Gå til innhold

Polestar 2 er tøff, morsom og grådig


Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (18 timer siden):

Motor støy hører en i alle biler, men det er blitt bedre på lavt turtall. Men ved bykjøring er det der på samtlige ICE biler. 

Jeg reiser mye å kjører altslags leiebiler, aldri opplevd en bil en ikke hører motoren i. Gjelder forøvrig elbiler også.

Tror vi kan være enig i at vi kjører ganske ulike biler. En bil med så dårlig støyisolering at motorduren høres når man kjører i jevn hastighet, er ikke akkurat et godt valg av bil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dr. Bombay skrev (2 minutter siden):

Tror vi kan være enig i at vi kjører ganske ulike biler. En bil med så dårlig støyisolering at motorduren høres når man kjører i jevn hastighet, er ikke akkurat et godt valg av bil.

Kjører veldig mange forskjellige biler, i fra billig skvip til premium. Helt avhengig av hva leiebil selskapet gir meg. Og opplevelsen er alltid den samme. Man hører motoren. Om en ikke gjør det, bør en dra på hørselskontroll. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
22 hours ago, Malerifaen said:

Er fremdeles moderne biler som ikke har god støydemping. Kjørte en moderne Mazda 6 topp utgave. For mye dekkstøy. Min gamle BMW hadde ikke det problemet. 

Kjørte en audi a6 2004 modell mener jeg, den var også godt dempet mot dekkstøy.

Flere omtaler av polestar 2 påpeker noe svak isolering, i samme grad som tm3. 

Så en sammenligning av Polestar og TM3 som jeg fant intressant siden han ikke hadde så bra mic. Du kan da høre støyen i TM3 og polestar2. Han nevner spesifikt at det er støy i begge, men i polestar 2 er demperne veldig bråkete. Så det dundrer litt i bilen hver gang demperene må jobbe. DEt kan man også høre i opptakene fra hver bil.

https://www.youtube.com/watch?v=aKKo7r8OSwU

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, MrFoss said:

Så en sammenligning av Polestar og TM3 som jeg fant intressant siden han ikke hadde så bra mic. Du kan da høre støyen i TM3 og polestar2. Han nevner spesifikt at det er støy i begge, men i polestar 2 er demperne veldig bråkete. Så det dundrer litt i bilen hver gang demperene må jobbe. DEt kan man også høre i opptakene fra hver bil.

https://www.youtube.com/watch?v=aKKo7r8OSwU

Ganske skuffende om demperne bråker så mye som de har skrytt av dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (7 timer siden):

Kjører veldig mange forskjellige biler, i fra billig skvip til premium. Helt avhengig av hva leiebil selskapet gir meg. Og opplevelsen er alltid den samme. Man hører motoren. Om en ikke gjør det, bør en dra på hørselskontroll. 

 

Jeg ser hva du skriver. Men jeg har ikke noen som helst grunn til å tro deg.

Lenke til kommentar
Dr. Bombay skrev (1 minutt siden):

Jeg ser hva du skriver. Men jeg har ikke noen som helst grunn til å tro deg.

Trenger ikke gjøre det egentlig, det er bare til å åpne ørene og innse at det ikke finnes en eneste bil uten motor støy. Men det er såklart av varierende grad. De fleste er veldig god på jevnt turtall etterhvert. Bykjøring, not so much.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Hanhijnn said:

Omtrent som på en 2012 Opel Ampera (uten e) da. Der ligger batteripakken som en "T" i midtkonsoll og under baksetet.

Er mange som har kjørt på med denne løsningen. Mini Cooper Electric har vel og noe lignende. Skal man benytte fossilbilchassis på billigst mulig måte må de benytte hulrommene karosseriet har fra før av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om el-varianten av XC40 også får denne teite kardang-tunnel løsningen? En svært lite pen bil, men neste bilkjøp blir dessverre av den fornuftige typen bilkjøp siden det ennå ikke finnes italienske elbiler. En av fordelene med elbil er at det er helt flatt gulv foran baksetet slik at 3 personer kan sitte godt der.

Jaguar I-Pace har vel et helt flatt gulv foran baksetet og mulighet for taklast/takboks? Noe Mustang Mach-e dessverre ikke ser ut til å få.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (49 minutter siden):

Er mange som har kjørt på med denne løsningen. Mini Cooper Electric har vel og noe lignende. Skal man benytte fossilbilchassis på billigst mulig måte må de benytte hulrommene karosseriet har fra før av.

Er stort sett ingen av motorsport-grenene som bruker "skateboard" oppsettet med en flat pakke i gulvet. Der er sjåførene alltids plassert lavest mulig pga sitteposisjon + hjelm gjør det hardt med plass i normale biler opp til taket, så det er litt tvunget at man ikke kan ha batterier under sjåføren. 

