Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Per H skrev (50 minutter siden):

Du misforstår med vilje. La meg gå gjennom det en gang til da, slik at du forstår:

Grunnleggeren av Planned Parenthood var en rabiat rasist og uttalt tilhenger av eugenikk. Dette har jeg demonstrert med lenker i inlegget mitt. Fokuset hennes var på å forhindre mennesker hun ikke synes var verdige å reprodusere seg, hun sa det jo selv. Leste du ikke sitatet? hva kan misforstås? Ta gjerne en titt til på innlegget mitt hvor jeg dokumenterer dette en gang til. Hva var virkemiddelet hennes? abortklinikker, selvsagt lokalisert i de områdene hvor de "uønskede" bor.  Henger du med så langt? Skjønner du logikken? mye bedre å bli kvitt "problemet" før det oppstår, ikke sant?

Faren til Bill Gates ledet denne organisasjonen senere. Gates familien har en demonstrerbar lang intra-generasjonell tilknyting til Eugenikk-bevegelsen, som mange andre rikinger. Eugenikk og overbefolkning og populasjonskontrol er saker som ligger deres hjerte nært, og Bill ser kanskje ut til å ta stafettpinnen videre....?

Det er likegyldig hva faren hadde til menig.
Det er likegyldig hva ANDRE er eller ikke er. 

Du må kunne skille snørr og bart. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I USA er det Tv-reklame for medisiner. Tv-reklame pleier å være for noe som man vil selge. Da det koster dyrt å annonsere. 

Virker som de som er i f.eks. FHI ikke kan sies opp, det er flere av de samme som var der under svineinfluensaen. Den vaksinen ble til slutt trukket tilbake. 

Foredrag i Bergen, det ser ut til å være samme Roger Dyrøy som paraderer kommentarfeltene til Resett. Antagelig den Roger Dyrøy som er født i 1981, selv om han også kan virke enda yngre. 

Av hva som har skjedd meg i det siste - jeg stivnet i en posisjon ca 200 meter fra vaksinekontoret. Av stress, antagelig. Etter flere dager frosset fast ble jeg etter hvert i stand til å returnere hjem, uten at noe skjedde. 

 

Lenke til kommentar
Morromann skrev (3 timer siden):

Pandemien er ekte, men det har i aller høyeste grad blitt skutt på spurv med kanoner ut i det helt absurde og vanvittige og med ganske tvilsomme unnskyldninger og argumenter, og i særdeleshet er håndteringen av noe såpass mildt som omicron et stjerneeksempel på nettopp dette.

Pandemi der døde mennesker kommer inn raskere enn hva som er mulig å få de begravet. Det fantes ikke kjølerom på sykehus eller begravelsesbyråer. Egne kjølekonteinere ble brukt i påvente av en begravelse av minimal verdighet. 

Hva er å skyte spurv med kanon når folk dør i hopetall  ?
Hva var din geniale løsning på problemet ?

Tiltakene har fungert svært bra, om befolkningen ikke mingler har viruset også vanskelig for å spre seg. Målet med tiltakene har alltid vært det samme, å bremse smitten så helsevesenet ikke kollappset, vente på vaksine, håpe på en snillere variant. Det har gått relativt fint i Norge sammenlignet med andre land.

At du viser til omicron er fullstendig skivebom og slår fullstendig bena under ditt egen resonnement. Her lettes det på tiltak SELVOM smitten øker. Det var heller ikke dette viruset som var skyld i de strenge tiltakene vi hadde en tid tilbake. 

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Ribo skrev (13 minutter siden):

Pandemi der døde mennesker kommer inn raskere enn hva som er mulig å få de begravet. Det fantes ikke kjølerom på sykehus eller begravelsesbyråer. Egne kjølekonteinere ble brukt i påvente av en begravelse av minimal verdighet. 

Hva er å skyte spurv med kanon når folk dør i hopetall  ?
Hva var din geniale løsning på problemet ?

 

Leste du hva jeg skrev om? Jeg skrev om og refererte til OMICRON og KUN til omicron og var SPESIFIKK på hva KINA gjør akkurat nå; KINA og IKKE Norge.

Dør folk i hopetall av omicron? Nei.

Kommer det inn døde mennesker som man ikke rekker å få begravet på grunn av omicron? NEI!

