Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

aklla skrev (57 minutter siden):

Kunnskap og erfaring om ett temaet man uttaler seg om syntes jeg er nødvendig ja..

I stedet for å se til økonomer uten erfaring for å få en forståelse av smitte og sykdom, så ser jeg heller til personer med flere tiårs erfaring med akkurat ting som Covid.
Jeg stoler mer på f.eks Yvonne Maldonado, med både utdannelse og erfaring om akkurat ting som Covid.-
Hun er forresten også forfatter, men da for bøker om smitte :)

 

Hvorfor tillegger du Thomas E. Woods, Jr(ingen erfaring/utdannelse med smitte eller helsevesen) så mye troverdighet, mens de som har jobbet med smitte og sammenlignbare sykdommer og situasjoner som covid i flere tiår får ingen troverdighet?

De er kjøpt og betalt av ondksapens kabal, har du ikke skjønt det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
aklla skrev (1 time siden):

Alle kan uttale seg, men om man bør stole på en person som har 0 kunnskap og erfaring om temaet er noe annet.
Men for de som ikke gidder å google han, så er Woods en økonom og forvatter av bøker om økonomi og politikk.

Ingenting nevnt om helse eller noe relatert til helse i det hele tatt.

Omtrent like troverdig som Karen Jaquesson. Henns video pløyde jeg meg/led meg gjennom.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
aklla skrev (1 minutt siden):

Hvem er?

Hvem er?

"Ondskapens kabal" er det konspirasjonsgteorietikerne mener sitter og bestemmer alt i verden. Ikke presidenter og statsministere og slike vi ser på TV, men de i hemmelige ordener som Illimunati og slike som sitter i mørket og trekker i trådene med sine sataniske planer.

Trodde alle visste hvem trim-Kari var?

https://no.wikipedia.org/wiki/Kari_Jaquesson

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (Akkurat nå):

"Ondskapens kabal" er det konspirasjonsgteorietikerne mener sitter og bestemmer alt i verden. Ikke presidenter og statsministere og slike vi ser på TV, men de i hemmelige ordener som Illimunati og slike som sitter i mørket og trekker i trådene med sine sataniske planer.

Trodde alle visste hvem trim-Kari var?

https://no.wikipedia.org/wiki/Kari_Jaquesson

Joda, men hvem av de er kjøpt av "ondskapens kabal"?
Du sier de når det er flere som er nevnt..

Og "Omtrent like troverdig som Karen Jaquesson." sier ingenting om hvor troverdig du mener Karen Jaquesson er. Noen mener jo hun er veldig troverdig.

Men forstår nok hva du mener ut fra tidligere innlegg her. :)

Lenke til kommentar
aklla skrev (20 minutter siden):

Joda, men hvem av de er kjøpt av "ondskapens kabal"?
Du sier de når det er flere som er nevnt..

 

For å si det slik, jeg vet veldig lite om det. Du får spørre konspirasjonsteoretikerne som kan dette, jeg bare siterer dem; og de får ha meg unnskyldt om jeg er feilsitert. Jeg regner med at de kan gi deg et bedre svar på dette en jeg kan. Eller så får du lese de linkene som ble servert om David Icke.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Artig å observere :

Jeg legger ut informasjon/meninger her inne, som aldri var ment at noen skulle bare tro blindt på. Men naive meg trodde litt på "sharing is caring"...hvor teit jeg var..

Dere : La oss google personen han linker til og se hvor mye dritt vi kan finne = aha personen er ikke troverdig nok, ergo er posten til Betroz bare tullball. Funker ikke det, går vi til personangrep. Tross alt, vi har vitenskapen på vår side!

Den tilliten dere har til systemet, vil bite dere hardt i ræva en dag. Dere har fri vilje (enn så lenge), så tro hva dere vil :)

 

Lenke til kommentar
Betroz skrev (30 minutter siden):

Jeg legger ut informasjon/meninger her inne, som aldri var ment at noen skulle bare tro blindt på. Men naive meg trodde litt på "sharing is caring"...hvor teit jeg var..

