Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

aklla skrev (24 minutter siden):

De kjenner sitt publikum, "bevisene" kommer senere en gang, kanskje.
Deres publikum er uansett ikke så nøye med beviser..

De lover beviser og "smoking gun evidence" hele tiden. Ikke rart Donald Trump er populær hos konspirasjonsteoretikere. De sitter hele tiden og venter på at han skal komme med sjokkerende avsløringer om sine motstandere; det har de ihvertfall intensivert siden valgnederlaget; men det skjer ingen ting. Og i dag skal han av, men de mest hardnakkede sitter likevel og venter på at han skal "avsløre" noe i siste time. De vil bli skuffet. Eller de vil fortsette, akkurat slik som Jehovas Vitner som insiterer på at "denne gangen får vi rett om dommedag selv om vi har tatt feil alle de andre hundrevis av gangene".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morromann skrev (9 minutter siden):

De lover beviser og "smoking gun evidence" hele tiden. Ikke rart Donald Trump er populær hos konspirasjonsteoretikere. De sitter hele tiden og venter på at han skal komme med sjokkerende avsløringer om sine motstandere; det har de ihvertfall intensivert siden valgnederlaget; men det skjer ingen ting. Og i dag skal han av, men de mest hardnakkede sitter likevel og venter på at han skal "avsløre" noe i siste time. De vil bli skuffet. Eller de vil fortsette, akkurat slik som Jehovas Vitner som insiterer på at "denne gangen får vi rett om dommedag selv om vi har tatt feil alle de andre hundrevis av gangene".

De kommer nok til å påstå at trump fortsatt er president, men at biden bare fremstår som president. De tar aldri feil, det skjer bare i det skjulte så ingen merker det. På den måten så har de rett hver gang.
Jeg kan f.eks si at kongen dør i morgen. Om ingenting kommer i nyhetene så har de skjult dødsfallet og erstattet kongen med en klone.
Slikt blir jo skjult rått, og jeg har rett ettersom du ikke kan motbevise mine påstander.

Men det blir litt på siden av covid-temaet.

Lenke til kommentar
aklla skrev (11 minutter siden):

De kommer nok til å påstå at trump fortsatt er president, men at biden bare fremstår som president. De tar aldri feil, det skjer bare i det skjulte så ingen merker det. På den måten så har de rett hver gang.
Jeg kan f.eks si at kongen dør i morgen. Om ingenting kommer i nyhetene så har de skjult dødsfallet og erstattet kongen med en klone.
Slikt blir jo skjult rått, og jeg har rett ettersom du ikke kan motbevise mine påstander.

Men det blir litt på siden av covid-temaet.

Men du er vel klar over at den virkelige Paul McCartney ble drept i en bilulykke i 1966 og at han som har vært Paul McCartney i alle år etterpå bare er en imitator?:D

Den ekte:

3fe20b8cb67b88a1320b672c46925695.jpg

Bedrageren:

Paul-McCartney-2002.jpg

 

Dette er det faktisk noen som har brukt timer, måneder og til og med ÅR av sitt liv på å "bevise" og at dette selvfølgelig også er en del av en Illimunati-satanisme-frimurer-CIA-konspirasjon

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Det har nå blitt tydelig for meg at uansett hva jeg skriver her inne, så klarer noen å mistolke det eller finne en liten logisk brist i det jeg skriver. Alt annet i min post ble ignorert. Det er som om jeg skulle ha skrevet at Jordkloden er rund, og dere ville svart meg med at : "Nei egentlig er den bredere rundt ekvator, så du kan ikke si at den er helt rund..." :roll:

 

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (6 minutter siden):

Det har nå blitt tydelig for meg at uansett hva jeg skriver her inne, så klarer noen å mistolke det eller finne en liten logisk brist i det jeg skriver. Alt annet i min post ble ignorert. Det er som om jeg skulle ha skrevet at Jordkloden er rund, og dere ville svart meg med at : "Nei egentlig er den bredere rundt ekvator, så du kan ikke si at den er helt rund..." :roll:

 

Men det går jo og andre veien. For uansett hva man skriver mot konspirasjonsteoretikere så får man alltid en ny vri tilbake.

