Gå til innhold

Presidentdebatt 1 - Donald Trump vs. Joe Biden


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (4 minutter siden):

Det er mer. Mye mer.

Joe Biden:
Corrupt Joe
Sleepy Joe
Crazy Joe
Creepy Joe
Joe Hiden
1% Joe
China Biden
SleepyCreepy Joe
Low IQ Individual
Psycho Joe

Hillary Clinton:
Crooked Hillary
Skank
Lyin' Hillary
Heartless Hillary
Crazy Hillary

Adam Schiff:
Adam Schitt
Pencil Neck
Little Adam

Elizabeth Warren:
Goofy Elizabeth
Pochahontas
The Indian
Fake Elizabeth
Uber Left Elizabeth

Maxine Waters:
Low-IQ Maxine
Crazy Maxine

Kamala Harris:
Phony Kamala
Crazy Kamala
Very Nasty Kamala

Nancy Pelosi:
High Crime Nancy
Nancy Antoinette
MS-13 Lover Nancy Pelosi
Nervous Nancy
Sick Woman

Bernie Sanders:
Braindead Bernie
Crazy Bernie
Communist Bernie

Ilhan Omar:
Foul-mouthed Omar
Crazy Omar
Horrible Woman

Alexandra Ocasio-Cortez:
Crazy AOC
Real Beauty
Walking Scam
Poor Student Alexandra

For å nevne noe.

Det er best at Joe vinner: Trump er jo bare et barn. Det har han vist ved flere anledninger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blåbanan skrev (32 minutter siden):

Presidentdebatten kåret til verdens verste presidentdebatt noen sinne. Typisk Trump: Lage kaos overalt!

Han trodde kaoset ville fortvile Biden og viser Bidens senilitet.  Jeg mener det var hovedoppgaven samt at han blir mer og mer desperate

Enda mer intersannt er å tenke på hva han gjør når han ikke er presidenten. Han greier aldri å unngå politikk og media som de fleste presidenter gjør

Ny realityshow?

Fox News show?

Bli politiker i kongressen eller guvernøren til Florida?

prøv å bli president igjen?

 

Han forsvinner aldri så lenge han lever

  • Liker 3
Lenke til kommentar
26 minutes ago, jjkoggan said:

Han trodde kaoset ville fortvile Biden og viser Bidens senilitet.  Jeg mener det var hovedoppgaven samt at han blir mer og mer desperate

Enda mer intersannt er å tenke på hva han gjør når han ikke er presidenten. Han greier aldri å unngå politikk og media som de fleste presidenter gjør

Ny realityshow?

Fox News show?

Bli politiker i kongressen eller guvernøren til Florida?

prøv å bli president igjen?

 

Han forsvinner aldri så lenge han lever

Det avhenger at han klarer å holde seg på utsiden av fengselsmurene etter han går av som president det da noe som slett ikke er sikkert.

Lenke til kommentar

Biden kan bryte sammen neste debatt, selv om han ikke gjorde det denne gang. Med tanke på noen svake opptredener fra Biden de siste ukene, er det ikke overraskende at Trump forsøkte å sette ham i skyggen. Biden må hele tiden være på tå hev, for hvis han bare senker skuldrene litt, vil Trump straks dominere på scenen. Hvis Biden fremstår som den svake part, nytter det ikke hva han sier. Da har han tapt. 

USAs president er verdens mektigste og lederen av den frie verden. Det er derfor et "must" at presidenten ikke lar seg kue, dominere, eller lar seg stille i skyggen. Presidenten må være en person som vinner situasjoner, eller som er i sentrum for folks oppmerksomhet. Alle vet at Trump er den personen. Men hva med Biden? Folk er usikre. Derfor er det logisk at Trump legger press på ham. 

Jeg syntes ikke debatten var så verst. Begge kandidatene fremstod som sterke og verdige. Da lever jo spenningen videre. God underholdning. 

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (5 minutter siden):

Dette er ikke underholdning. Dette er erosjon av demokratiet. Alle de som ser på dette som en WWE wrestlingmatch burde finne seg en annen hobby, og gjerne skamme seg litt også.