Dere : La oss google personen han linker til og se hvor mye dritt vi kan finne = aha personen er ikke troverdig nok, ergo er posten til Betroz bare tullball. Funker ikke det, går vi til personangrep. Tross alt, vi har vitenskapen på vår side!


Supert at du legger ut informasjon, jeg finner det særdeles interessant, å ser stort sett videoene / leser artiklene.

Mye av det er interessante synspunkter, også Woods har noen gode poenger, det er helt åpenbart at nedstenging har negative konsekvenser.

Han feiler dog på det medisinske og i tiradene mot maskebruk osv, og jeg er ikke en gang selv overbevis om at masker har så stor betydning for å stanse spredningen, men at andre ting er viktigere, men likevel finner jeg hans argumenter mot maskebruk feilende, og bruken av grafene har han ikke forstått et kvekk av, han tror at masker magisk skulle redusert smittespredningen i det øyeblikket de ble vedtatt, slik er det ikke, å effekten er trolig liten, men alt hjelper.

Det han sier er vel kort oppsummert at det ikke spiller noen rolle hva verden gjør, viruset kommer uansett tilbake igjen, slik at alle typer tiltak er nytteløst, og innskrenker individets friheter for mye.

Når man vet at Woods er liberterianer, så er det en selvfølge at han mener det han gjør.
Om så nedstenging hadde reddet milliarder av liv, så ville han uansett ment at individets frihet er mer viktig, det er hans uttalte politiske ståsted.

Det er også selvfølgelig viktig å vite at han har hatt lignende kampanjer gående i årevis, mot helt andre ting enn COVID-19, og at han tjener penger på dette. Han er i mot alt som innskrenker friheter, enten det er tiltak mot klimaendringer, eller noen som forsøker å ta fra folket deres våpen.

Det er det liberterianere står for, full frihet for alle, uten myndighetenes oversyn, å i så måte er jo lockdown det verste som kan skje etter Woods mening, svært få ting er så innskrenkende som å måtte følge strenge smittevernregler, men for mange av oss andre, så er det noe vi er villige til å gjøre for å stanse spredningen, da vi anser det viktigere å unngå at folk dør av dette viruset, enn at vi har frihet til å gjøre som vi vil, når vi vil.

Meningene er forskjellige, Woods har sine meninger, å han er åpenbart en oppegående mann, så det er interessant å se argumentene for de meningene, som er forholdsvis gode.
Personlig er jeg dog uenig, min rett til å gå på fest eller bevege meg fritt, må vike for den retten Olga på 85 har til å leve, for å ikke snakke om min egen rett til å unngå å bli smittet av SARS-CoV-2, å det er helt okey for meg, men ikke for Woods.

At lockdown virker er likevel helt sikkert, det er bare å se på Australia og New Zealand, som har bevist at det fungerer.
Det betyr ikke at det er den beste løsningen, men frem til vaksiner foreligger, å man har bedre alternativer, så er det det eneste vi har for å virkelig stanse smittespredningen.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
10 minutes ago, 0laf said:

snipp

Selv om vi er uenige om mye, så skrev du det der på en god og diplomatisk måte. Tro det eller ei, så gjør det ikke meg noe om noen er sterkt uenig i informasjonen jeg kommer med. Folk har sine meninger. Jeg synes bare det blir for simpelt når noen bare stempler meg som det ene eller det andre, for da faller nivået lenger ned enn det trenger å gjøre.  :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Jeg kan ikke bevise det jeg skal nå si, så ta det med en klype salt :

Korona vaksinen er noe annet enn tidligere vaksiner. Det finnes planer for å redusere befolkningen på Jorda, og det finnes planer for å manipulere menneskers DNA slik at det blir lettere å koble oss til kunstig intelligens - A.I. Til dette kan dem bruke nanoteknologi, som er liten nok til å kunne plasseres i vaksiner.

