Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

1 minute ago, Guest 31a75...8fd said:

 

Du er klar over at det finnes 20-åringer med høyt blodtrykk som kan leve i 50-60 år til, at unge får diabetes, at folk blir uføre etc.? At det finnes en rekke forskjellige sykdommer og tilstander blant folk som ikke dreper raskt, men allikevel gjør gir dem en høyere risiko for død og komplikasjoner? Det er snakk om flere hundre tusen folk i Norge som ikke har noe annet valg enn å ta en vaksine. 

Igjen, det er ditt valg. Vi lever i et fritt samfunn. Det handler om å være klar over at en er privilegert, og det at du blir amper er bare din egen samvittighet. 

Hvem er egentlig i risikogruppen for korona?

  Reveal hidden contents

- Kronisk lungesykdom: 459 826

- Hjertekarsykdom/høyt blodtrykk: 1,1 millioner

- Diabetes: 228 000

- Kreft: 102 000

 

Anonymous poster hash: 31a75...8fd

Men slik vil det alltid være. Det vil alltid være folk som blir skadet av noe, lider av noe, også videre. Det er slik samfunnet er, og har vært i tusener av år. At jeg tar vaksinen, eller ikke, utgjør faktisk ingen forskjell på disse folka. Sjangsen er minimal for alvorlig sykdom eller død uansett hva du mener. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, Quakecry said:

Men slik vil det alltid være. Det vil alltid være folk som blir skadet av noe, lider av noe, også videre. Det er slik samfunnet er, og har vært i tusener av år. At jeg tar vaksinen, eller ikke, utgjør faktisk ingen forskjell på disse folka. Sjangsen er minimal for alvorlig sykdom eller død uansett hva du mener. 

men sjansen er jo faktisk ikke minimal? Med Alfa-varianten har en 30-åring rundt 3% sjanse for å bli lagt inn. Med Delta-varianten antas det med data fra Skottland at sjansen er doblet. Altså rundt 6%. 

I tillegg ignorerer du helt sjansen for langtidssykdom som er mye høyere enn disse tallene igjen. 

Premisset ditt er rett og slett galt.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 31a75...8fd
Quakecry skrev (14 minutter siden):

Men slik vil det alltid være. Det vil alltid være folk som blir skadet av noe, lider av noe, også videre. Det er slik samfunnet er, og har vært i tusener av år. At jeg tar vaksinen, eller ikke, utgjør faktisk ingen forskjell på disse folka. Sjangsen er minimal for alvorlig sykdom eller død uansett hva du mener. 

For all del, hvis det er slik du ser på saken. Jeg er enig at sjansen er mindre i Norge, takket være tiltak og nå vaksiner. I det store utgjør ikke du eller jeg noen faktisk forskjell, men det er viktig å være klar over at alle handlinger vi gjør har konsekvenser. 

Det er en ting at en som jobber hjemmefra ikke tar vaksine eller forhåndsregler, men det er annen sak hvis en lege eller sykepleier ikke gjør det. Det er dette jeg reagerer på, samt holdningen om at alle som er i risikogruppene er skrøpelige. Vi kan ikke redde alle, men vi trenger ikke å bidra til mer lidelse. Dessuten er det mange som tror de er friske, men er egentlig ikke det. Dette er selvfølgelig en mer verdibasert debatt, og jeg er ikke så arrogant at jeg peker ut at min moral er bedre enn noen andre sin. 

Anonymous poster hash: 31a75...8fd

Lenke til kommentar
32 minutes ago, Benbjo said:

men sjansen er jo faktisk ikke minimal? Med Alfa-varianten har en 30-åring rundt 3% sjanse for å bli lagt inn. Med Delta-varianten antas det med data fra Skottland at sjansen er doblet. Altså rundt 6%. 

I tillegg ignorerer du helt sjansen for langtidssykdom som er mye høyere enn disse tallene igjen. 

Premisset ditt er rett og slett galt.  