Nå mener jeg at Trump har styrket demokratiet, og det er jeg jo ikke akkurat alene om. Et par hundre millioner personer i USA og Vest-Europa mener det samme.

Media er en trussel mot demokratiet, slik jeg ser det, for journalister driver sensasjonalisme, er manipulerende og har en politisk agenda. Kort sagt: de bruker makten uansvarlig. Hvis Trump vinner, kommer nok media til å undergrave valgets legitimitet, og oppildne til statskupp, slik de gjorde i 2016.  Jeg er glad Trump står opp mot disse kreftene, og glad for at han taler den sosialdemokratiske og politisk korrekte eliten midt imot. Trump er rett mann på rett sted til rett tid. 

Selvfølgelig er politikk sirkus og underholdning. Det skal det også være. Du må huske at folk flest ikke er særlig interessert i politikk. Uten et element av teater og drama, ville mange ikke stemme eller engasjere seg. Selv om politikk er viktig, kan det også være underholdning. Det finnes ingen motsetning der. Men det gjør jo det i hodet ditt, av en eller annen grunn. 

 

Lenke til kommentar
39 minutes ago, Vaniman said:

Nå mener jeg at Trump har styrket demokratiet, og det er jeg jo ikke akkurat alene om. Et par hundre millioner personer i USA og Vest-Europa mener det samme.

Media er en trussel mot demokratiet, slik jeg ser det, for journalister driver sensasjonalisme, er manipulerende og har en politisk agenda. Kort sagt: de bruker makten uansvarlig. Hvis Trump vinner, kommer nok media til å undergrave valgets legitimitet, og oppildne til statskupp, slik de gjorde i 2016.  Jeg er glad Trump står opp mot disse kreftene, og glad for at han taler den sosialdemokratiske og politisk korrekte eliten midt imot. Trump er rett mann på rett sted til rett tid. 

Selvfølgelig er politikk sirkus og underholdning. Det skal det også være. Du må huske at folk flest ikke er særlig interessert i politikk. Uten et element av teater og drama, ville mange ikke stemme eller engasjere seg. Selv om politikk er viktig, kan det også være underholdning. Det finnes ingen motsetning der. Men det gjør jo det i hodet ditt, av en eller annen grunn. 

 

Hahaha, jeg tror nok du veldig sterk overvurdere hvor mange som deler din forskrudde virkelighetsoppfatning. Media er en forutsetning for demokratiet og er hovedgrunnen til at blant annet Putin, Erdogan og Trump forsøker å fremstille media som fienden.

Trump har allerede undergravd valgets legitimitet. Det har han hold på med i hele sommer. Han gjør dette fordi han tror han kommer til å tape. Han satser på å lage så mye kaos at valget blir avgjort i høyesterett uten at alle stemmene er telt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (1 time siden):

Hahaha, jeg tror nok du veldig sterk overvurdere hvor mange som deler din forskrudde virkelighetsoppfatning. Media er en forutsetning for demokratiet og er hovedgrunnen til at blant annet Putin, Erdogan og Trump forsøker å fremstille media som fienden.

Trump har allerede undergravd valgets legitimitet. Det har han hold på med i hele sommer. Han gjør dette fordi han tror han kommer til å tape. Han satser på å lage så mye kaos at valget blir avgjort i høyesterett uten at alle stemmene er telt.

Snurre hjulet for hvem som skal få økonomisk støtte, og spille dart om hvem som skal invaderes neste gang? Rimelig merkelig framstilling av verden, ja, @Vaniman.

Én ting gjør tross alt Donalden rett i: kritikk av poststemmer. Den stemmemetoden hadde aldri gått igjennom her til lands. Her er det helt på sin plass å kritisere media også. De har gjort et slett arbeid. Selv norske medier var dårlige i dekningen, og refererte bare til «faktasjekken». TV2 skrev til slutt en artikkel om hvorfor poststemming og andre metoder ikke brukes i Norge, selvfølgelig med en understreking av at dette jo måtte være overraskende for folk. Selv om logikk ikke akkurat er et definerende trekk ved Donalden, så kan man fint bruke dette til å komme fram til at poststemmer er en dårlig idé. Det er et poeng i å kritisere særlig amerikansk media. De har ofte dårlige dekninger, og store medier produserer dårlige nyhetssendinger. Det er en skjev fordeling, med mangel på nyanser. Dette gjør at folk stiller seg negative til mediene, og enklere sluker visvaset Donalden spyr ut. 