Hvorfor snakker du om et helt annet tema enn det som diskuteres her? Jeg var aldri imot tiltakene da det stod på som verst, det ikke fantes vaksiner og det var langt verre varianter og det faktisk døde folk i hopetall? Du drar i gang igjen en for lengst utdatert og utdebattert diskusjon som jeg hadde med mennesker her inne for både et og to år siden,, men nå er det januar 2022 og jeg snakker om omicron og den oppdaterte situasjonen vi befinner oss i her og nå. Du tillegger meg en masse meninger jeg overhopdet ikke har og overhodet ikke har hatt. Hva med å lese hva jeg faktisk skriver og kanskje også sjekke historikken min på hvor jeg faktisk har stått i løpet av de to årene dette har pågått fremfor å tillegge meg en masse meninger og motiver jeg overhodet ikke har.

Edit: jeg ser at du svarer på et annet innlegg enn akkurat det jeg nevnte om Kina. Og ja; i løpet av pandemien ahr det vært tiltak som var mer til skade enn nytte, som for eksempel hytteforbud og strenge restriksjoner på det å møtes utendørs hvor smittefaren alltid har vært minimal.

Norges håndtering har ikke vært den verste, men det Australia, New Zealand og ikke minst KINA har holdt på med er ikke en gang å skyte spurv med kanoner men snarere å skyte på mygg med atombomber.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Per H skrev (På 25.1.2022 den 20.29):

For dere som synes "eliten" er en mystisk gruppering som dere ikke helt tror eksisterer - eliten selv vet tydeligvis godt hvem de er :D

Problemet er ikkje at det finnes ein "elite", som ein kan like gjerne kan kalle den "økonomiske fiffen". Rike folk, store bedrifter som snakker økonomi, sosialpolitikk og geopolitikk. 

Problemet er at det du og andre vil ha det til at dei er "illuminati" der dei fingerer hjernen til folk, og bedriver massemord. Altså at dei har ein slags "skjult agenda" som har unnsluppet vanligmansen. Det er dette dykk mangler dekning for. Selvfølgelig finnes det rike folk, store bedrifter som har pengemakt og politiske agendaer.

Endret av Pallehysa
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Morromann skrev (7 timer siden):

Leste du hva jeg skrev om? Jeg skrev om og refererte til OMICRON og KUN til omicron og var SPESIFIKK på hva KINA gjør akkurat nå; KINA og IKKE Norge.

Kina var ikke nevnt med ett ord i hele posten. Jeg siterte hele avsnittet og kontekst burde være intakt.   Det var ingenting som tydet på at det ikke var hele pandemien situasjon du snakket om, ikke bare de siste månedene. Så dementeringen din var på sin plass.

Men, hva med Kinas håndtering. Ikke at jeg er enig eller uenig i den. Det er bare at de har helt andre utfordringer, de har flere byer med større befolkning enn Norge. Største byen er vel på størrelsen på hele norden i antall mennesker.

Er det ikke innlysende at de trenger litt kraftigere verktøy når befolkningstettheten er nesten 4 millioner pr km² i Shanghai og under 2 000 personer pr km² i Oslo. 🤔

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
43 minutes ago, Ribo said:

Er det ikke innlysende at de trenger litt kraftigere verktøy når befolkningstettheten er nesten 4 millioner pr km² i Shanghai og under 2 000 personer pr km² i Oslo

Hvor får du slike tall fra?
Du innser at innleggene dine fullstendig mister troverdighet, når de fraviker så ekstremt fra fakta?

Dette er omtrent som vi på barneskolen fikk servert følgende regnestykke:
Hva er summen av 870+420?
Den ene eleven svarer feilaktig 1800.
Den andre eleven svarer mer enn fire millioner.

Det er i den størrelsesorden tallene dine feiler.
Ikke rart du går skrekkslagen omkring, hvis det er slik du generelt leser tall.

 

 

https://www.statista.com/statistics/1081928/china-population-density-in-shanghai/
In 2019, the average resident population density in the Shanghai municipality was 3,830 people per square kilometer

https://knoema.com/atlas/Norway/maps/Population-density
As of 2016, population density in Oslo was 1,532.7 inhabitants per sq. km

Endret av Mind The Gap
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne
Mind The Gap skrev (5 timer siden):

Ikke rart du går skrekkslagen omkring, hvis det er slik du generelt leser tall.

Fikk du endelig ditt "gotcha moment" etter å ha sittet på benken og lusket i timesvis? Poenget hans står fortsatt. Det er enorm mykje fleire folk pr km2 i Shanghai enn det er i Oslo. Men det ville du selvfølgelig ikkje ta i, der du er totalt skrekkslagen liten mus...