Og når 99% av jordens befolkning er med på en konspirasjon eller ikke bryr seg, og den siste prosenten er så rik at de kan gjøre akkurat hva de vil uten å bli straffet for det - så er det jo og umulig å snakke fornuft tilbake.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 timer siden):

Det er et kosmisk spill her, som blir for off topic i denne tråden. Har med karma regler å gjøre bland annet.

Så, er det her du kommer til å snakke om frekvenser og høyere dimensjoner? Dette er det andre i samme bolken som deg har snakket om når man har begynte å snakke om eliten.

Det jeg lurer på, hva skal til for at du ikke tror på dette lengre? Hva slags beviser må til i ditt hode for at alt dette du måtte sette din lit til, skulle ende opp å bare være tull og fabuleringer? De fleste andre kan være fast overbevist om noe, men når man får nok beviser til å forstå at det ikke forholder seg slik man tror, så endrer man syn. 

Men hva skal til for deg personlig for at du endrer syn?

Endret av Winnowill
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Det har nå blitt tydelig for meg at uansett hva jeg skriver her inne, så klarer noen å mistolke det eller finne en liten logisk brist i det jeg skriver. Alt annet i min post ble ignorert.


Jeg finner ikke nødvendigvis logisk brist ved dine innlegg, men fant det generelt fascinerende at mange tror blindt på påstander som ofte fremmes på Youtube, facebook eller lignende steder, uten snev av bevis, og ofte fremsatt av folk som fremstår særdeles ukyndige, men som likevel har teorier om alt mulig.

Disse menneskene har teorier om ting som spenner over så mange emner at ett enkelt menneske umulig kan ha inngående kunnskap om alt sammen, i tillegg til at mange av de hevder å ha fått tak i informasjon som "ingen andre" har, hemmelige dokumenter om 5G, vaksiner, illuminati, Atlantis,  Paktens Ark og hva det ikke er alt sammen.

De samme menneskene som tror på disse teoriene og påstandene, nekter samtidig fullstendig å tro på hundretusenvis av fageksperter, som har jobbet med et emne hele livet, og har enorm kompetanse, det er bedre å tro på en eller annen skrulling med en Youtube-kanal som spyr ut merkelige teorier om alt mulig rart, som ofte kan motbevises med bare sunn fornuft, eller i verste fall et par Google-søk ... men Google er selvfølgelig med i konspirasjonen, så det teller ikke.

Når ting som pandemier eller større verdenshendelser dukker opp, så kryper alle konspirasjonsteoretikerne frem fra de mørke krokene sine, å har plutselig en haug med meninger om DNA, virus, pandemier og folkehelse.
Ting de har null kompetanse på, mens de nekter å tro på "øvrigheten", eller de "etablerte", fordi de alltid lyver og tar feil ... det er bare skrullinger som sitter hjemme i kjelleren til mor med en Youtube-kanal, som virkelig forstår slike kompliserte ting.

Den virkelige logiske bristen i min verden, er jo hvorfor disse få skrullingene skulle fått tilgang til informasjon som ingen andre får?

Dersom det virkelig fantes en konspirasjon, og det var slik at systemet var rigget, at man fikk feilinformasjon fra skolealder og gjennom hele livet, hvorfor i alle dager er det kun personer som David Icke, en mann som er splitter pine gal, som får tak i slik informasjon?

Dersom jeg var lederen for Illuminati, Bilderberger eller noe sånt, så hadde jeg jo påsett at disse gærningene som hadde teorier som var i nærheten av å være sanne, aldri fikk tak i informasjon som viste at de kanskje hadde rett.

Dersom jeg virkelig hadde styrt hele verden gjennom hemmelige kabaler, så ville jeg nok bare fått David Icke og andre konspirasjonsteoretikere som var inne på sannheten til å forsvinne helt plutselig, poofff .. problem solved.
 

Endret av 0laf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
nomore skrev (På 19.1.2021 den 11.21):

Har du kilde på at COVID-19 er den samme som det som anses å være vanlig sesonginfluensa her i Norge?

