Gå til innhold

ANMELDELSE: Mafia: Definitive Edition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler selv også at utviklerne kunne tadd seg litt friheter å satt inn noen butikker og ting.

Leste fra en kommentar på itavisen at det er noen sideoppdrag i spillet man kan gjøre etter man har runnet spillet:

Spoiler

du må kikke på brevene inne i baren til Don Salleri på Freeride etter du er ferdig med historien

 

Endret av Boss-Znakemaster
Lenke til kommentar

Jeg er ekstremt sensitiv for bullet spoonges og jeg opplevde ikke det problemet, bortsett fra med tommy gun som gjør lite skade, 1911 og magnum revolveren dreper på 1-3 skudd. Hagla tar ofte folk på 1, men på lengre hold kreves det ofte to. De har greid balansen med at våpene føles kraftige ut, men de dør fremdles ikke på et skudd vanlegvis. Unntaket er Thompson som ser ut til å gjøre minst skade per kule i hele spillet.

Lenke til kommentar

Her føler jeg folk mister helt fokus på hva dette spillet faktisk er; omtrent KUN en remake av originalen.

JEG skulle ønske ditt og datt med spillet og så trekke for det er egentlig langt bak mål. Spesielt om man ikke har spilt originalen som har noe av den beste storyen til et spill, og hvertfall for å være 17 år gammelt.

Om nye ting skulle ha kommet måtte det vært som en ekstra download, noe som ikke er helt umulig.

Anbefaler alle som skal prøve det til å spille på classic mode, hvor generelt ting er vanskeligere, slik som originalen var. Originalen hadde også mye mindre checkpoints, så man måtte faktisk være litt flink og ble straffet for feil. Gamle spillet føltes også litt lengre ut, biler kjører ikke så fort, og man måtte bruke generelt lengre tid på hele spillet.

Uansett et veldig godt tilbakeblikk, eneste minuset er at det virker som det er laget for konsoll og portet over på PC. 9 av 10 for de som er gamle nok til å ha spilt originalen når den kom ut og liker mafiasjangeren. 5 av 10 for de som misforstår hele greia.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må le lett, remaken får samme kritikk som orginalen gjorde i sin tid. Til og med den gangen sammenligned mange med GTA3, selv om MAFIA hadde 10 ganger bedre story, var alle bare opptatt av at det ikke var like fritt som gta. Selv om spillet er satt til en åpen verden er det IKKE et åpent verden spill i tradisjonell stil, det er et linært spill med en historie å fortelle, det er ikke din "gjør som du vil" historie, det er mer som last of us i stil.

Om man forventer 1000 ting å gjøre i bilen, bruke hauger av tid på å løpe rundt å kjøpe seg nye klær og hore opp bilen, da bør man gå ett annet sted. Har ikke prøvd det selv, så kan godt hende skytinga føles gammeldags, men det gjenstår å se.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Elendig anmeldelse. En av de svakeste jeg har lest på Gamer. Skulle nesten tro at spillet var tro mot den fantastiske originalen på PC (men at anmelderen mener det burde være mer som toeren? Hva i alle dager?!) Men så vidt jeg forstår så har de modernisert både det ene og det andre? Mye av det som gjør originalen så fantastisk er at det er et veldig tregt spill.

Nå ser jeg allikevel i kommentarene her at det finnes en "classic"-mode? Hvorfor er ikke dette nevnt med et ord i anmeldelsen? Og hvor tro er denne modusen ot originalen? Det er jo det DESIDERT viktigste en slik anmeldelse må ta opp.

Burde prøvd å hente inn han som anmeldte originalen, som innså at her prøver de å gjøre et eller annet med et 9/10-spill, i stedet for denne anmelderen, som jeg ikke aner hva prøver å sammenligne med? Den håpløse konsollversjonen? GTA5? Umulig å fortså når man leser anmeldelsen i alle fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig liker jeg ikke de nye stemmene,  Tommy var en veldig likandes kar i originalen,  mye pgs stemmen, i remaken høres han ut som han har vært en gangster i 20 år allerde. 