Igjen, ikke ta mitt ord for dette. Undersøk det selv. Nå vet jeg iallefall hvem her inne som klør i fingrene etter å svare meg her :wee:
Wait for it...wait...

Sorry, men jeg har ikke nok salt i huset for å kunne ta inn dette budskapet. 

Dette er en heller dårlig konspirasjonsteori med masse hull. Nesten alle konspirasjonsteorier tar utgangspunkt i en liten elite som styrer hele planeten. Eller kanskje universet, for den del? Så jeg antar du tror det samme. Og denne lille eliten har som formål å redusere antall mennesker? Javel … oki. Hvorfor det da?

  • Er det fordi de ønsker å redusere kjøpskraft, slik at alle bedriftene de hersker over skal gå med underskudd?
  • Er det fordi de ønsker mindre skatteinntekter for nasjonen sin?
  • Er de redd for å bli avslørt, og den beste måten da er å gå fra 10 milliarder til 5 milliarder mennesker?
  • Er eliten styrt av miljøvernere, hvis mål er å redusere fotavtrykket vårt på planeten, gjennom en lavere populasjon?
  • … Annet?

 

Det er som oftest veldig lett å avkle konspirasjonsteorier, da de fleste er bygget opp på en del falske premisser. Videre er det jo her helt manko på motiv. Dersom jeg regjerte over alle regjeringer, hadde jeg ikke hatt det travelt med å begrense befolkningen. Hva er poenget med det, da? 

Sånn .. bortsett fra det, så er det jo også komplett umulig å endre DNA'et vårt på en slik måte du antyder. Og kontrollere oss med AI - kjemisk? W00t! Hvorfor? Det er jo mye enklere å 'kontrollere' oss gjennom Facebook og media allerede. ;);) Neida, vi blir ikke kjemisk kontrollert akkurat – men jeg ser jo tendenser til at kildekritikk forfaller, og at vi i større grad tror på løgner som blir presentert. Over dammen har vi jo også en sittende president som elsker å servere sine egne personlige versjoner av fakta. :( 

--

Dersom jeg skulle ha kontrollert store befolkninger, hadde jeg: 

  1. Fjernet god skolegang. Droppet alt om kritisk tekning, og holdt befolkningen så uutdannet som mulig
  2. Kontrollert media
  3. Sløvet befolkningen med rikelig tilgang på f.eks. reality og drama på TV, slik at de ikke brydde seg så mye om politikk og andre ting som faktisk betyr noe.
  4. Oppfordret til junkfood og et inaktivt kosthold. (Vi vet at fysisk inaktivitet på sikt fører til mental inaktivitet også)

 

Tada! Dette er da mye enklere enn å lage x milliarder medisindoser som så skal injiseres i hvert eneste menneske. Ja, for ikke å snakke om at du i ditt tanke-eksperiment er nødt til å få overtalt hver lege og hvert eneste sykehus på kloden. De som skal injisere driten! Jeg er også spent på hva vi skal gjøre med nyfødte. Er jo litt for dumt om ikke de også blir 'kontrollert'? Så da må alle barneleger og fødestuer overbevises også, da. Sant? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, qualbeen said:

Og denne lille eliten har som formål å redusere antall mennesker? Javel … oki. Hvorfor det da?

Hva disse individene tenker selv, kan vi selvsagt ikke vite. Men ingen gruppe eller nettverk er helt vanntett, så det lekker alltid informasjon ut, og det har det gjort. Så kan man også spore aktivitetene deres fra et økonomisk standpunk, som hvem som eier hva. Følg pengene og det der. Noen har også innrømmet deler av planene i sine memoarer/biografi om dem. Du har sikkert hørt om Edward Snowden. Det han lekket var bare toppen av isberget.

