...