I mars 2020 en av mest kjente virologene i Polen sa det direkte i TV at covid19 er en slags infuensa. Han sa at det som vi kaller for influensa omfatter 300 ulike virus, og i begyennelsen av sykdommen er det ingen forskjell mellom covid19 og vanlig influensa. Det er bare ved lungebetennelse der covid19 utvikler seg til SARS. Han sa også at covid19 må ha vært med oss i lengre tid nå dersom den dreper ca. 2 % av de som er smittet (estimater per mars 2020), og ikke 60%. Når journalisten spurte ham hvorfor dette viruset viste seg akkurat nå sa han at den ble lagt merke til. Tidligere landet covid19  i boksen "andre/uindentifiserte luftveissykdommer"

Dette forklarer godt hvorfor  influensa "forsvant" siste år. Den forsvant ikke. Det er bare navnet som har endret seg.

Endret av neijanei
Lenke til kommentar
5 minutes ago, neijanei said:

I mars 2020 en av mest kjente virologene i Polen sa det direkte i TV at covid19 er en slags infuensa. Han sa at det som vi kaller for influensa omfatter 300 ulike virus, og i begyennelsen av sykdommen er den ingen forskjell mellom covid19 og vanlig influensa. Det er bare ved lungebetennelse der covid19 utvikler seg til SARS. Han sa også at covid19 må ha vært med oss i lengre tid nå dersom den dreper ca. 2 % av de som er smittet (estimater per mars 2020), og ikke 60%. Når journalisten spurte ham hvorfor dette viruset viste seg akkurat nå sa han at den ble lagt merke til. Tidligere covid19 landet i boksen "andre/uindentifiserte luftveissykdommer"

Dette forklarer godt hvorfor  influensa "forsvant" siste år. Den forsvant ikke. Det er bare navnet som har endret seg.

Nei, bare nei. Ingenting av dette stemmer. 

Sars-CoV-2 er et helt annet virus enn gruppen virus som kalles influensa-virus. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Benbjo skrev (8 minutter siden):

Nei, bare nei. Ingenting av dette stemmer. 

Sars-CoV-2 er et helt annet virus enn gruppen virus som kalles influensa-virus. 

Det stemmer, men hvordan man skal vite om man har influensa eller covid 19 dersom man ikke har utypisk lungebetennelse? Før covid-19 pandemien gjorde man ikke PCR tester. Denne virologen sa at i begynnelsen er det ingen forksjell og man rapporterer alle slike tilfeller som "influensa" (300 ulike slags virus). 

Endret av neijanei
Lenke til kommentar
neijanei skrev (1 time siden):

Det stemmer, men hvordan man skal vite om man har influensa eller covid 19 dersom man ikke har utypisk lungebetennelse?


Symptomene kan være litt forskjellige, men de kan også være ganske like, ettersom immunforsvaret generelt fungerer på samme måte for de aller fleste virus.

Det vil si, virusinfeksjoner gir ofte symptomer som feber, slapphet og generell sykdomsfølelse.

Det betyr ikke at virusene er like, eller at influensavirus, som er en egen type virus, plutselig har byttet navn, det er ikke riktig, det er to helt forskjellige virus.

COVID-19 kan heller aldri "utvikle seg til SARS", det er helt fullstendig umulig, det er to forskjellige virus som forårsaker de to sykdommene.

De vanligste symptomene på COVID-19 som sjelden forekommer ved influensa, er tap av lukt og smak, samt at hudutslett noen ganger forekommer.

At symptomene er like, betyr heller ikke at sykdommene utvikler seg likt, COVID-19 har en betydelig høyere risiko for død og alvorlig sykdom, langvarige problemer osv. enn det influensa har.

flu-vs-covid-19-chart-large.gif

Endret av 0laf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 1/20/2021 at 1:28 PM, 0laf said:


Jeg finner ikke nødvendigvis logisk brist ved dine innlegg, men fant det generelt fascinerende at mange tror blindt på påstander som ofte fremmes på Youtube, facebook eller lignende steder, uten snev av bevis, og ofte fremsatt av folk som fremstår særdeles ukyndige, men som likevel har teorier om alt mulig.
 

