Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Betroz skrev (På 12.10.2020 den 19.58):

Folk kan leve med smittevernregler i en periode hvis dem tror at viruset vil forsvinne innen X-tid, og at man da går tilbake til normalen. Med dette tankesettet, så gjør det jo ikke noe å finne seg i mindre frihet, så lenge det bare er snakk om til viruset er borte eller folk har blitt immune.

Men hva om disse smittevernregelene er her permanent? Hva om de blir enda mer frihetsberøvende i årene fremover? Hva om myndighetene og WHO sier at folk ta en vaksine hvert eneste år hvis vi skal slippe slike restriksjoner?

Jeg tror ikke dere klarer å se hvilken rettning verden kan ta hvis folk fortsetter med å godta at stater verden rundt holder på slik. Global kommunisme/fascisme er ikke så langt unna som dere liker å tro.

Dette baserer du på hva? Eller er det kun retoriske spørsmål basert på dine egen spekulasjoner? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Betroz skrev (14 minutter siden):

DAVID ICKE: PROOF THAT 'COVID LAWS' ARE THE SYSTEMATIC DEMOLITION OF THE HUMAN PSYCHE

https://www.bitchute.com/video/OXPtGLQxk6Mi/

Hvis du tar David Icke seriøst er det lite håp... 

Hvor kan du be folk våkne opp og se virkeligheten når du ukritisk deler dette? 

Er det overhodet noe av det Icke har påstått som har vist seg å stemme med virkeligheten? 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Betroz skrev (21 minutter siden):

DAVID ICKE: PROOF THAT 'COVID LAWS' ARE THE SYSTEMATIC DEMOLITION OF THE HUMAN PSYCHE

https://www.bitchute.com/video/OXPtGLQxk6Mi/

Og ikke ett eneste bevis ble fremstilt, bare babling om hva han har fått høre med personlige kontakter. Litt bablig om MKUltra og påstander om at masker gjør at vi tar til oss mindre oksygen. 

Sistnevnte er en påstand som har blitt motbevist så mange ganger at det ikke er morsomt lenger, det er og noe du selv kan teste @Betroz i ditt eget hjem med utstyr til et par hundrelapper, om du ikke stoler på myndighetene :)

Jeg timestampet videoen for deg slik du skal slippe å se hele :)

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (5 minutter siden):

Hvis du tar David Icke seriøst er det lite håp...


David Icke er sønn av Gud, kommet til jorden for å gi oss budskapet ... i følge han selv, ånder fortalte han det, så han burde vi høre på, hvordan skal vi ellers bli kvitt øglefolket ?
 

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
26 minutes ago, 0laf said:

David Icke er sønn av Gud, kommet til jorden for å gi oss budskapet ... i følge han selv, ånder fortalte han det, så han burde vi høre på, hvordan skal vi ellers bli kvitt øglefolket ?

Hørte du på noe av den videoen jeg la ut, eller fikk du helt fnatt bare jeg nevnte navnet David Icke? Du legger bevisst ut den Terry Wogan episoden for å sverte Icke slik at ingen andre som leser denne tråden her vil høre hva Icke sier i dag. Det er en hersketeknikk til de grader.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (16 minutter siden):

Hørte du på noe av den videoen jeg la ut, eller fikk du helt fnatt bare jeg nevnte navnet David Icke? 


Jeg så videoen, har sjeldent sett slikt vås!
David Icke tror han bannlyses fordi "den andre siden" ønsker monopol på sin oppfatning.

Det går altså ikke opp for fyren at denne "oppfatningen" er fakta, og at det han selv kommer med er feilinformasjon, som fjernes fordi det er bare vås, å ikke noe man generelt vil folk skal høre på midt i en pandemi.

COVID er altså bare et stunt for å innføre fascisme i følge Icke.

Fyren burde vært lagt inn på mentalsykehus, men dette ser ut til å være mest for at David Icke skal få folk til å betale for å se videoene hans, kjøpe boka hans, å på andre måter betale penger til David Icke, så han er kanskje ikke så gal likevel, han vet bare veldig godt hvordan han skal skvise noen kroner ut av de andre galningene ?

Endret av 0laf
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Betroz skrev (På 9.11.2020 den 20.11):

Hørte du på noe av den videoen jeg la ut, eller fikk du helt fnatt bare jeg nevnte navnet David Icke? Du legger bevisst ut den Terry Wogan episoden for å sverte Icke slik at ingen andre som leser denne tråden her vil høre hva Icke sier i dag. Det er en hersketeknikk til de grader.