Covid og vaksinen er en del av en større plan. For å finne ut mer om denne planen, kan du søke etter følgende :

- UN Agenda 21 og UN Agenda 2030. Utad handler dette kort fortalt, om en restrukturering av verdensamfunnet pga grunnlag av "bærekraftig utvikling" og å stoppe "global oppvarming". Men det er bare en fasade, for det handler mer om kontroll over planetens ressurser og mennesker, ned til den minste detalj.

- The Great Reset. De nye buzzorda som erstatter det gamle uttrykket "New World Order". Klaus Schwab fra World Economic Forum er front figuren her. Det handler om det samme som i punkt nr 1.

- Transhumanism. Sammenslåing av menneske og maskin med A.I. Bill Gates er sterkt med her, og derfor han pusher vaksiner så mye. I tillegg til en reduksjon av befolkningen. Ned til 500 millioner er målet.

Når det gjelder å bruke vaksiner eller andre ting til å redusere befolkningen på Jorda, så handler det om kontroll. Det er lettere å kontrollere færre mennesker, og de som er igjen har blitt slått sammen med A.I. Gjøre oss til 100% slaver er motivasjonen. Dessuten trenger dem ikke lenger 8 milliarder mennesker siden roboter skal ta over mesteparten av jobbene, og DET er fakta som selv du bør ha fått med deg.

1 hour ago, qualbeen said:

Dersom jeg skulle ha kontrollert store befolkninger, hadde jeg: 

  1. Fjernet god skolegang. Droppet alt om kritisk tekning, og holdt befolkningen så uutdannet som mulig
  2. Kontrollert media
  3. Sløvet befolkningen med rikelig tilgang på f.eks. reality og drama på TV, slik at de ikke brydde seg så mye om politikk og andre ting som faktisk betyr noe.
  4. Oppfordret til junkfood og et inaktivt kosthold. (Vi vet at fysisk inaktivitet på sikt fører til mental inaktivitet også)

De punktene du nevnte der, er allerede på plass, og bør være tydelig å se. Kan dem kontrollere informasjonen vi får, så kan dem bestemme vår oppfattelse av oss selv og verden, og til slutt våre handlinger. Når A.I kobles til hjernen vår, så tar det over. Da kan du si hadet til fri vilje og tankegang.

Covid-19 og vaksinen er bare ett steg videre, men det slutter ikke der. Vi har såvidt sett begynnelsen av det som kommer. Ikke blir det bare 1 vaksine heller, men flere. Dette er et experiment som verden aldri har sett maken til før, og folk lar seg overtale lett som bare det. Jeg har ingenting imot vitenskap, men nå bruker eliten det mot oss, og få skjønner det.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
2 hours ago, qualbeen said:

 

Og kontrollere oss med AI - kjemisk? W00t! Hvorfor? Det er jo mye enklere å 'kontrollere' oss gjennom Facebook og media allerede. ;);) Neida, vi blir ikke kjemisk kontrollert akkurat – men jeg ser jo tendenser til at kildekritikk forfaller, og at vi i større grad tror på løgner som blir presentert.

 

Godt innlegg. Jeg vet ikke hvor nyttig det er å diskutere med feilprogrammerte, men kanskje du stoppet noen forvirrede lesere.

En liten teknikalitet: mennesker er elektrokjemiske datamaskiner. Vi blir allerede kjemisk kontrollert. PR-bransjen har gjort det så lenge markedsføring har eksistert, forretningsfolk bruker mat og alkohol for å smøre hjulene og voksne youtubere ("påvirkere") legger ut timesvis med videoer der de åpner kinderegg eller spiller spill for å frigjøre dopamin i små barnehjerner - og dermed frigjøre reklameinntekter.

