Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

1 minute ago, Evil-Duck said:

Var de aktuelle videoene av de som var i resepsjonen og gaulet eller var det videoer av folk faktisk inne på sykehusene?

De gikk rundt i gangene der. Var de rundt om i hele sykehuset, nei så klart ikke. Kan godt hende det var Covid pasienter der, men det var ingen "krigssone".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har gått mye rundt i ganger i sykehus, går man i "feil" ganger, så er det helt tomt både for personell og pasienter.
Går man i andre ganger må er det mange.

Skal nevnes at jeg har holdt meg unna sykehus ganske mye siden covid kom, men at ganger er tomme betyr ikke at sykehuset er tomt, bare at man er på "feil" sted.

Sykehus er store bygg, noen deler er travle, andre er ikke det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

De gikk rundt i gangene der. Var de rundt om i hele sykehuset, nei så klart ikke. Kan godt hende det var Covid pasienter der, men det var ingen "krigssone".


Disse videoene, som kommer fra flere steder, har blitt debunket flere ganger.

Noen av de er fra sykehus som ikke er operasjonelle, andre er fra avdelinger som knapt har pasienter, nettopp fordi COVID-avdelingene er fulle, å det meste av personalet er der, annen aktivitet er innstilt osv.

Folk som vaser rundt i gangene med kamera kommer av åpenbare grunner ikke inn på en lukket smittevernsavdeling hvor det er COVID-pasienter.

Endret av 0laf
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (På 16.1.2021 den 20.14):

Det jeg sier er at vaksiner ikke hjelper. Det hjelper ikke på folkehelsen. Det er min påstand. At vi blir stadig sykere på tross av vaksiner, og at infeksjonssykdommer man lager vaksiner mot ikke er trusselen, men at kroniske sykdommer er det, kroniske sykdommer som øker og øker, og kreft som øker og øker.

Ikke influensa eller influensalignende sykdom, meslinger, kusma, eller noe som helst som vi vaksinerer mot.

Kronisk sykdom er trusselen, og det stiger på tross av all verdens vaksinering, eller kanskje på grunn av den? Hvem vet? Jeg vet ikke.

Denne artikkelen er fra 2010. Tror du kronisk sykdom har steget eller sunket siden da?
https://news.harvard.edu/gazette/story/2010/11/the-rise-of-chronic-disease/

Det blir to ganske ulike argumenter/påstander fra din side her.

På den ene siden sier du at det ikke er vits å vaksinere fordi det ikke gir noen bedring i folkehelsen. Det blir litt som å si at det ikke er vits å ha røykvarsler hjemme fordi de fleste dødsfall skjer i trafikken; i mitt hode en feilslutning, særlig når en ser på konsekvensene av de sykdommene man vaksinerer mot, som ikke bare handler om dødelighet, men også om invalidisering.

På den andre siden insinuerer du at vaksiner kan ha en sammenheng med økningen i kroniske sykdommer, og der er du på tynn is mtp. belegg i forskningen. Artikkelen du linker til fremhever jo eksempelvis usunt kosthold som en av de viktigste faktorene, og i mitt hode er det en haug med langt mer plausible forklaringer enn vaksiner på økningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest igjennom tråden. Men ser man kan stemme på hva man tror på. Og det jeg lurer på er alternativet "Nei, men myndighetene over har en hemmelig plan". Jeg vil tro at det hinter til at det skal likevel være en slags sammenheng med covid og at det er en hemmelig plan og hva hinter det til? Er covid hjelp til å utføre planen eller skal det stoppe planen? Er planen av en positiv eller negativ? 

 

Noen som er kallet til å svare? 

Endret av xrays
Lenke til kommentar

Here we go :

Quote

SKIEN: Alle som vaksinerer seg i Norge vil få bevis på at de har tatt vaksinen: I tillegg foregår det en diskusjon om å lage et felles system for vaksinepass som kan gi fritak for karantene når man krysser grensene.

Det foregår nå en diskusjon om slike kort skal gi fordeler på arrangementer her hjemme.

– Dette er en viktig sak for fri ferdsel i EU, sier en talsperson for EU-kommisjonen til NTB.

Talspersonen opplyser at EU-kommisjonen nå er i «aktiv diskusjon» med medlemslandene om et felles system for vaksinesertifikater.

Håpet har blant annet vært at de såkalte vaksinepassene skal gjøre det mulig for vaksinerte å slippe karantene når de krysser grensene. I tillegg kan passene åpne et rom for store konserter, festivaler og andre arrangementer med mange deltakere, skriver NTB.

De åpner for dette forsiktig for å gjøre folk vant med tanken. De bruker mykt språk for å motivere folk til å ta "vaksinen", ehh jeg mener det "eksperimentelle mRNA leveranse systemet" til Phizer og Moderna. Planen videre er selvsagt at man kunne bevise at man er vaksinert. No jab, no fun.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 minutter siden):

Here we go :

De åpner for dette forsiktig for å gjøre folk vant med tanken. De bruker mykt språk for å motivere folk til å ta "vaksinen", ehh jeg mener det "eksperimentelle mRNA leveranse systemet" til Phizer og Moderna. Planen videre er selvsagt at man kunne bevise at man er vaksinert. No jab, no fun.

Er det skjult sporing i kroppen du er redd for her, bivirkninger av vaksinen eller hva er det du er bekymret for?

Lenke til kommentar
2 minutes ago, aklla said:

Hvilke endringer?
Kanskje viktigere, hvilke endringer som kroppen ikke gjør selv hele tiden?

F.eks gjøre skader på immunforsvaret, gjøre meg steril, bidra til å endre kroppens gener slik at vi kan lettere slå oss sammen med A.I. Død? Jeg har 99.97% sjangse til å overleve Covid, så jeg tar heller sjangsen min der istenfor å stole på Phizer, Moderna og de andre selskapene som har en skjult agenda.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 minutt siden):

F.eks gjøre skader på immunforsvaret, gjøre meg steril, bidra til å endre kroppens gener slik at vi kan lettere slå oss sammen med A.I. Død? Jeg har 99.97% sjangse til å overleve Covid, så jeg tar heller sjangsen min der istenfor å stole på Phizer, Moderna og de andre selskapene som har en skjult agenda.

Men hva med de potensielle langtidsbivirkningene av COVID? En ting er at du sannsynligvis overlever, men er du uten skadevirkninger?

Lenke til kommentar

Du har vel noe slikt som 99,999% sjans for å overleve vaksine, eller mer.
Er vel enda ingen som er påvist at har dødd av vaksine.

Men ja, 99,97% sjans, gitt at du ikke blir smittet. Hvor mange % sjans er det for at du får overlever med permanente skader og årelang opptrening og restitusjon?

Merkelig hvor mange som ikke forstår at smitte ikke ender i død eller overlevelse og som ignorerer haugevis av permanente skader.

Sikkert gøy å være på hva nå din alder er å måtte ha hjelp til å tørke deg bak fordi du ikke klarer selv da musklene dine har visnet bort etter uker på respirator.

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 minutt siden):

Jeg deler ikke den frykten, nei.

Nei det forstår jeg.

Hva er det som gjør at du på den ene siden mener at vaksinen bygget på mRNA har for deg større sannsynlighet for bivirkninger, skader, død og lignende, enn de potensielle ettervirkningene av en ny virusvariant som først dukket opp for litt over ett års tid siden?

På et eller annet tidspunkt må du jo ha tatt stilling til dette. Hva gjorde at du tok det ene valget fremfor det andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...