Endret av Memento scientiam
Det var TV2 som skrev artikkelen, ikke NRK. Lenke ligger i mitt neste innlegg.
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gavekort said:

Dette er ikke underholdning. Dette er erosjon av demokratiet. Alle de som ser på dette som en WWE wrestlingmatch burde finne seg en annen hobby, og gjerne skamme seg litt også.

Det er høyere nivå på samtalene på en gjennomsnittlig WWE wrestlingmatch. Ikke trekk dem ned i søla.

Endret av Reg2000
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Memento scientiam skrev (22 minutter siden):

Én ting gjør tross alt Donalden rett i: kritikk av poststemmer.

Trump fortsatte jo å lyve også rundt poststemmer i debatten. I USA er det en vanlig valgmetode som er brukt siden borgerkrigen. I for eksempel Oregon er det kun er funnet rundt et dusin forsøk på fusk på rundt 100 millioner poststemmer siden år 2000. Mer enn 31 millioner amerikanere stemte via post ved valget i 2018, uten at det var noen problemer da. Det var heller ingen problemer i 2016 da 21% stemte via post.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (9 minutter siden):

Trump fortsatte jo å lyve også rundt poststemmer i debatten. I USA er det en vanlig valgmetode som er brukt siden borgerkrigen. I for eksempel Oregon er det kun er funnet rundt et dusin forsøk på fusk på rundt 100 millioner poststemmer siden år 2000. Mer enn 31 millioner amerikanere stemte via post ved valget i 2018, uten at det var noen problemer da. Det var heller ingen problemer i 2016 da 21% stemte via post.

Saken er den at langt flere delstater kommer til og benytte seg av poststemmer nå enn hva som er har vært tilfellet tidligere, og flere av disse statene har ikke brukt poststemmer tidligere. Sannsynligvis, så kommer det til å gå minst 1-2 uker etter valgdagen før vi får vite valgresultatet. Synes du at dette er demokratisk?

Jeg tror demokratene innser at de ikke kan klare og vinne valget på en fair and square måte.

Lenke til kommentar
34 minutes ago, Memento scientiam said:

Snurre hjulet for hvem som skal få økonomisk støtte, og spille dart om hvem som skal invaderes neste gang? Rimelig merkelig framstilling av verden, ja, @Vaniman.

Én ting gjør tross alt Donalden rett i: kritikk av poststemmer. Den stemmemetoden hadde aldri gått igjennom her til lands. Her er det helt på sin plass å kritisere media også. De har gjort et slett arbeid. Selv norske medier var dårlige i dekningen, og refererte bare til «faktasjekken». NRK skrev til slutt en artikkel om hvorfor poststemming og andre metoder ikke brukes i Norge, selvfølgelig med en understreking av at dette jo måtte være overraskende for folk. Selv om logikk ikke akkurat er et definerende trekk ved Donalden, så kan man fint bruke dette til å komme fram til at poststemmer er en dårlig idé. Det er et poeng i å kritisere særlig amerikansk media. De har ofte dårlige dekninger, og store medier produserer dårlige nyhetssendinger. Det er en skjev fordeling, med mangel på nyanser. Dette gjør at folk stiller seg negative til mediene, og enklere sluker visvaset Donalden spyr ut. 

En annen ting han gjør bra er å ha en hard front mot Kina, det har overhodet ikke Europa greid, vi er for opptatt med å selge infrastruktur til de. 

Utenom det er det lite Trumpen har gjort

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (Akkurat nå):

Saken er den at langt flere delstater kommer til og benytte seg av poststemmer nå enn hva som er har vært tilfellet tidligere, og flere av disse statene har ikke brukt poststemmer tidligere. Sannsynligvis, så kommer det til å gå minst 1-2 uker etter valgdagen før vi får vite valgresultatet. Synes du at dette er demokratisk?

Jeg tror demokratene innser at de ikke kan klare og vinne valget på en fair and square måte.