Lenke til kommentar
17 minutes ago, syljoa said:

Noen som vet om el-varianten av XC40 også får denne teite kardang-tunnel løsningen? En svært lite pen bil, men neste bilkjøp blir dessverre av den fornuftige typen bilkjøp siden det ennå ikke finnes italienske elbiler. En av fordelene med elbil er at det er helt flatt gulv foran baksetet slik at 3 personer kan sitte godt der.

Jaguar I-Pace har vel et helt flatt gulv foran baksetet og mulighet for taklast/takboks? Noe Mustang Mach-e dessverre ikke ser ut til å få.

Tipper det siden det er en ombygd fosil bil, polestar2 har vel tunnelen og, ipace er ikke helt flat heller, har en liten hump

Endret av onkel_jon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (På ‎26‎.‎09‎.‎2020 den 16.08):

Motor støy hører en i alle biler, men det er blitt bedre på lavt turtall. Men ved bykjøring er det der på samtlige ICE biler. 

Jeg reiser mye å kjører altslags leiebiler, aldri opplevd en bil en ikke hører motoren i. Gjelder forøvrig elbiler også.

 

Malerifaen skrev (På ‎26‎.‎09‎.‎2020 den 17.05):

Er fremdeles moderne biler som ikke har god støydemping. Kjørte en moderne Mazda 6 topp utgave. For mye dekkstøy. Min gamle BMW hadde ikke det problemet. 

Kjørte en audi a6 2004 modell mener jeg, den var også godt dempet mot dekkstøy.

Flere omtaler av polestar 2 påpeker noe svak isolering, i samme grad som tm3. 

 

Salvesen. skrev (På ‎26‎.‎09‎.‎2020 den 16.08):

Motor støy hører en i alle biler, men det er blitt bedre på lavt turtall. Men ved bykjøring er det der på samtlige ICE biler. 

Jeg reiser mye å kjører altslags leiebiler, aldri opplevd en bil en ikke hører motoren i. Gjelder forøvrig elbiler også.

Tror dere egentlig er noenlunde enige... I billige biler kan motorlyd oppleves som støy. I tyske premium biler + Lexus, må du høre godt etter for å høre motorlyd. Den kan i alle fall ikke karaktiseres som 'støy'. Men, uansett hvilken bil du kjører er dekkstøy, og støy fra trafikken MER fremtredene en motorlyd. Så det spiller I grunne liten rolle at en bil mangler motor om ikke støydemping av kupeen er bra. Problemet er akkurat det samme om det er en fossil bil eller elbil...

Lenke til kommentar
RJJ skrev (2 minutter siden):

 

 

Tror dere egentlig er noenlunde enige... I billige biler kan motorlyd oppleves som støy. I tyske premium biler + Lexus, må du høre godt etter for å høre motorlyd. Den kan i alle fall ikke karaktiseres som 'støy'. Men, uansett hvilken bil du kjører er dekkstøy, og støy fra trafikken MER fremtredene en motorlyd. Så det spiller I grunne liten rolle at en bil mangler motor om ikke støydemping av kupeen er bra. Problemet er akkurat det samme om det er en fossil bil eller elbil...

Uenig, kjører ofte Mercedes, bmw, audi osv. Motorstøyen er absolutt der og for meg plagsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for info. Ble litt skuffet over at I-Pace også har en liten hump. Men denne er kanskje ikke så stor og veldig i veien slik at man kan sitte behagelig i midten bak? Hva med Audi e-tron? Vet at MB EQC og kommende BMW ix3 har kardangtunnel. Tesla og koreanske varianter er foreløpig uinteressante alternativer.

Lenke til kommentar
1 hour ago, syljoa said:

Noen som vet om el-varianten av XC40 også får denne teite kardang-tunnel løsningen? En svært lite pen bil, men neste bilkjøp blir dessverre av den fornuftige typen bilkjøp siden det ennå ikke finnes italienske elbiler. En av fordelene med elbil er at det er helt flatt gulv foran baksetet slik at 3 personer kan sitte godt der.

Er vel basert på samme platform som Polestar 2, så ja den får nok det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, oophus3do said:

Er stort sett ingen av motorsport-grenene som bruker "skateboard" oppsettet med en flat pakke i gulvet. Der er sjåførene alltids plassert lavest mulig pga sitteposisjon + hjelm gjør det hardt med plass i normale biler opp til taket, så det er litt tvunget at man ikke kan ha batterier under sjåføren. 

En del motorsportgrener tør jo ikke å ha batteriet i gulvet av åpenbare grunner. På Rally og rallycross f.eks så har de fleste baner ganske heftige hopp, og undersiden av bilen får veldig mye juling. 

De har og gjennbrukt vanlige biler istede for å finne kruttet opp på nytt, så da er det enklest å ha den lille batteripakken inni kupeen sammens med føreren. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...