Gå til innhold

Er 6000 en helt urimelig pris for dette datautstyret?


Anbefalte innlegg

Jeg foreslo for en kollega i dag at han kunne kjøpe den gamle datamaskinen min for 6000 kroner, og syntes egentlig at jeg var ganske snill på prisen. Han nektet og påsto at den var verdt maks 4500. Selv om utstyret er noen år gammelt, mener jeg at det blir helt bak mål å selge dette til 4500 kroner. Hvem av oss har rett her?

Liste over deler:

 

Hovedkort: ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO, Socket-1151

CPU: Intel Core i7-6700K

Skjermkort: Geforce GTX 1080

RAM: 32 GB Kingston Hyper X Fury 2666 MHz

Kabinett: Cooler Master HAF XB

SSD: Samsung 840 EVO 1TB

Harddisk: Segate Desktop HDD 4TB

PSU: Corsair HX750I

Skjerm: ViewSonic XG2703-GS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LMH1 skrev (28 minutter siden):

er vel ikke helt på bærtur, men cpuen og hovedkortet er vel ikke så populært så ryzen er nok bedre på bruktmarkedet.

Men har du kvittering? Så vertfall kjøperen har garanti? Skjermkortet og ram og ssd disken bør vel være innenfor reklamasjon i minstefall?

Bortsett fra skjermkortet og skjermen, er nok det meste for gammelt til å ha garanti lenger. 

Lenke til kommentar
13 hours ago, Splitter said:

Jeg foreslo for en kollega i dag at han kunne kjøpe den gamle datamaskinen min for 6000 kroner, og syntes egentlig at jeg var ganske snill på prisen. Han nektet og påsto at den var verdt maks 4500. Selv om utstyret er noen år gammelt, mener jeg at det blir helt bak mål å selge dette til 4500 kroner. Hvem av oss har rett her?

Liste over deler:

 

Hovedkort: ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO, Socket-1151

CPU: Intel Core i7-6700K

Skjermkort: Geforce GTX 1080

RAM: 32 GB Kingston Hyper X Fury 2666 MHz

Kabinett: Cooler Master HAF XB

SSD: Samsung 840 EVO 1TB

Harddisk: Segate Desktop HDD 4TB

PSU: Corsair HX750I

Skjerm: ViewSonic XG2703-GS

 

Jeg syntes det ser ut som en ok deal for mellom 5-6000. Hadde jeg vert i markedet kunne jeg fort ha slått til. 6700 er god nok til at det ikke er noen god grunn til å bytte den ut for gaming enda, så putter du en 3080 i den PCen vil du ikke merke noen vesentlig forskjell i forhold til feks 8700.

Lenke til kommentar
Villfaren skrev (1 time siden):

Eg har akkurat solgt flere 1080 kort, alle for over 3k, men under 4k

Da er det nesten så jeg vurderer å ta ut skjermkortet å legge det ut for salg. Mye enklere på den måten hvis jeg må sende det med posten. Problemet er jo at det da blir mye vanskeligere å selge resten av maskinen.

Lenke til kommentar

Tja man får jo bedre  valuta for pengene for ryzen 7 1700 og x370 betalte rundt 3000 kr for det brukt, med tanke på bruktverdien i dag er vel det neppe noe særlig verdt.

AMD Ryzen 7 1700 med CPU kjølerTil salgs1 500 kr

MSI X470-GAMING-PRO-CARBON

Til salgs
1 500 kr
Er ganske utrolig hvor høy pris ting kan vare i dag, ser ut som verditapet er minimalt, men godt mulig dette er noe overpriset.
Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...