Ja, det er jeg klar over. Hvor lang tid opptellingen vil ta avhenger av hvor mange som stemmer på den måten, og det har vært et tema hele veien at det i verste fall kan ta et par uker. Jeg synes det er en langt mer demokratisk løsning å gjøre det på denne måten enn at millioner av amerikanere ikke tør å gå ut og stå i køer for å stemme på valgdagen i frykt for å bli smittet av koronaviruset.

Så langt viser det seg at færre har valg å benytte seg av poststemmer enn antatt:

Why Fewer People Appear To Be Voting By Mail Than Expected
Polls show more people are planning to vote in-person while the number of people planning to vote by mail is shrinking — due to fears about the Postal Service's reliability and political rhetoric.
https://www.npr.org/2020/09/30/918603032/why-few-people-appear-to-be-voting-by-mail-than-expected

  • Liker 3
Lenke til kommentar
.berZerk skrev (6 minutter siden):

En annen ting han gjør bra er å ha en hard front mot Kina...


Donald og Xi er jo beste-rompiser, Trompeten er så i lomma på Kina at det er skremmende, det samme med onkel Vladimir, men Trump liker å få det til å fremstå som om han er hard mot Kina.

Samtidig passer det Trump utmerket at han kan skylde alle dødsfallene etter pandemien på noen andre, slik at han selv aldri blir holdt ansvarlig for noe av det han gjør, alt er jo Kinas feil.

800.jpeg

 

Endret av 0laf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (5 minutter siden):

Ja, det er jeg klar over. Hvor lang tid opptellingen vil ta avhenger av hvor mange som stemmer på den måten, og det har vært et tema hele veien at det i verste fall kan ta et par uker. Jeg synes det er en langt mer demokratisk løsning å gjøre det på denne måten enn at millioner av amerikanere ikke tør å gå ut og stå i køer for å stemme på valgdagen i frykt for å bli smittet av koronaviruset.

Så langt viser det seg at færre har valg å benytte seg av poststemmer enn antatt:

Why Fewer People Appear To Be Voting By Mail Than Expected
Polls show more people are planning to vote in-person while the number of people planning to vote by mail is shrinking — due to fears about the Postal Service's reliability and political rhetoric.
https://www.npr.org/2020/09/30/918603032/why-few-people-appear-to-be-voting-by-mail-than-expected

Opptellingen kommer etter alt og dømme til og ta minst 1 uke, og det kommer til og resultere i spekulasjoner og konspirasjoner. Ironisk nok, så var demokratene sterkt kritiske til poststemmer før/etter presidentvalget i 2000.

Endret av Joeal88
Lenke til kommentar
Memento scientiam skrev (42 minutter siden):

Én ting gjør tross alt Donalden rett i: kritikk av poststemmer. Den stemmemetoden hadde aldri gått igjennom her til lands. 


Du er klar over at Norge har hatt forhåndstemming ved brevpost i en årrekke for enkelte deler av befolkningen som oppholder seg for eksempel utenlands.

I Norge kan man skrive sin stemme på et blankt papirark å sende inn, null problem !

https://www.valg.no/globalassets/dokumenter-2019/valgmateriell/veiledning_forhandsstemmegivning_brevpost_stemmegivning_utenriks_uu.pdf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (2 minutter siden):

Opptellingen kommer etter alt og dømme til og ta minst 1 uke, og det kommer til og resultere i spekulasjoner og konspirasjoner.

Og hvem har stått for samtlige av disse spekulasjonene og konspirasjonene? Donald Trump.

Han har brukt hele sommeren og høsten på å undergrave folkets tillit til dette systemet, og blitt tilbakevist på fakta hele tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (Akkurat nå):

Og hvem har stått for samtlige av disse spekulasjonene og konspirasjonene? Donald Trump.

Han har brukt hele sommeren og høsten på å undergrave folkets tillit til dette systemet, og blitt tilbakevist på fakta hele tiden.

Nei, det er slettest ikke bare Trump som har uttalt seg kritisk om poststemming. Og som jeg poengterte ovenfor, så var demokratene kritiske mot poststemmer ved presidentvalget i 2000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...