For all del. Aldri diskuter poeng. Må diskutere detaljer. 

Forøvrig, er tallene ca 25k pr km2 i Shanghai (tall fra 2011), og ca 5k pr km2 i Oslo.

Altså x5 meir i Shanghai. Og poenget hans står!!!

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Per H skrev (På 24.1.2022 den 11.59):

...til Hugo som kritiserte meg å for lage for faktabaserte innlegg rundt alvorlige bivirkninger (ikke konspiratorisk nok for konspi-tråden!) så da har man virkelig ytterpunktene :D

Huh? Jeg kritiserte da aldri at du benyttet fakta. Jeg spurte bare hvordan du mener det kan stemme overens at du finner disse faktaene, holdt opp mot ideen om en elite som kontrollerer myndigheter, medier og fagmiljøer.

Per H skrev (På 24.1.2022 den 21.09):

Du utelot at faren hans var sjefen for "planned parenthood" :) Margaret Sanger osv, kan jo slå henne opp, hyggelig dame.

Dokumentaren viser at Bill Gates helt ubestridelig kommer fra en velstående og innflytelsesrik famile som har vært "opptatt av Eugenikk gjennom generasjoner, "familieplanlegging" osv. Litt sånn som Rockefeller familien. Dette er historie, ikke spekulasjon. Eliten har vært usedvanlig opptatt av eugenikk og overbefolkning gjennom flere generasjoner.  Dette var ny informasjon for meg før jeg så dokumentaren.

Det er ikke noe mer "sirkulær" argumentasjon eller "bekreftelsesbias" her enn i et utsagn om at "Bill Gates bare er en hyggelig gammel mann og filantrop", fordi det står det i avisene. Hvorfor skal vi ta hans ord for det, eller all den positive omtalen han kjøper seg? Corbett presenterer en side av Bill Gates, hans familie og historie, som ellers ALDRI kommer frem i hovedstrømsmediene, mye takket være de enorme summene Bill and Melinda Gates Foundation strør om seg til medieselskap for positiv omtale:

Det er fortsatt en spekulasjon å hevde at fordi Gates sine forfredre var tilhengere av eugenikk, så må han også være det. Det er et rasjonale som ikke tar hensyn til hvordan verken fag eller moral endrer seg gjennom tidene. Det var fullstendig stuerent å være eugenetiker første halvdel av 1900-tallet, uavhengig av om du var elite eller ei.

Og nei, det er ikke noe mer sirkulært enn å hevde at motivet er filantropi nei. Men det er mer sirkulært enn å hevde at vi ikke vet hva motivene til Gates er.

Sitat

 

Spørsmålene man blir stående igjen med, er jo hvem er denne fyren, hvis man ser litt dypere enn hva de betalte kildene forteller om han? hva motiverer han? er han en hyggelig gammel bestefar og filantrop som vil alle vel? er han en rik jævel som bare vil bli enda rikere på å pushe vaksiner til hele verdens befolkning ("20-to-1 return" eller noe sånt sier han jo)? Hvorfor er han mer opptatt av å vaksinere verdens befolkning enn å fø den? Hvorfor er han opptatt av Digital ID? av Koronapass? Mener han at verden er overbefolket? kunne det tenkes at han bruker sin innflytelse på ting som kanskje ikke er i din og min interesse?

(...)

Jeg er helt enig i at man ikke automatisk kan treffe en slutning mellom at visse "holdninger" som potensiellt eksisterer hos eliten, betyr at de kommer til å handle på dette. Men man kan jammen meg kjøre noen ganske interessante "what if" scenarioer her.

Igjen kommer vi tilbake til at dette med teorier om folks motivasjon, egentlige hensikter osv. er lite egnet for å kalles "fakta" eller "ikke fakta". Dette er teorier om noe som i utgangspunktet er skjult. Vi vet igenting om hva godeste Bill egentlig tenker. Forskjellige perspektivet er, etter min mening, uansett interessante å underholde som muligheter.

Etter å ha sett dokumentaren, er min oppfatning at Bill Gates i beste fall er en kynisk investor/vaksineprofitør. Han er ihvertfall ingen "filantrop" i ordets rette forstand som en som uselvisk og "menneskekjærlig" gir av egen formue for gode formål, det er helt åpenbart.