David Icke er en betalt bløffmaker. Horribelt at så mange tror på hans reptil teorier som jo er det han er kjent for å holde foredrag om. Vi mennesker vet lite utover det vi kan se i hverdagen, så hvorfor skulle han ha kunnskap om reptiler osv henger ikke på greip, i det hele tatt. Jeg tror ikke på noe som helst av det han lirer av seg og det burde ikke andre gjøre heller. 😜

Endret av xrays
  • Liker 3
Lenke til kommentar
9 hours ago, xrays said:

Vi mennesker vet lite utover det vi kan se i hverdagen, så hvorfor skulle han ha kunnskap om reptiler osv henger ikke på greip, i det hele tatt.

Sant, men nå har ikke du forsket på dette i 30 år slik David Icke har heller. Ikke har du lest de bøkene han har, reist verden rundt og snakket med folk fra ulike kulturer om disse tingene. I flere kulturer og religioner, så snakkes det om en rase som kom til Jorden og blandet seg med mennesker. Det finnes hellerisninger og andre slike ting som går tusenvis av år tilbake i tid med dette temaet. De kongelige har i tusenvis av år hevd sin rett til å styre oss basert på deres genetiske opphav. Hvorfor har dem det? Kan ha vært en massiv bløff som de kongelige har brukt så klart, men hvorfor finnes det da kongelige i vår opplyste tid fortsatt? Please, ikke si at deres makt kun er symbolsk...det blir for dumt. PS : Jeg tror ikke 100% på det Icke sier om denne saken, men det betyr ikke at alt det andre han snakker om er feil heller!

Angående det David Icke sier om Covid, som er tema for denne tråden...så er det ikke bare han som påstår at hele greia er en massiv bløff. Hadde det kun vært han, så kunne man kanskje si at han er en gal konspirasjonsteoretiker og alt det der. Saken er at det er MANGE andre folk som sier det samme! Her er 3 eksempler :

https://pressfortruth.ca/
https://www.corbettreport.com/
https://www.thelastamericanvagabond.com/

Hvis Covid er så smittsomt og farlig, hvorfor har ikke David Icke (og flere andre) blitt syke da? Icke talte til titusenvis av mennesker to ganger på Trafalgar Square i London i September, der han håndhilste og gav glemmer til hundrevis av mennesker - uten å bli syk. Det var mennesker som ikke bruker munnbind, håndsprit og det der. Han har gjort det samme andre steder også. Mannen er 68 år og liksom i risikosonen. Samme kan sies om Dan Dicks fra Press For Truth som har dekket flere demonstrasjoner som journalist.

Det offisielle narrativet om COVID-19 er ikke så vanntett som dere liker å tro. Hjelper tydeligvis ikke hva jeg sier her inne uansett, siden jeg snakker kun med de samme folka hele tiden, som har gjort opp sin mening uansett. Så...hva er vitsen.

Lenke til kommentar

Det ble sagt at kongelige hadde blått blod, og at hekser hadde rødt hår. I tillegg at det var noe med dem som var Rhesus Minus. Alt dette er fysiske kjennetegn. Men vi kan jo observere i dag at de som er Rhesus Minus ikke har blått blod, men vanlig rødt. 

På eksklusive klær er det vanlig å sy på en mengde paljetter, som blir å ligne med skjellene på et reptil. Bingo igjen! Når en riking går med paljettjakke, føles det nok som en erstatning for de skjellene som vedkommende egentlig ville gått med hele tida. 

Lenke til kommentar
Betroz skrev (9 timer siden):

 

Det offisielle narrativet om COVID-19 er ikke så vanntett som dere liker å tro. Hjelper tydeligvis ikke hva jeg sier her inne uansett, siden jeg snakker kun med de samme folka hele tiden, som har gjort opp sin mening uansett. Så...hva er vitsen.

Altså...jeg er åpen for å diskutere dette med meg men da må du tåle at jeg ikke er helt enig med deg uten å bli fornærmet og mene at vi er noen naive hjernevaskede medlemmer av en saueflokk fordi vi har et kritisk blikk på teoriene.

