Gå til innhold

Innspill til mini-ITX bygg?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny rigg når RTX 3070 er å få tak i og ser etter kommentarer/innspill til delene jeg har valgt ut.

Handleliste

Jeg er klar over at kabinett og hovedkort er i overkant dyre ift f.eks prosessoren jeg går for, men jeg falt pladask for NZXT H1 og det ser ut til å være få små hovedkort med usb-c på markedet.

H1 kommer også med strømforsyning og kjøling inkludert, så det forsvarer prisen litt ?

PCen skal stort sett brukes til gaming av nye titler i 1440p og erstatter en 5 år gammel PC med i5 4690K, GTX 970 og 8GB ram.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joakim Korsnes skrev (På 27.9.2020 den 17.06):

Skal kjøpe ny rigg når RTX 3070 er å få tak i og ser etter kommentarer/innspill til delene jeg har valgt ut.

Handleliste

Jeg er klar over at kabinett og hovedkort er i overkant dyre ift f.eks prosessoren jeg går for, men jeg falt pladask for NZXT H1 og det ser ut til å være få små hovedkort med usb-c på markedet.

H1 kommer også med strømforsyning og kjøling inkludert, så det forsvarer prisen litt ?

PCen skal stort sett brukes til gaming av nye titler i 1440p og erstatter en 5 år gammel PC med i5 4690K, GTX 970 og 8GB ram.

Jeg har grublet mye på om jeg skal handle meg en ny laptop igjen, eller om jeg skal bygge en ny stasjonær. Jeg dras mellom de to fordi jeg syns det er praktisk med en liten laptop, men når du skal ha den på en pult med mikrofin, gjerne ekstern skjerm, tastatur og mus så tar den jo plass likevel.
Og man får jo mer ytelse for pengene med en stasjonær. Dessuten er byggingen over halve opplevelsen for min del.

Oppdaget H1 selv så sent som i går, ser den får meget gode kritikker og har fått litt lyst å bygge en rigg basert på den.

Gode komponenter har du lagt til også, det eneste jeg stusser over er at ram-brikkene du har valgt ikke står på listen over støttede rambrikker til hovedkortet. Har tabbet meg ut på det før, så på de siste 4-5 maskinene har jeg fulgt den slavisk.


Edit:
Disse står på listen, 3200mhz.
https://www.komplett.no/product/893831/datautstyr/pc-komponenter/minnebrikker/corsair-vengeance-lpx-ddr4-3200mhz-16gb#
De er også 3mm lavere enn de fra HyperX, men jeg tviler på om det har noen betydning plassmessig i H1.

Endret av iknutis
Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (45 minutter siden):

Ville valgt bedre ram: https://www.prisjakt.no/product.php?p=5041640 denne er betydelig bedre. Rammen du har valgt vil trolig nerfe systemet.

Men disse er jo nesten 45mm høy, spørs om det er plass til de. De står på listen over støttet minne iaffal.
Ser det skrives internasjonalt at grensen ligger på ca 44-48mm.

https://smallformfactor.net/forum/threads/nzxt-h1-is-new-sff-case-that-includes-650w-sfx-and-140mm-aio.12610/page-2

Endret av iknutis
Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (28 minutter siden):

Om de står på støttet lista skal det gå jra. Jeg ville styrt unna alt av minne som er under 3600 da det ofte bruker dies med svært lite OC-potensiale. Helst velg et kit hvor 3 første timings er like, da er det B-die som er klart best for Intel. 

Takk for tipset. Det går nok bra mtp stabilitet og kompatibilitet mellom ram og hovedkort, men ikke nødvendigvis i H1-kabinettet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...