De ha lagt til 3rd person cover mechanics. 

De er flere fiender å slåss mot, heldigvis ikke like shooting gallery som i mafia 2. Men feks hore huset. I originalen mener jeg det er 7 folk som skyter på deg. I remaken er det 20+ tror jeg. 

Like vel ha de greid å fange essensen av kampene fra originalen,  man dør fort, man må gå frem forsiktig, kuler er farlige og selv på normal med nesten fult liv kan 2 kuler drepe deg.

Den beryktede racing saken er nå lekende lett.

Grafisk mangler det litt,  når det højer ned er bilene magisk ikke påvirket av regnet detcee lite eller ingen spurt på biltaket uansett hvor kraftig regnet er. Samme med tommy, han kan stå i regnet uten å bli våt, man føler at man må sammenligne med rdr2 hvor slike thing påvirker karakteren, vogner og hester. 

 

Når alt det er sagt,  greier remaken å få til den flott atmosfæren. Når man er på landet om natta,  det høljer ned, lys fra bil lyktene lyser opp. Da får man samme følelsen som Mafia.

Lenke til kommentar
27 minutes ago, radiohodet said:

Elendig anmeldelse. En av de svakeste jeg har lest på Gamer. Skulle nesten tro at spillet var tro mot den fantastiske originalen på PC (men at anmelderen mener det burde være mer som toeren? Hva i alle dager?!) Men så vidt jeg forstår så har de modernisert både det ene og det andre? Mye av det som gjør originalen så fantastisk er at det er et veldig tregt spill.

Nå ser jeg allikevel i kommentarene her at det finnes en "classic"-mode? Hvorfor er ikke dette nevnt med et ord i anmeldelsen? Og hvor tro er denne modusen ot originalen? Det er jo det DESIDERT viktigste en slik anmeldelse må ta opp.

Burde prøvd å hente inn han som anmeldte originalen, som innså at her prøver de å gjøre et eller annet med et 9/10-spill, i stedet for denne anmelderen, som jeg ikke aner hva prøver å sammenligne med? Den håpløse konsollversjonen? GTA5? Umulig å fortså når man leser anmeldelsen i alle fall.

Spill gjerne spillet først, så kan vi ha en diskusjon om det. Mye av de svakere sidene ved remaken er skyte- og slåssemekanismene, samtidig som fortellingen fremstår som ganske eh, generisk, slik jeg nevnte i anmeldelsen. Remaken er forøvrig ikke spesielt treg (i mine øyne, og med mindre du snakker om at det er mye bilkjøring), selv om det er noen veldig fine, roligere øyeblikk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg nyter dette som et old school lineært spill satt i en mer åpen verden. Enig i at slåssemekanismene er uinspirert og kjedelig, men selve gunplay er ikke så aller verst. Stemningen i spillet er det ikke noe å klage på, og selv om grafikken ikke er top notch er den bra nok til å nytes på stor skjerm uten å tenke særlig over det. Kjøremekanikken med simulation på er også passende utfordrende og gir en god mestringsfølelse når den sitter. Eneste jeg synes trekker ned er at spillet fort spilles gjennom på 10-12 timer, men for 450 kr er ikke det så ille heller. 

Lenke til kommentar

"Dessverre endte den noe tamme og klisjefylte fortellingen, den tomme verdenen og de utdaterte systemene opp med å skuffe."

Smaken er visst som baken. Historien i Mafia er utvilsomt favoritten min i spillsammenheng. Nå skal det sies at anmelder nærmest konsekvent har en smak som avviker 180 grader fra min egen, så at vi heller ikke her er enige er ingen bombe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
radiohodet skrev (20 timer siden):

Elendig anmeldelse. En av de svakeste jeg har lest på Gamer. Skulle nesten tro at spillet var tro mot den fantastiske originalen på PC (men at anmelderen mener det burde være mer som toeren? Hva i alle dager?!) Men så vidt jeg forstår så har de modernisert både det ene og det andre? Mye av det som gjør originalen så fantastisk er at det er et veldig tregt spill.