Uansett, jeg skal la det med David Icke ligge. Men jeg stusser på det du påstår om Universal Basic Income - på norsk kalt borgerlønn. Huh? Så en del av verdenselitens plan med "plandemic" er at vi skal plasseres på borgerlønn? Nå skjønner jeg ikke. For jeg har fulgt borgerlønndiskusjonen i alle år og er det noen som nettopp støtter opp om ideen om avskaffelsen av NAV-systemet og istedenfor å innføre "borgerlønn" er nettopp de med "alternative" eller skal vi si...."konpisatoriske tanksesett". Eller ihvertfall i grenseland konspiratoriske. Som mener at det NAV-systemet vi har i Norge med fokus på "ARBEID FØRST ALLTID", meldekort, meldeplikt og trusler om stønadskutt er drakonisk og totalitært men at innførselsen av borgerlønn som kommer i tillegg til annen inntekt vil skape et bedre og mer rettferdig samfunn. Mens den norske eliten...derimot....er kategorisk avvisende til borgerlønns-ideen og tviholder på NAV-systemet med "arbeidslinjen" og står kategorisk fast på at de ikke ønsker et system som vil svekke "yt etter evne og få etter behov". Høyre og AP er vel de fremste elite-partiene i Norge og de står kategorisk last og brast med NAV-systemet og er 100% avvisende til borgerlønn-ideen. Nå er vel de eneste som har fremmet borgerlønn-ideen i Norge MDG, som er et miktoparti og har tradisjonelt vært de som har trukket til seg mer "alternative tanker"; skjønt de har blitt mer av et "mainstream"-parti med årene, men kan knapt kalles et eliteparti slik som AP og Høyre. Så mener du da at den norske eliten nå er på gli og selv ønsker å erstatte NAV-systemet vårt med borgerlønn? Og hvorfor er de "konspiratoriske" plutselig imot det? Har WEF i hemmelighet overtalt den norske politikereliten til å støtte borgerlønnideen?

Ville gjerne hatt svar på dette for nå skjønner jeg virkelig null og nix.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Konspirasjonsteorier alene er nokså uskyldig. Dette med Covid-19 er for alle oss lekfolk er ganske kompleks og avansert emne dersom man går helt i dybden. Vi vet helt overfladisk at det er et virus, man kan bli syk - og vi vet hvordan man kan forebygge smitte. Dette er allmenn kunnskap. Men hvordan en slik pandemi kunne oppstå, hva dette viruset EGENTLIG er og hvordan vi havnet her vi er i dag kan få hvem som helst til å klø seg i hodet. Da har vi en perfekt grobunn for konspirasjoner. Disse kommer ofte fra folk som ønsker enkle svar på komplekse saker. Så lager de en teori - derav ordet; konspirasjonsteori. Folk henger seg på, og tenker "jøss, det høres jo helt legitimt og fornuftig ut". Vi mennesker liker at ting blir satt i system, så vi søker ofte etter svar. Enkle svar.

Men det som gjør konspirasjonsteorier farlig er når det blir brukt i et politisk spill. Vi kjenner til "trollfabrikkene" til Russland, som bevist går inn for å så tvil om saker de har interesse av å skape misnøye med.

Ta valget i USA nå. Vi har en mann som bevist forsøker å sabotere et demokratisk valg ved å så tvil om resultatet. Ved å lage sine egne konspirasjoner og spre til sine støttespillere som nærmest tiltaler den mannen som en hersker av ymse slag. Så bruker han sin maktposisjon til å spre sine konspirasjonsteorier. Det å skape autoritet er viktig. Ser man på mange slike konspirasjonsteorier er det ofte leger, forskere eller folk i hvit frakk som snakker. Da får man større gjennomslagskraft. 

Så har vi denne "lik og del" -funksjonen. Der en konspirasjon kan spre seg i rekordfart gjennom sosiale medier. Og DER har vi det som er farlig med konspirasjonsteorier. Hvor raskt det kan spre seg, og dersom nok personer tror på det vil flere og flere oppfatte det som fakta og ikke en teori. Personlig er jeg ganske sjokkert over hva folk kan finne på å tro på. 

Norge har et såpass gjennomsiktig og åpent demokrati med bred ytringsfrihet og en god nøytral (vel, litt vridd til venstre mange ganger) og uavhengig presse. Samtidig er vi høyt utdannet. Så vi har ikke den største grobunnen for konspirasjonsteorier. De fleste av oss gjennomskuer det, fniser litt av de som tror på det - og lar de få holde på med sitt. Men i andre land igjen, f.eks. USA er situasjonen en helt annen. Og der har nok mange også interesse av å spre og seg med ymse teorier for å så tvil og skape usikkerhet. 

Det tenker iallefall jeg om saken. 😜 

(Epstein didn't kill himself) 

Endret av Kris85
leif
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Ettersom det blir stadig flere roboter til å utføre oppgaver, kan det tenkes at stadig flere tvinges til å bli en slags NAVere eller noen som mottar borgerlønn, siden stadig flere yrker fases ut. 

