Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Betroz said:

Det er noe du velger å tro :)

Hvis det David Icke sier om COVID-19  bare er en bullshit, crackpot konspirasjonsteori som setter liv i fare som du sier, hvorfor møter ikke Bill Gates eller noen av hans experter Icke i en direkte TV/internett sendt debatt da? Der hadde dem hatt muligheten til å sette denne "gale" mannen Icke på plass èn gang for alle - foran en HEL verden. Det kunne vært spikeren i kista for Icke, og siden mange tror på det han sier, så hadde effekten nådd mange der ute. MEN de tør dem ikke. Jeg vet at Icke hadde sagt ja til noe slikt. Så kan du kanskje argumentere for at hvis dem hadde satt opp en slik debatt, så hadde det betydd at man hadde måtte ta Icke sitt budskap seriøst, men det er bare teit å påstå.

Eller ikke nødvendigvis en debatt med Icke,  jeg har flere navn jeg kan sette ut her... Saken er at en slik debatt hadde fått hele korthuset til å kollapse og eliten som styrer bak i kulissene vil ikke det. Men igjen, Icke og andre hadde stilt opp og vi kunne lagt ballen død for alltid. ;)

 

Hvorfor? Fordi all erfaring viser at fakta ikke virker på folk som Icke og de som tror på ham. Slike folk er det best å overse. Hvertfall så lenge de er åpenbare lunatics som ingen normale mennesker tar seriøst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
28 minutes ago, ism_InnleggNO said:

Hvorfor? Fordi all erfaring viser at fakta ikke virker på folk som Icke og de som tror på ham. Slike folk er det best å overse. Hvertfall så lenge de er åpenbare lunatics som ingen normale mennesker tar seriøst.

“A sane person to an insane society must appear insane.”
- Kurt Vonnegut, Welcome to the Monkey House

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
- Jiddu Krishnamurti

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål til spesielt Betroz som snakker om noe som "planlegges". Sikter du til dokumenter laget av World Economc Forum? Det er klart at griske mangemilliardærer vil utnytte en krise men det er jo grenser for hvor mye makt de har og vi har politikere som begrenser makten og innflytelsen til de som vil melke dette for alt det er verdt. Men jeg lurer spesifikt: er det "visjonene" til WEF du sikter til i de tingene du snakker om?

Lenke til kommentar
36 minutes ago, Morromann said:

Ja, hva er det du mener kommer til å skje da? Jeg har etterspurt det tidligere og er innteresert i å høre teorien din om hva "de" planlegger,

Jeg har ved flere anledninger forklart hva jeg mener om dette tidligere, litt i denne tråden og mer i andre tråder der du har deltatt. Du har allerede gjort opp din mening, så uansett hvor godt jeg skriver og linker til ting, så er det i dine øyne bare bullshit uansett. Dette gidder jeg ikke kaste bort tiden min på. Hvis det hadde vært flere andre her som var genuint interessert i å høre min forklaring, så hadde det vært noe annet, men det er de samme folka gang på gang som svarer meg - som jeg vet nå hva dem mener ;)

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Morromann said:

Men jeg lurer spesifikt: er det "visjonene" til WEF du sikter til i de tingene du snakker om?

Ja, mye av det er skrevet av Klaus Schwab fra WEF i hans verk "The Great Reset". Men dette er bare en rebranding av New World Order, så ikke der dette kommer fra orginalt.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 minutt siden):

Ja, mye av det er skrevet av Klaus Schwab fra WEF i hans verk "The Great Reset". Men dette er bare en rebranding av New World Order, så ikke der dette kommer fra orginalt.

Nå vet jeg ikke hvor dette New World Order kommer fra men "The Great Reset" er nå ideer han kommer fra og jeg må bare gjøre det helt klart at jeg man skal lenger ut på landet med at styrtrike folk som Schwab og Jeff Bezos, som har råd til å nedbetale Afrikas gjeld to ganger i fullt alvor bryr seg om miljøet og de mariginaliserte i verden med de tentaklene sine rikinger har i både regnskogsødeleggelse og våpenindustri. Og det er jo helt klart at de ønsker å melke coronakrisen for alt det er verdt og at de ser med blide øyne på at småbedrifter verden over går duken. Men - det er ikke fordi de har en finger med i spillet i hvordan verden håndterer pandemien. Slike folk møtes med kritikk for sin virksomhet og utnyttelse av fattige arbeidere  - spesielt har Amazon fått mye velfortjent pepper.

Jeg har ikke handlet hos Amazon under pandemien. Jeg har tvert imot vært veldig nøye på å støtte små foretak og småbedrifter som sliter voldsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Morromann said:

eg må bare gjøre det helt klart at jeg man skal lenger ut på landet med at styrtrike folk som Schwab og Jeff Bezos, som har råd til å nedbetale Afrikas gjeld to ganger i fullt alvor bryr seg om miljøet og de mariginaliserte i verden med de tentaklene sine rikinger har i både regnskogsødeleggelse og våpenindustri

Det er ikke penger som er motivasjonen.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (13 minutter siden):

Det er ikke penger som er motivasjonen.