 

Mhm, men det er jo da her Corbett sitt sirkulære argument kicker inn, fordi han nettopp velger å forstå dette i lyset av at Gates er en eugenetiker. Og det er altså min kritikk; å komme dithen at man mener at man må ta Gates, Rockefeller, etc. sine utsagn og filantropi med store doser salt, krever ikke de store logiske krumspringene. Det holder at vi vet at disse folkene er dyktige forretningsmenn, har etiske svin på skogen, og har en posisjon som gir dem mye makt. Vi har med andre ord gode argumenter for å være kritiske til deres motiver. Det betyr dog ikke at vi med noen særlig sikkerhet kan tillegge dem spekulative motiver utover hva atferden deres faktisk forteller oss; at de er gode på å tjene penger.

Sitat

Jeg synes det er interessant å stille spørsmål som dette. Noen synes ikke det, det får være greit nok.

Jeg er tilhenger av kritiske spørsmål, men er ikke tilhenger av å ramle ned i verken idealiserings- eller demoniseringsgrøfta.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

  

Per H skrev (3 timer siden):

Vi som er skeptiske til overdreven maktbruk fra myndighetene ifbm. pandemien har tydeligvis det sære elite-utskuddet Elon Musk på laget :D

image.thumb.png.8feaf90427a7863df98358269bc94d46.png

 

Tok den her, ettersom det viser det noget..."brokede landskapet" i konspirasjonsverdenen. Elon Musk sitt selskap ble nemlig fremmet tidligere i denne tråden av @Betroz som kilden til nanoteknologien man benytter i vaksinene for å integrere mennesker med AI.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
1 hour ago, Hugo_Hardnuts said:

  

Tok den her, ettersom det viser det noget..."brokede landskapet" i konspirasjonsverdenen. Elon Musk sitt selskap ble nemlig fremmet tidligere i denne tråden av @Betroz som kilden til nanoteknologien man benytter i vaksinene for å integrere mennesker med AI.

Humor er vanskelig ;) Merk beskrivelsen som "sært utskudd" fra eliten, og merk smilefjeset etter "på laget" . Jeg kan heller ikke stå inne for Betroz sine konspirasjonsteorier, da hadde jeg virkelig hatt hendene fulle :D

 

 

Lenke til kommentar
On 1/30/2022 at 10:01 AM, frohmage said:

Noen måneder siden når mine nærmeste spurte meg hvorfor jeg ennå ikke har valgt å bli forsøkskanin for eksperimentelle MRNA vaksiner, så hendte det at jeg køddet litt med at jeg ikke ville ha nanoteknologi i meg, (bare for moro skyld). Jeg visste jo at nanoteknologi hadde blitt rimelig avansert allerede rundt 2010. Men jeg regnet med at det bare var vel rundt 10% sjanse for at kontrolfreak krefter ville utnytte situasjonen til noe lignende, og trodde ikke de faktisk ville tørre å gjøre noe sånt.

Fra ett korntrolfreak ståsted derimot, kan jeg se at det er en gyllen mulighet, siden folk har blitt veldig redde, og det er uvisst om kontrolfreakene kan få ett folk som er så redde og lydige på ett senere tidspunkt.

Det er generelt ingen nytte i å utsette barn for denne vaksinen, som autoriteter i Norge heldigvis er enig i, men jeg syns det sier noe om troverdigheten til vaksinen når den blir presset på barn i andre deler av verden.

Jeg ser det er ett lite utvalg personer rundt den linken som mener det som ser ut som minimum, strekkoding av folk, er virkelig, så jeg tar det ikke noe seriøst ennå, men interessant er det jo, så takk for link! Jeg fant også en annen person gjennom linken din som jeg hadde sett litt av for noen år siden som har tatt humoren sin til ett helt ekstremt nytt nivå. AwakenWithJP. Herlige saker!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg håper det er Maarud sin salt og pepper. Det er min favoritt.

Apropos, er grafphin noe Document.no har funnet opp selv? Navnet minner veldig om graphene (engelsk), eller grafén (norsk), eller grafitt (norsk), graphite (engelsk), men staves som en salig røre mellom disse, så jeg regner nesten med at de har funnet opp et nytt grafittlignende grunnstoff, skjult fra det periodiske system og offentligheten for at øglemenn skal lure en hel verden, utenom det omfattende nettverket av øglemenn og de få ultraintelligente som har avslørt svindelen.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...