Ikke uenig med deg men jeg synes også peer reviewed vitenskap av og til har huller og dårlige forklaringer. Vitenskapen tar også stadig vekk feil. Det er heller ikke mangel på manipulerte data innen vitenskapen for å vinne prisen eller annerkjennelsen det medfører. Heldigvis blir disse i stor grad avslørt etterhvert.

På 70-80 tallet demoniserte man fett noe som førte til at man i matvarer erstattet mye av fettet med sukker, salt og annet for å beholde konsistens og smak, en del fagpersoner innen medisin har ment i over 10 år at dette har vært sterkt bidragsytende til fedme epedemien man har i den vestlige verden i dag. Dette som følge av bla. for høyt glykemisk indeks og sodium i nærmest alt man spiser sammenlignet med før. Det at alt ble erstattet med såkalte "lettprodukter" skapte også andre problemer. De lærde strides også selv i dag om animalsk fett er så usunt som mange fortsatt mener og om et kornbasert kosthold faktisk er så riktig for alle slik man fortsatt lærer fra ernæringsspesialister.

På samme måte vet man heller fortsatt ikke alt om årsakssammenhenger. Noen innen medisin ser på kolesterol som en indikator på at noe annet er feil mens andre demoniserer kolesterol i seg selv og behandler symptomet fremfor årsaken. Selv moderne vitenskap er definitivt ikke en absolutt sannhet og er hele tiden i bevegelse.

Som mange kjente vitenskapsmenn har sagt "Question everything, especially if is not proveable". Men selv beviset er ikke alltid overbevisende siden man senere finner feil og oppdager noe nytt.

En lege i dag kan hardnakket påstå at "dette er det eneste riktige for dette" men etter nye oppdagelser si at "Vi har lært mer nå så vi gjør ikke slik lenger".

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Video snutt på under 2 min som viser tydelig at verdens ledere bare følger et script angående Covid. Ordene kommer opprinnelig fra World Economic Forum, og er buzzord for deres Great Reset plan. 9 av 10 her inne vil fortsatt ikke se det åpenbare, men jeg legger den ut fordet for de som ikke har skylapper på :wee:

 

Lenke til kommentar
Betroz skrev (11 minutter siden):

Video snutt på under 2 min som viser tydelig at verdens ledere bare følger et script angående Covid. Ordene kommer opprinnelig fra World Economic Forum, og er buzzord for deres Great Reset plan. 9 av 10 her inne vil fortsatt ikke se det åpenbare, men jeg legger den ut fordet for de som ikke har skylapper på :wee:

 

Klarer du å oppsumere videoen i egne argumenter?

Du kan begynne med hva det er videoen faktisk dokumenterer/viser.

Lenke til kommentar

Jag har sett videon. Må si jag har lite problem med att förstå hur den "viser tydelig at verdens ledere bare følger et script angående Covid". Hur visar den att sjukhusen är fulla i många länder? Hur visar den att covid-19 är påhittad? Hur visar den att virus inte ens existerar? Hur visar den att de följer ett script angående covid?

Vad är egentligen problem med att inteligenta människor vill förändra världen till det bättre? 

Lenke til kommentar

Dette er ikke første gangen build back better har blitt brukt, det var jo og sloganen til Biden under hans president kampanje, så at dette har blitt brukt av en del ledere burde jo ikke overaske noen. Building back better eller "The BBB Aproche" er et konsept som har blitt brukt etter mange katastrofale hendelser og er noe som er ganske så integrert i eksempelvis japansk kultur, da japan er et land som har blitt preget av svært mange naturkatastrofer oppigjennom. https://en.wikipedia.org/wiki/Building_Back_Better'

Men vil man se konspirasjon i absolutt alt, så får en til det :)

Lenke til kommentar
1 minute ago, Evil-Duck said:

Men vil man se konspirasjon i absolutt alt, så får en til det :)

At så mange ledere bruker DE SAMME ordene på den måten er iallefall ikke tilfeldig. De alle følger WEF sin plan, og de er ikke transparent om det ovenfor folket de hevder at de tjener. Hvis du tror at dette handler bare om at dem ønsker å skape en bedre verden for alle, ja da er du naiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...