Gå til innhold

Musikktips


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Andreas Næss Johnsen skrev (På 30.9.2020 den 15.08):

Er dette stedet for musikktips? 🙂

Kanskje?

Om du vil ha tips.. noen av mine favoritter.

Beatles, Doors, Oasis, Hank Williams, ELO, Rolling Stones (63-71), The Times, The The, Creedence

Andre jeg liker, mer på best-off stadiet.

Gary Numan, OMD, Blur, Hendrix, Stevie Ray Vaughan, Øystein Sunde. Blues og country fra 1930-1950-tallet. Blondie. Motown og Stax fra 60-70 tallet

Mye bra synth-pop fra 80-tallet

....... og mye mye mer. (Men ikke black/goth/trash/heavy-metal, techno, rap og hip-hop)

Lenke til kommentar
Andreas Næss Johnsen skrev (På 30.9.2020 den 15.08):

Er dette stedet for musikktips? 🙂

Noe spesielt av musikk/artister/låter du er på utkikk etter? 

I så fall er det nok sikkert mange her inne som kan komme med gode tips. ;)

Be2ng skrev (18 timer siden):

Andre jeg liker, mer på best-off stadiet.

Gary Numan, OMD, Blur

Best-of, som i CD/singel samlere? 

Synes særlig OMD og Blur var fine eksempler på dyktige og spennende albumband, der også selvsagt hadde jo svære og velkjente hits, men de samlerne jeg har vært borti av nevnte, har dessverre sjeldent vært særlig flinke i å få frem det beste av hva  de gjorde, annet enn store radio hits, og en del ikke fullt så gode låter, mens de beste albumene deres viser jo greit til artister som var helt i topp av hva de drev på med, og stadig flyttet grensene. 

Numan også, hadde jo flere sterke studio album, men toppet vel aldri klassikeren The Pleasure Principle, der står som ei bauta innen britisk synth pop, og har holdt seg utrolig godt, da i sterk motsetning til dessverre mye av det som fulgte (både fra ham selv) og ikke minst utallige britiske synth band og artister utover 80-tallet, som kanskje også passer bedre i best of eller one-hit-wonder kategorien, men som sjeldent var i stand til å fylle ei hel skive med kvalitet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Frank.N.Steen skrev (På 3.10.2020 den 13.53):

Noe spesielt av musikk/artister/låter du er på utkikk etter? 

I så fall er det nok sikkert mange her inne som kan komme med gode tips. ;)

Best-of, som i CD/singel samlere? 

Synes særlig OMD og Blur var fine eksempler på dyktige og spennende albumband, der også selvsagt hadde jo svære og velkjente hits, men de samlerne jeg har vært borti av nevnte, har dessverre sjeldent vært særlig flinke i å få frem det beste av hva  de gjorde, annet enn store radio hits, og en del ikke fullt så gode låter, mens de beste albumene deres viser jo greit til artister som var helt i topp av hva de drev på med, og stadig flyttet grensene. 

Numan også, hadde jo flere sterke studio album, men toppet vel aldri klassikeren The Pleasure Principle, der står som ei bauta innen britisk synth pop, og har holdt seg utrolig godt, da i sterk motsetning til dessverre mye av det som fulgte (både fra ham selv) og ikke minst utallige britiske synth band og artister utover 80-tallet, som kanskje også passer bedre i best of eller one-hit-wonder kategorien, men som sjeldent var i stand til å fylle ei hel skive med kvalitet.

Er fan!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...