 

1 hour ago, Betroz said:

Når det gjelder å bruke vaksiner eller andre ting til å redusere befolkningen på Jorda, så handler det om kontroll. Det er lettere å kontrollere færre mennesker, og de som er igjen har blitt slått sammen med A.I. Gjøre oss til 100% slaver er motivasjonen. Dessuten trenger dem ikke lenger 8 milliarder mennesker siden roboter skal ta over mesteparten av jobbene, og DET er fakta som selv du bør ha fått med deg.

Du har veldig mye forvirring inni deg. Det er bra du snakker det ut, men dessverre er dette nok feil forum - du trenger medisinsk hjelp. Og definitivt å slutte å programmere hjernen din med konspirasjonsteorier.

Når det er sagt, har du en fundamental feil her som jeg tror du og jeg felles kan stryke fra lista di. Du sier at robotene skal ta over jobbene slik at man ikke trenger mennesker. Det er en feilslutning. Å utføre jobbene er ikke et mål, det er bare jobber for å kunne skape kapital. Kapital er makt. Arbeiderens rolle er å skape og forbrukerens rolle er å forbruke. Uten mennesker mister kapitalen verdi og makten forsvinner. Når du miksa sammen tulleteorier, overså du det mest åpenbare: mennesker er den viktigste ressursen. Uten arbeidere og forbrukere, er kapital og makt meningsløst. Og du sier det jo til og med selv, at motivasjonen er mennesker som slaver. Så dine egne ideer slår ihjel det andre du har lest.

PS:

Roboter er mye dyrere enn mennesker til generelle oppgaver. Bare sier det. Mennesker kommer rett inn fra gata og ber om å få tjene penger for deg. Vi roboter er bare bedre programmert. ;) Nei, vent... Jeg er jo en ork.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, tommyb said:

Du har veldig mye forvirring inni deg. Det er bra du snakker det ut, men dessverre er dette nok feil forum - du trenger medisinsk hjelp. Og definitivt å slutte å programmere hjernen din med konspirasjonsteorier.

Når du skriver slikt, så vet jeg at du har ikke undersøkt de tinga jeg skrev om. Du som mange andre her inne går til personangrep. Jeg har mye forvirring i meg? Du kjenner da for f*en ikke meg. Når du svarer på denne måten fremstår du bare som et nett troll, og mer feilprogrammert enn du antar jeg er.

Georgia Guidestones monument https://thetvtraveler.com/visiting-the-georgia-guidestones/
 

GAguidestones-text.jpg

Lenke til kommentar
qualbeen skrev (14 timer siden):

Hvor lang tid tar det normalt å utvikle en vaksine? Rundt 10 år? 


For en del virus, så er det vanskelig å isolere og sekvensere viruset, for HIV tok det jo tiår før man hadde den genetiske sekvensen, mens for SARS-CoV-2 tok det bare noen dager.

Videre så tar vanligvis testingen flere år, først på dyr, deretter på små antall mennesker osv, som tar årevis, deretter er det samling og gjennomgang av data, søknader, som ofte tar årevis før de blir godkjent osv.

Nå har man utført forsøk på dyr samtidig som man har testet vaksinene på mennesker, så er det jo sånn at noen av disse selskapene har jobbet med vaksiner for andre coronavirus i årevis, norske myndigheter har donert store summer til mange av disse selskapene over flere år, for utvikling av diverse vaksiner mot virus som ligner veldig på SARS-CoV-2, som også er grunnen til at det har gått fort.

Nå er dette et virus som det så langt har gått ganske greit å utvikle vaksine mot, heldigvis, det kunne åpenbart vært mye verre.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar

Here we go :

Fra Spiro 

Quote

UN Announces Biometric Digital ID Wallet

Recently the United Nations had some big announcements that went largely unnoticed, including the rollout of a biometric digital wallet and an announcement that one of its specialized agencies The International Civil Aviation Organization is one step closer to a internationally recognized digital travel credential.  

As reported by Biometric Update:

This particular UN biometric digital wallet is intended for UN employees and it can be used for data related to human resources, medical status, travel, payroll and pensions.