"long"covid har vel blitt debunked? Det er ikke noe de fleste har. Andre sykdommer kan også gi plager lengre. Det er åpenbart at du ikke helt forstår hva du snakker. For folk flest er det faktisk ufarlig, eller minimal sjangse. Det er trist at du er såpass indoktrinert av skremselspropagandaen. Du har over 99 % for å klare corona helt fint. Hvordan verdenen er stemmer ikke overens med det du ytrer deg om. Det er faktisk helt utrolig at folk ser seg så blind på meningsløse mutantnavn og oppriktig tror vi må unngå at en eneste person blir syk. Jeg tror ikke du er klar over hvor mange andre ting folk dør av. Selv corona dødsfallene i india utgjør knapt en forskjell på dødsstatistikken deres, eller merkes av befolkningen.  

Endret av Quakecry
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, fredrik2 said:

Är verkligen 0.1 eller 1% risk för död eller alvarliga problem så lite hvis det handlar om ett smittsomt virus som kan smitte väldigt många i befolkningen? 

Är väl en högre risk än att hoppa BASE ett år hvis man ska jämföra med noe. 

Ja, det er det. Over et år med pandemi har lært oss dette. 

Lenke til kommentar
Just now, Quakecry said:

Ja, det er det. Over et år med pandemi har lært oss dette. 

På vilket sätt har vi lärt oss det? är ju for eksempel 30 000 döda i ungarn med en befolkning dubbelt så stor som Norge.

Den risken det är snakk om hvis man blir smitted skulle folk aldrig ta i for eksempel trafikken och de allra flesta skulle ikke ta den i någon fritidsaktivitet.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, shockorshot said:

Så da regner jeg med at du ikke bryr deg noe særlig om Malaria o.l. neste gang du reiser?

Jeg reiser ikke til land med slike sykdommer. Skulle jeg gjøre det vil jeg også ta mine forholdsregler. På samme måte går vel ikke en svært syk utsatt person rundt i samfunnet nå når dem vet de ikke ville tålt influensa engang? 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Quakecry said:

Jeg reiser ikke til land med slike sykdommer. Skulle jeg gjøre det vil jeg også ta mine forholdsregler. På samme måte går vel ikke en svært syk utsatt person rundt i samfunnet nå når dem vet de ikke ville tålt influensa engang? 

Malaria er mindre farlig enn Covid, så hvorfor gjør du ikke det?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Quakecry said:

"long"covid har vel blitt debunked? Det er ikke noe de fleste har. Andre sykdommer kan også gi plager lengre. Det er åpenbart at du ikke helt forstår hva du snakker. For folk flest er det faktisk ufarlig, eller minimal sjangse. Det er trist at du er såpass indoktrinert av skremselspropagandaen. Du har over 99 % for å klare corona helt fint. Hvordan verdenen er stemmer ikke overens med det du ytrer deg om. Det er faktisk helt utrolig at folk ser seg så blind på meningsløse mutantnavn og oppriktig tror vi må unngå at en eneste person blir syk. Jeg tror ikke du er klar over hvor mange andre ting folk dør av. Selv corona dødsfallene i india utgjør knapt en forskjell på dødsstatistikken deres, eller merkes av befolkningen.  

Kilde på at long covid er debunked? 

Ellers blir jeg helt matt av påstandene. India har ikke merket corona? Neivel... 

Lenke til kommentar
21 minutes ago, Benbjo said:

Kilde på at long covid er debunked? 

Ellers blir jeg helt matt av påstandene. India har ikke merket corona? Neivel... 

Denne long-covid som alle snakker om, baserer vel seg på en kilde hvor de testa 2000 personer eller noe? 

Og nei, corona utgjør knapt et støvfnugg på dødsstatistikene deres. Bare 2.5 millioner ish dør årlig pga forurenset luft for eksempel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
37 minutes ago, shockorshot said:

Malaria er mindre farlig enn Covid, så hvorfor gjør du ikke det?