Nei, det er vel også det de får for pengene; makt og kontroll. For mye penger er skadelig for psyken. Jeg tror ikke folk som har ufattelig stor rikdom unngår å få stomannsagale tanker. Det er vel klart at de ønsker at så mye som mulig av middelklassen skal forsvinne og at de fleste i verden skal jobbe for luselønn for dem. Ikke noe konspiratorisk ved det; det er ganske opplagt. Men det vil alltid være politikere som sørger for at de ikke får oppnådd slike mål.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
G skrev (1 time siden):

Nå blir 5G konspirasjonistene lei seg, montro om de kan koble strømmaster til Covid-19 også?

Verne noe så stort og stygt som strømmaster? I ytterste konsekvens er gravhauger også forsøpling, eller endring av landskapet. 

Før eller senere kommer vel en gammel mast til å falle ned på en uheldig turgåer. Men det er det ingen som bryr seg om, hvis ikke vedkommende var smittet av Covid.

Lenke til kommentar
11 hours ago, Morromann said:

Jeg har ikke handlet hos Amazon under pandemien. Jeg har tvert imot vært veldig nøye på å støtte små foretak og småbedrifter som sliter voldsomt.

Jeg skjønner hva du tenker, men Amazon er jo også en markedplass. En av verdens største. Nå har Amazon kommet til Sverige og snart Norge. For å overleve som små foretak og småbedrifter er de nok snart nødt til å selge gjennom Amazon. Får håpe det er mulig å handle direkte selv om det da sikkert kommer til å ta minst dobbelt så lang tid å få tilsendt varene.

Lenke til kommentar

Amazon er bare ett av flere eksempler på sentraliseringen som pågår i verden. Sentralisering av politisk makt, militær makt og økonomisk makt er alt en del av en ny verdens orden. En langvarig plan, og ikke bare noe noen pengegriske mennesker gjør.

COVID-19 er en unnskyldning de bruker for å sette fart på den planen. En rask måte å forandre hvordan mennesker tenker og lever på. Planen var hele tiden å kvitte seg med fysiske penger og innføre et heldigitalt, globalt økonomisk system, som vil bli sentralt kontrollert. Nå som de sier at viruset kan overleve på overflater (og penger...) i èn måned, så vil da folk flest bruke bare bankkort - som er et steg videre. Neste blir å kollapse økonomien og det gamle systemet. Skal ikke se bort ifra at global krig, borgerkriger og klimakatastrofer kommer også. Ut av alt kaoset som kommer de nærmeste åra, så vil den nye verdens ordenen stige opp av asken. "The Great Reset."

Som et av de kjente mottoene til Frimurerene : "Ordo Ab Chao" - orden ut av kaos. Skap kaos gjennom god planlegging, og tilby verden den orden du vil. Eller som David Icke snakket om : Problem - Reaction - Solution.

Problemet : Et farlig virus herjer verden!
Reaksjonen : Folket sier; gjør noe med dette! Redd oss!
Løsningen : En ny verdens orden, og alt som var planlagt før problemet de skapte kom.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Amazon er bare ett av flere eksempler på sentraliseringen som pågår i verden. Sentralisering av politisk makt, militær makt og økonomisk makt er alt en del av en ny verdens orden. En langvarig plan, og ikke bare noe noen pengegriske mennesker gjør.

COVID-19 er en unnskyldning de bruker for å sette fart på den planen. En rask måte å forandre hvordan mennesker tenker og lever på. Planen var hele tiden å kvitte seg med fysiske penger og innføre et heldigitalt, globalt økonomisk system, som vil bli sentralt kontrollert. Nå som de sier at viruset kan overleve på overflater (og penger...) i èn måned, så vil da folk flest bruke bare bankkort - som er et steg videre. Neste blir å kollapse økonomien og det gamle systemet. Skal ikke se bort ifra at global krig, borgerkriger og klimakatastrofer kommer også. Ut av alt kaoset som kommer de nærmeste åra, så vil den nye verdens ordenen stige opp av asken. "The Great Reset."

Som et av de kjente mottoene til Frimurerene : "Ordo Ab Chao" - orden ut av kaos. Skap kaos gjennom god planlegging, og tilby verden den orden du vil. Eller som David Icke snakket om : Problem - Reaction - Solution.

Problemet : Et farlig virus herjer verden!
Reaksjonen : Folket sier; gjør noe med dette! Redd oss!
Løsningen : En ny verdens orden, og alt som var planlagt før problemet de skapte kom.

Men hvem er "de" som bruker covid som en unnskyldning? Det er viktig at du presiserer hvilke "de" du snakker om? Er det Schwab og WEF eller er det regjeringene og parlamentene våre? Problemet med teorien er at det settes likehetstegn hva en millardærklubb ønsker seg og hva regjeringer verden over ønsker seg. Mener du at de samarbeider? Mener du at også venstreorienterte, sosialdemokratiske og sosialistiske regjeringer samarbeider med World Economic Forum om denne planen?

Jeg diskuterer gjerne med deg, men du argumenterer på en veldig rotete og usammenhengende måte.

Hvem er det som har sagt at viruset lever på kontanter og sedler i en måned? Det har jeg hverken sett, lest eller hørt noe sted. Spesielt ikke sedler, da det ikke er noen studier som bekrefter at virus lever på papir i det hele tatt. Mer sannsynlig på mynter, men da maks et par døgn, ikke en måned. Og i motsetning til sedler kan mynter lett vaskes og desinfiseres for nytt bruk.

Endret av Morromann
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...