Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Betroz skrev (20 minutter siden):

Nei. For endte gang, jeg nekter ikke for at folk blir alvorlig syke og dør. Det jeg sier, er at jeg ikke tror Sars-Cov2 er årsaken. 

Men du sier på forge side at du ikke tror på når media sier at sykehusene er overbelastet på grunna av corona. Og spørsmålet er da veldig enkelt, stoler du på det når helsearbeiderene sier det samme? Eller er de og med på konspirasjonen? For jeg kan finne utallige utalelser fra helsearbeidere som sier det samme. Skal jeg gidde eller kommer du bare til å avfeie det og?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med de danse videoene fra ulike sykehus, blandt annet i New York som sykepleiere og leger spilte inn under tiden da sykehusene i New York skulle være rene krigssoner da? De hadde såpass lite å gjøre at de hadde tid til slikt. Eller hva med de som har møtt opp med kamera ved disse "krigssonene" og bare funnet tomme sykehus?

Det bunner ned til hvem og hvilke kilder jeg og dere stoler eller ikke stoler på tror jeg. Tillit eller mangel på det avgjør mye her.

Selv om jeg skulle ta helt feil, og Sars-cov2 viruset er ekte, så støtter jeg uansett ikke alle restriksjonene - og iallefall IKKE mRNA og DNA vaksinene! 

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 minutter siden):

Selv om jeg skulle ta helt feil, og Sars-cov2 viruset er ekte, så støtter jeg uansett ikke alle restriksjonene

La oss nå anta at du tar feil og koronaviruset er en realitet, og sykehus verden over er i knestående pga det. 

Hvorfor er du da i mot restriksjoner? 

Endret av :utakt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 minutter siden):

Hva med de danse videoene fra ulike sykehus, blandt annet i New York som sykepleiere og leger spilte inn under tiden da sykehusene i New York skulle være rene krigssoner da? De hadde såpass lite å gjøre at de hadde tid til slikt. Eller hva med de som har møtt opp med kamera ved disse "krigssonene" og bare funnet tomme sykehus?

Det bunner ned til hvem og hvilke kilder jeg og dere stoler eller ikke stole på tror jeg. Tillit eller mangel på det avgjør mye her.

De videoene jeg tipper du referer til her, og de enste jeg har sett ferten av er de idiotene som braser inn til tomme resepsjoner og roper og gauler om at alt er fake fordi sykehuset var tomt, uten at de klarte å ha en tanke i hode om at passienter ikke blir behandlet i en resepsjon.... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Evil-Duck said:

Tror du, eller tror du ikke at samtlige helsearbeidere på de overbelastede sykehusene er med på konspirasjonen?

Selvsagt tror jeg ikke at alle disse er med i en konspirasjon!

Hvis et gitt sykehus bare ha x-antall plasser der de kan behandle pasienter med lungeproblemer, og alle disse plassene er nå opptatt, så vil dem da si at sykehusene er fulle. Her i Skien har dem 14 slike plasser i følge ei jeg snakka med som jobber der. Hun sa det var fullt i Skien. Med 14 plasser... Dette beviser at ja, folk er syke! Duhhh...

Det beviser derimot ikke at dette er et nytt virus, som kan smitte fra såkalte asympomatiske personer, og at alle da må følge de samme smittevernreglene. Før Covid, så isolerte man de syke, mens med Covid kan ALLE potensiellt være en trussel.

Tydeligvis er det bare meg her inne som lukter råtten fisk. :roll:

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Betroz said:

Selvsagt tror jeg ikke at alle disse er med i en konspirasjon!

Hvis et gitt sykehus bare ha x-antall plasser der de kan behandle pasienter med lungeproblemer, og alle disse plassene er nå opptatt, så vil dem da si at sykehusene er fulle. Her i Skien har dem 14 slike plasser i følge ei jeg snakka med som jobber der. Hun sa det var fullt i Skien. Med 14 plasser... Dette beviser at ja, folk er syke! Duhhh...

Det beviser derimot ikke at dette er et nytt virus, som kan smitte fra såkalte asympomatiske personer, og at alle da må følge de samme smittevernreglene. Før Covid, så isolerte man de syke, mens med Covid kan ALLE potensiellt være en trussel.

Tydeligvis er det bare meg her inne som lukter råtten fisk. :roll:

Influensa og forkjølelse smitter også asymptomatisk forøvrig 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
alekb skrev (8 timer siden):

Har en X som tror på dette tullet her. Hun mener hun og andre "opplyste" skal hjelpe til i denne store endringen som er på vei. Hun har til og med veddet 5000,- med sin eldre sønn (13 år, som ikke er min) at Trump blir sittende som president (lysets forkjemper 🤪)... Vi har barn sammen og jeg må oppriktig si at jeg er bekymret for den mentale helsen hennes. 

Hun nekter også for at covid-19 er ekte. Nekter ta på seg munnbind i butikken etc.. fatter ikke at det er mulig å være så tilbakestående. Før så jeg på hun som relativt smart person... men nå.. Jesus. 

og... min bror har nå fått påvist covid-19

 

Benbjo skrev (1 time siden):

Det er vel det det koker ned til. Fakta har blitt mer og mer subjektivt de siste årene. Det finnes kilder som støtter opp alt mulig rart. Så man må nesten velge hva man tror på 

Sosiale medier har ødelagt kalde fakta. Hver og en av oss får en personlig tilpasset "feed" eller "recommendation". Denne er dessverre hverken faktabasert, eller dannet med bakgrunn av relevante hendelser. Ei heller trenger de å inneholde objektiv informasjon.

Nei, det eneste målet er å få deg til å bruke mest mulig tid på det sosiale mediet. 

Det vil si at YouTube fortsetter å bombardere deg med videoer de vet du ikke klarer å legge vekk. Selv om det kan føre til misinformasjon og radikalisering. Samme gjelder for Twitter, Facebook, Instagram, etc etc. De postene du får opp, er nøye utvalgt for å få deg til å bruke mest mulig tid på nettsiden/appen!

Sånn har det allerede vært i mange år, og effekten begynner så smått å vises. Siden ingen får de samme feeder, mottar man sterkt forskjellig innhold om f.eks. Covid-19. Basert på den infoen man mottar, er det bare å forvente at relativt mange begynner å tro på konspirasjonsteorine. Man blir rett og slett et offer for sosiale medier. Uten at man forstår det selv.

Se gjerne "Social Dilemma" på Netflix.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Her i Skien har dem 14 slike plasser i følge ei jeg snakka med som jobber der. Hun sa det var fullt i Skien. Med 14 plasser... Dette beviser at ja, folk er syke! Duhhh...

Spurte du om det stort sett alltid har vært 14 slike pasienter også før covid? Eller pleide det å være 1-2 før, men kapasitet til 14 i tilfelle krise?

Lenke til kommentar
aklla skrev (13 minutter siden):

Spurte du om det stort sett alltid har vært 14 slike pasienter også før covid? Eller pleide det å være 1-2 før, men kapasitet til 14 i tilfelle krise?

Er fra Porsgrunn(nabokommunen) og nei, det er ikke alltid 14 pasienter hele tiden. Med andre ord, vedkommede har lyst til å house det opp ved å komme med slikt piss

Endret av Laffe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...