Malaria er en enkelt sykdom en tar forholdsregler mot om en drar til et utsatt område hvor det er. På samme måte tar folk som vet dem blir svært syke / dødelig syk av influensa/corona o.l forholdsregler. 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Quakecry said:

Malaria er en enkelt sykdom en tar forholdsregler mot om en drar til et utsatt område hvor det er. På samme måte tar folk som vet dem blir svært syke / dødelig syk av influensa/corona o.l forholdsregler. 

Men Malaria er jo mindre farlig for deg enn hva Covid er, tar du de samme forholdsreglene for Covid hvis du drar til et utsatt område hvor Covid er?

Lenke til kommentar
Just now, shockorshot said:

Men Malaria er jo mindre farlig for deg enn hva Covid er, tar du de samme forholdsreglene for Covid hvis du drar til et utsatt område hvor Covid er?

Nei. Du kan ikke sammenligne malaria, et parasitt virus med influensa lignende virus. Du kan gjerne ta vaksinen, og gjerne isolere deg og være redd. Flott for deg. 

Lenke til kommentar

Når ble dette en tråd for å diskutere hvorvidt den enkelte ønsker å ta vaksinene eller ikke? Tror du rett og slett har postet i feil tråd @Quakecry

Betroz skrev (3 timer siden):

Jeg så 5 min av den, og allerede her kunne jeg høre at de karene er pro-vaksine. Mer propaganda og bullshit spør du meg. 

Hvordan bedømmer du hva som er troverdig informasjon og hva som er "propaganda og bullshit"?

Hapi70 skrev (3 timer siden):

Akkurat som anbefalt av seriøse leger og forskere.

Du har fått med deg at flere land, inkl. Norge, har gått bort fra å anbefale AZ (og J&J)? AZ er et eksempel på hvordan vitenskap skal praktiseres: Man må være forberedt på å endre ståsted når man får tilgang til ny informasjon. Det viser også hvordan verden sjeldent er sort-hvit, men nyansert. AZ - og alle andre legemidler + en masse annet - har både virkninger og bivirkninger. Det blir alltid en vurdering rundt hva som veier tyngst. For AZ vil jo da hvorvidt man skal bruke denne eller ikke, henge sammen med en mengde faktorer, slik som smittetrykk og belastning på helsevesenet, tilgang til andre vaksiner, effekt av andre tiltak...osv. Dermed vil også ulike land vurdere ulikt. Nyanser med andre ord.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Quakecry said:

Som alle baserer seg på samme utgangspunkt. Finnes long influensa også. Jeg hadde influensa før og hostet og styrte enda i et par måneder etterpå og var slapp. 

Nu var det ikke det jag svarade på.

Så long covid var alltså debunkad men nu finns det long influense också. Inte lätt å följa med på vad du menar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
42 minutes ago, Quakecry said:

Du kan ikke sammenligne malaria, et parasitt virus med influensa lignende virus.

For det første så er ikke malaria et virus, men en encellet mikroorganisme. For det andre kan man fint sammenligne dødsrater, nedsatt livskvalitet, etc selv om opprinnelsen er forskjellig. På akkurat samme måte som du kan sammenligne lungebetennelse fra klamydia vs influensavirus.

 

36 minutes ago, Quakecry said:

Som alle baserer seg på samme utgangspunkt.

Definer samme utgangspunkt. 

Problemet med langtidseffekter er at det er ikke så lenge siden folk har hatt Covid. Man finner fortsatt nye langtidsskader etter Sars. Til tross for det, her er et utdrag fra en Nature artikkel publisert i mars.

 

Quote

We analyzed data from 4,182 incident cases of COVID-19 in which individuals self-reported their symptoms prospectively in the COVID Symptom Study app1. A total of 558 (13.3%) participants reported symptoms lasting ≥28 days, 189 (4.5%) for ≥8 weeks and 95 (2.3%) for ≥12 weeks. Long COVID was characterized by symptoms of fatigue, headache, dyspnea and anosmia and was more likely with increasing age and body mass index and female sex. Experiencing more than five symptoms during the first week of illness was associated with long COVID (odds ratio = 3.53 (2.76–4.50)). 

https://doi.org/10.1038/s41591-021-01292-y

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...