I hope you see where this is going, every aspect of our lives will be centralized digitally using biometrics and in many cases the blockchain, AI and 5G.

I cant help but to raise the question, what kind of social controls could this possibly provide the technocrats if people decide not to obey certain restrictions or requirements?

Example: If you didn’t get your latest shot, individuals may face travel restrictions. Or, you may not be able go to work, or your payments may be frozen until you comply. 

They may not have to mandate anything if they can ‘encourage’ you to obey.'

 

 

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Betroz skrev (På 15.11.2020 den 20.17):

Jeg gir f*en i hva du måtte mene om meg. Bare fordi jeg legger ut slike innlegg, så betyr ikke det at jeg tror 100% på det selv. Jeg deler informasjon, og deler man noe som går imot det offisielle narrativet, ja da er man visst det ene og det andre. Du virker som å ha ett sinn av sement, ingenting nytt kommer inn. Lyset er på, men ingen er hjemme.

Å være kildekritisk og inneha kunnskap om viruset er essensielt i disse dager..Det kan tom redde liv!

uten kunnskap evner du heller ikke å bedømme om en kilde er valid eller ikke. Dine kilder er ikke valide.

Endret av LoddeCatto
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (På 16.11.2020 den 17.27):

Hvor har du denne tankegangen fra at kun en som har utdannelse innen helse kan bli respektert angående Covid? Du begrenser deg selv veldig her. Hør på hva han sier, og så ta din konklusjon. Om den blir noe annet enn min, så er det helt greit :)

For hver dag som går, så blir jeg mer og mer overbevist om at folk har meldt seg inn i en døds kult med navn Covid. ALL informasjon som motsier det kulten sier, er en trussel og blir avvist. Helt utrolig!

De som har utdanning innen helse har kjennskap til smittsomme sykdommer og hvorfor det er viktig å forhindre smittespredning. 
 

Look to Sweeden.. 

Lenke til kommentar
7 hours ago, LoddeCatto said:

Å være kildekritisk og inneha kunnskap om viruset er essensielt i disse dager..Det kan tom redde liv!

uten kunnskap evner du heller ikke å bedømme om en kilde er valid eller ikke. Dine kilder er ikke valide.

Å tro 100% på offisielle kilder, som du gjør, er ikke å være mer kildekritisk.

RT-PCR testen de bruker var aldri ment å brukes til å bevise smittsomme sykdommer, noe skaperen Kary Mullis sa selv en gang. Jo flere sykluser man kjører testen (mer enn 30), jo flere falske positiver får man - ergo flere "corona tilfeller". Personer som "expertene" mener er såkalte asymptomatiske bærere av viruset. Folk som er helt friske og utgjør ingen trussel mot andre, og dermed trenger ikke å puttes i isolasjon!

Den versonen vi får servert i media om covid, stemmer ikke overens med vanlige folk sine erfaringer. Det hele er overdramatisert til de grader. I alle år har folk blitt alvorlige syke og dødd av vanlig influensa, lungebetennelse og lungekreft - ting som kan skape er veldig smertefull død, men det er noe som dessverre skjer hvert år. Det eneste nye med 2020, er at de bruker en feil test - RT-PCR, og kan på den måten spinne tallene. Skulle ikke forundre meg om de kom ut med en ny test som er enda verre...

Som jeg har sagt før her inne, hele Covid greia blir brukt som en unnskyldning for å omgjøre verdenssamfunnet. Det kommer et system der alt vi gjør, alle steder vi beveger oss, vil bli totalt overvåket digitalt. Fysiske penger er på vei bort, slik at all økonomisk aktivitet blir digitalt - og totalt sporbart og kontrollert. Vi mister mer og mer av vår frihet og rettigheter, jo flere lover og regler som byrokratene og politikerene finner opp - og all denne galskapen støtter vel du fullt ut gjør du ikke... Vær veldig forsiktig med hva du ber om!

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...