Og det kan også tenkes at Staten da sier at den ikke vil eller kan betale ut alle disse borgerlønningene. De har jo allerede sagt at folk på øde øyer får klare seg selv mere, siden det er for dyrt å opprettholde kommunale båtruter. Og at folk blir mer fattige og isolerte. 

En annen mulighet er at folk gjør opprør mot robotene, og kortslutter dem. Det kan tenkes at det vil bli strenge straffer for å sabotere roboter. 

Det Staten egentlig har gjort, er å få folk til å glemme hvordan de skal klare seg selv på et småbruk, og da blir det dramatisk hvis folk plutselig mister muligheten til jobb og inntekt. Fordi folkene stolte på at Staten ville ta seg av dem. Mattilsynet stiller også strenge krav til rådyre bygninger for dyrene. 

Kris85 skrev (11 timer siden):

Samtidig er vi høyt udannet. Så vi har ikke den største grobunnen for konspirasjonsteorier.

Ja, vi er udannede. Blir det ikke litt ukritisk å godta alt som sies, når Italia ikke har mistet en stor andel av sine mange millioner innbyggere. 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (21 minutter siden):

Ettersom det blir stadig flere roboter til å utføre oppgaver, kan det tenkes at stadig flere tvinges til å bli en slags NAVere eller noen som mottar borgerlønn, siden stadig flere yrker fases ut. 

Og det kan også tenkes at Staten da sier at den ikke vil eller kan betale ut alle disse borgerlønningene. De har jo allerede sagt at folk på øde øyer får klare seg selv mere, siden det er for dyrt å opprettholde kommunale båtruter. Og at folk blir mer fattige og isolerte. 

 

Men er da AP og Høyre uærlige når de kategorisk slår fast at de er imot borgerlønnideen og tviholder på NAV-systemet slik det er?

Lenke til kommentar
Morromann skrev (17 minutter siden):

Men er da AP og Høyre uærlige når de kategorisk slår fast at de er imot borgerlønnideen og tviholder på NAV-systemet slik det er?

En "konspirasjonsteoretiker" vil mene at at forskjellige partier kun er et spill for galleriet, f.eks. er de to partiene i USA styrt av samme hemmelige organisasjon. Presidenter fra begge partier har vært med i Skull & Bones, osv. 

Men om NAV-systemet vil bestå og hvor lenge, er vanskelig å vite. Det spørs vel også litt om folk vil kunne komme seg ut i arbeid igjen etter den krisen som er nå. Vil de kunne klare å starte opp igjen virksomhetene som om ingenting har skjedd?

Lenke til kommentar
Budeia skrev (11 timer siden):

Ettersom det blir stadig flere roboter til å utføre oppgaver, kan det tenkes at stadig flere tvinges til å bli en slags NAVere eller noen som mottar borgerlønn, siden stadig flere yrker fases ut. 

Og det kan også tenkes at Staten da sier at den ikke vil eller kan betale ut alle disse borgerlønningene. De har jo allerede sagt at folk på øde øyer får klare seg selv mere, siden det er for dyrt å opprettholde kommunale båtruter. Og at folk blir mer fattige og isolerte. 

En annen mulighet er at folk gjør opprør mot robotene, og kortslutter dem. Det kan tenkes at det vil bli strenge straffer for å sabotere roboter. 

Det Staten egentlig har gjort, er å få folk til å glemme hvordan de skal klare seg selv på et småbruk, og da blir det dramatisk hvis folk plutselig mister muligheten til jobb og inntekt. Fordi folkene stolte på at Staten ville ta seg av dem. Mattilsynet stiller også strenge krav til rådyre bygninger for dyrene. 

Ja, vi er udannede. Blir det ikke litt ukritisk å godta alt som sies, når Italia ikke har mistet en stor andel av sine mange millioner innbyggere. 

Jeg mente å skrive utdannet - ikke udannet. En liten skriveleif der. 

Lenke til kommentar
Betroz skrev (På 9.11.2020 den 19.10):

DAVID ICKE: PROOF THAT 'COVID LAWS' ARE THE SYSTEMATIC DEMOLITION OF THE HUMAN PSYCHE

https://www.bitchute.com/video/OXPtGLQxk6Mi/

Kan du fortelle mer om skadevirkningene angående bruk av masker og hvordan det påvirker hjernen? 
Kan du utdype nærmere det som blir fortalt i denne videoen?

Har du selv førstehåndskunnskap om korona og covid-19? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...