Nå ser jeg allikevel i kommentarene her at det finnes en "classic"-mode? Hvorfor er ikke dette nevnt med et ord i anmeldelsen? Og hvor tro er denne modusen ot originalen? Det er jo det DESIDERT viktigste en slik anmeldelse må ta opp.

Burde prøvd å hente inn han som anmeldte originalen, som innså at her prøver de å gjøre et eller annet med et 9/10-spill, i stedet for denne anmelderen, som jeg ikke aner hva prøver å sammenligne med? Den håpløse konsollversjonen? GTA5? Umulig å fortså når man leser anmeldelsen i alle fall.

Vær ærlig, hadde du sagt dette til anmelder dersom du møtte han fysisk?

Jeg synes du fremstår særdeles uhøflig i kommentaren din som egentlig bunner ut i at du har en annen subjektiv mening enn personen som har skrevet anmeldelsen. Siden han har en annen mening enn deg er han en idiot. Kommentaren din er fullstendig blottet for konstruktiv kritikk og det handler kun om å rakke ned på en person fordi han mener noe annet enn det du gjør.

Dersom du har lest anmeldelsen og du føler det er noe viktig han ikke har fått med seg, spør om han har fått med seg det, kanskje har han gått glipp av. Når du velger å fornærme folk for å ha andre meninger vil du vanligvis forsterke meningene deres. Når jeg leser kommentaren din forsterker det hvor mye troverdighet anmelder har over deg. Det var kanskje ikke det du ville?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enda et bomkjøp, med bevegelser værre enn GTAV og på grensen til uspillelig som RDR2. Vil ikke utviklere at det skal være morsomt å spille? Hvorfor ikke bare lage en film, for det er i hovedsak det dette "spillet" er. En interaktiv treg sirupfilm med under middels bra historie. Grafikken var forsåvidt bra, men det Var den i RDR2 også. 
 

Hvis ikke cyberpunk imponerer kraftig, legger jeg opp singelplayer for godt. Er ikke mye man kan kjøpe der man får sååå lite igjen for penga faktisk. De 2 unntakene jeg kan tenke meg i nyere tid er AC:O og Fallout 4. Veldig glad jeg ikke kjøpte PS for single player exclusives sin skyld ihvertfall.

Lenke til kommentar
On 9/30/2020 at 2:12 PM, Fnix said:

Her føler jeg folk mister helt fokus på hva dette spillet faktisk er; omtrent KUN en remake av originalen.

JEG skulle ønske ditt og datt med spillet og så trekke for det er egentlig langt bak mål. Spesielt om man ikke har spilt originalen som har noe av den beste storyen til et spill, og hvertfall for å være 17 år gammelt.

Om nye ting skulle ha kommet måtte det vært som en ekstra download, noe som ikke er helt umulig.

Anbefaler alle som skal prøve det til å spille på classic mode, hvor generelt ting er vanskeligere, slik som originalen var. Originalen hadde også mye mindre checkpoints, så man måtte faktisk være litt flink og ble straffet for feil. Gamle spillet føltes også litt lengre ut, biler kjører ikke så fort, og man måtte bruke generelt lengre tid på hele spillet.

Uansett et veldig godt tilbakeblikk, eneste minuset er at det virker som det er laget for konsoll og portet over på PC. 9 av 10 for de som er gamle nok til å ha spilt originalen når den kom ut og liker mafiasjangeren. 5 av 10 for de som misforstår hele greia.

 

Spilte originalen. Skulle holdt meg til minnene, dette var triste greier å spille igjen nå.

1/3 for de som forventet noe mer enn originalen

1/3 for de som forventet det samme som originalen

3/3 for de som er fanbois

tror det var mer riktig jeg ;)

 

 

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...