Gå til innhold

IT leverandør og Timebruk


Anbefalte innlegg

Kanskje ikke helt riktig sted, men bare å flytte tråden hvis det ikke er til pass her.

 

Jeg regner med at det er flere i IT bransjen her.

Vår IT leverandør tok betalt for 2.5T á 1580kr/t eks mva for å opprette en ny epost og en bruker til dropbox "teamet" vårt.

Forrige gang var det 1.5T for samme sak.

 

Det ble bare opprettet selve brukerne (365 og dropbox), vi fikk tilsendt passord og info som gjør at vi får det oppe å gå på pcen selv.

Vi gjør dette selv fordi av erfaring har selskapet tatt rundt 3-4t for oppsett for ny bruker tidligere.

Og hva det inkluderer er da å opprette epost og dropbox bruker, og gjøre det klart på pcen til den nye ansatte.

 

Er dette legit reelt mener dere? De står på bakbeina og mener det er helt normal tid.  Jeg mener bastant at jeg ikke burde betale for 30 minutter engang ( kun opprettelse altså).

 

Jeg undres jo siden jeg har dropbox team for familien ( 20 stk) samt egne domener med outlook 365 hvorav jeg gjør alt det de hevder å gjøre på under 5 minutter.

 

 

Tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å opprette bruker rett i O365, logge på maskin for bruker og opprette dropbox bruker med den eposten og logge på lar seg fint gjøre på 30 minutter. Gitt at det er det og ikke mer.

Stusser mer på en sinnssyk timepris og at dere bruker Dropbox med tanke på at OneDrive er inkludert i O365.. IT-Konsulent priser ligger fra 700 til godt over 1500. Hvorav 700 kr/t er for basic brukerstøtte og 1500 er for utviklere og senior konsulenter på spesielle områder IMO.

Endret av KanKhan
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det tar ikke 2.5T og opprette disse brukerne. Bruker dere Azure AD, eller har dere On-prem løsning i tillegg? Det går med litt tid til innkjøp av lisens via lisensportal, og hvis dere har on-prem AD må det kjøres en sync som kan ta noen minutter også. At det går en halvtime kan skje. Noen fakturerer pr time, så 1 time ville jeg godtatt. 2.5T høres mye ut, hvis det ikke ligger mere bak.

Send PM hvis du er intr i en ny leverandør 😎

Lenke til kommentar

Hæ, mener du at de kun har opprettet brukeren, og at dere selv installerte dekstop appene, og logget inn og konfigurerte de (med andre ord, dere gjorde selv det eneste som tar tid)?

Å opprette en Office365 bruker tar ca 2-3 minutter. Lisens kjøp blir en jo bedt om å kjøre automatisk, dersom dere ikke har ledige. Dropbox kjenner jeg ikke til prosessen med, men nekter å tro det tar mer enn 5 minutter.

Faktisk medgått tid bør av noen som har gjort dette minst én gang tidligere være totalt under 10 minutter. Om en aldri har gjort det, kanskje 30 minutter, inkl. lesing av how to guider.

Det går an å prøve seg på noe bullshit som de gjorde det, men at de ikke legger seg flat med en gang når de blir bustet viser jo at de er ekstremt useiøse og grenser til svindel.

Endret av John-B
Lenke til kommentar
1 hour ago, John-B said:

Hæ, mener du at de kun har opprettet brukeren, og at dere selv installerte dekstop appene, og logget inn og konfigurerte de (med andre ord, dere gjorde selv det eneste som tar tid)?

Å opprette en Office365 bruker tar ca 2-3 minutter. Lisens kjøp blir en jo bedt om å kjøre automatisk, dersom dere ikke har ledige. Dropbox kjenner jeg ikke til prosessen med, men nekter å tro det tar mer enn 5 minutter.

Faktisk medgått tid bør av noen som har gjort dette minst én gang tidligere være totalt under 10 minutter. Om en aldri har gjort det, kanskje 30 minutter, inkl. lesing av how to guider.

Det går an å prøve seg på noe bullshit som de gjorde det, men at de ikke legger seg flat med en gang når de blir bustet viser jo at de er ekstremt useiøse og grenser til svindel.

Med mindre du betaler med kreditkort(?) så må man handle lisenser via en lisensportal, og ikke direkte i O365. Det legger likevel ikke på mye mer enn et par minutter hvis du skal medberegne ventetiden til lisensen er tilgjengelig. 

Endret av Dapp47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...