Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

22 minutes ago, Betroz said:

Jeg og andre snakket om Covid pass/sertifikat lenge før informasjonen kom ut i media, fordi vi visste at det var en del av planen - bare for å nevne ett konkret eksempel. Verdenen går sakte men sikkert (ikke så sakte lenger nå) i en mer totalitær rettning, og bare fordi DU er blind nok til å ikke se denne utviklingen, så betyr det ikke at jeg fantaserer dette opp eller bare leser det på nettet. Ja, det er mange tullinger der ute som tror på ting som ikke stemmer, men vær nå smart nok til å skjønne hvor lavpannet det virkelig er å ta alle over èn kam! På tide du utvider horisonten din.

Jeg og andre snakket også om vaksinepass før det kom i media, fordi vi visste at det kunne være en god løsning for å åpne opp mest mulig tidligst mulig.

Vaksinepass = økt frihet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said:

Jeg og andre snakket også om vaksinepass før det kom i media, fordi vi visste at det kunne være en god løsning for å åpne opp mest mulig tidligst mulig.

Vaksinepass = økt frihet.

Nei, vaksinepass fører til økt segregering i samfunnet. Vaksinepass er en _dårlig_ ting. 

Det at mer og mer skjer det som konspirasjonstenkerne har sagt at kommer til å skje bare styrker deres påstander. 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Benbjo said:

Nei, vaksinepass fører til økt segregering i samfunnet. Vaksinepass er en _dårlig_ ting.

Økt segregering, ja, men også økt frihet. Det er i utgangspunktet to alternativer:

1. Alle sitter hjemme og tvinner tommeltotter inntil tilstrekkelig folk er vaksinerte og viruset slås ned, og så gjenåpning av samfunnet.

2. Alle uvaksinerte sitter hjemme og tvinner tommeltotter inntil tilstrekkelig folk er vaksinerte og viruset slås ned, mens de vaksinerte kan leve normale liv.

I alternativ 2 kan hundretusener og millioner av folk leve normale liv på et mye tidligere tidspunkt.

Personlig er jeg ca i slutten av køen, og nå tror jeg ikke jeg får vaksine før ca august, men for min del ser jeg ikke noe poeng i at alle de vaksinerte skal sitte hjemme fordi jeg ikke har fått vaksine.

Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Benbjo said:

Nei, vaksinepass fører til økt segregering i samfunnet. Vaksinepass er en _dårlig_ ting. 

Det at mer og mer skjer det som konspirasjonstenkerne har sagt at kommer til å skje bare styrker deres påstander. 

Nu har väl du varit för portförbud men er alltså helt i mot vaksinepass? (och jag antar också fördelar för de som har haft covid-19, vilka länder man får besöka osv).

Det är rent tull att ett vaksinepass på något som helst sätt styrker konspirationsteoristernas påstander. Hvis du tror det så har du inte förstått vad deras teorier handlar om.

Lenke til kommentar
15 minutes ago, fredrik2 said:

Nu har väl du varit för portförbud men er alltså helt i mot vaksinepass? (och jag antar också fördelar för de som har haft covid-19, vilka länder man får besöka osv).

Det är rent tull att ett vaksinepass på något som helst sätt styrker konspirationsteoristernas påstander. Hvis du tror det så har du inte förstått vad deras teorier handlar om.

Vaksinepass gir myndighetene kontroll over befolkningen. Folk blir mer eller mindre tvunget til å ta en vaksine for å få innpass i samfunnet igjen. De som nekter blir utstøtt. 

For the record: Jeg skal mest sannsynlig ta vaksine når den blir tilbudt meg en eller annen gang til høsten

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
Just now, Benbjo said:

Vaksinepass gir myndighetene kontroll over befolkningen. Folk blir mer eller mindre tvunget til å ta en vaksine for å få innpass i samfunnet igjen. De som nekter blir utstøtt. 

Och portforbud ger inte myndigheterna kontroll på befolkningen? 

Får se hur länge detta vaksinepasset varar (hvis det blir infört) och hvis det er kvar når det ikke er nödvändigt längre. 

Lenke til kommentar
Betroz skrev (4 minutter siden):

Ingen som tester seg = ingen smittetilfeller = ingen grunn til lockdown (og ingen grunn til pandemi)

Aldri gå til legen = aldri syk.
Slutt å sjekke for kreft = ingen kreft.
Slutt å registrere folk som døde = alle lever uendelig.
Genialt opplegg :)

Jeg satte en tape-bit over "check engine"-lampen min, nå er bilen feilfri igjen.

Endret av aklla
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Just now, Betroz said:

Nei, verden blir aldri som den var før plandemien (2019 verdenen)

Med litt flaks vil alt gå tilbake til normalen i Norge i siste halvdel av 2021 eller første halvdel av 2022. Det forutsetter at viruset ikke muterer til veldig mye mer problematiske varianter, og man klarer pumpe ut fortløpende oppdaterte vaksiner.

I land som India, der det er ekstremt krevende å få vaksinert alle, kan det fort gå 1-2 år lengre.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Betroz said:

Ingen som tester seg = ingen smittetilfeller = ingen grunn til lockdown (og ingen grunn til pandemi)

Så du ignorerar alltså sjukvården nok en gång... 

Så sjukvården i diverse länder har alltså inte haft problem? Det dör alltså inte fler än vanligt i världen trots att en massa kilder sier det? 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eller hva med å øke antall sykluser i PCR testen til 50, så får ALLE en positiv test = lockdown evig. Når dem vil si at smittetilfellene går ned, så senker dem bare syklusene til 30. Vil dem at pandemien skal være over, så kan de senke syklusene ned enda mer.

Ja, jeg sier de kan bedra verden slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, fredrik2 said:

Och portforbud ger inte myndigheterna kontroll på befolkningen? 

Får se hur länge detta vaksinepasset varar (hvis det blir infört) och hvis det er kvar når det ikke er nödvändigt längre. 

Portforbud for alltid ja, men det får store økonomiske konsekvenser for samfunnet. Å utelate et subset av befolkningen fra samfunnet får ikke like store konsekvenser. Gulroten til folket er at de kan leve som normalt dersom myndighetene får lov til å overvåke alt du gjør (bippe vaksinepasset alle steder du skal inn). 

Det er merkelig å utvikle et system for vaksinepass hvis det bare skal vare i et par måneder. Den forklaringen kjøper jeg ikke. 

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
Just now, Benbjo said:

Det er merkelig å utvikle et system for vaksinepass hvis det bare skal vare i et par måneder. Den forklaringen kjøper jeg ikke. 

Det er det som er det store spørsmålet. Er det verdt å lage en løsning for vaksinepass som på bare noen måneder blir unødvendig?

Om det ikke var for denne problemstillingen ville det være en no-brainer. 

Lenke til kommentar
Just now, Espen Hugaas Andersen said:

Det er det som er det store spørsmålet. Er det verdt å lage en løsning for vaksinepass som på bare noen måneder blir unødvendig?

Om det ikke var for denne problemstillingen ville det være en no-brainer. 

Nettopp - og det er derfor jeg ikke tror en slik løsning blir avviklet med det første. Blir det implementert (det kommer til å koste _mye_) så er det kommet for å bli. 

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...