Jump to content
OddZen

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger

Recommended Posts

2 minutes ago, BadCat said:

Glipper skjer, men her har kundeservice bekreftet pris og leveringsvindu. Hadde de ikke ytret noe så hadde det heller ikke vært et problem. Da hadde folk lagt samme 2+2 og tenkt at prisen er for lav og kortet ligger for lenge ute. Når kundeservice bekrefter prisen og når det skal sendes, da slutter folk å tenke at dette er en glipp.

Kundeservice på elkjøp kan de jo egentlig bare legge ned. Ingen vet noen ting, og de får heller ikke vite noe av andre i systemet heller. Virker som de bare sitter med et tomt notepad dokument å titter tomt på skjermen. Tafatte greier gitt 🤭

Spurte om å få vite hvilken plass i køen, fordi det var en her i denne tråden som påstod at han hadde fått greie på hvor i køa han var. Ho jeg snakket med kunne ikkje skjønne hvordan det gikk ann. Ho hadde aldri hørt om at det gikk ann å vite hvor mange ordre de hadde fått inn, og hvor mange ordre på det skjermkortet som hadde blitt sendt ut 🤣

Det er faen ikkje håp for kundeservice på Elkjøp....

Edited by Nizzen
  • Like 4

Share this post


Link to post
14 minutes ago, Skallgrimz said:

Jeg har 4 forskjellige ordre. Alle er reservert enda og bare 1 sms. Ene bestillingen var i samboerens navn og nummer og ingen sms enda

Ikke tro det betyr noe

Flere her bestilte 3060ti fea elkjøp 23.03 

skulle ha vært sendt ut til folk for lott over 1 uke sisen

Medlemene herfra som bestilte fikk mail og sms om at kortet er forsinket

jeg fikk verken sms eller email

ikke hørt noe om det per dags dato

Share this post


Link to post
Just now, Nizzen said:

Kundeservice på elkjøp kan de jo egentlig bare legge ned. Ingen vet noen ting, og de får heller ikke vite noe av andre i systemet heller. Virker som de bare sitter med et tomt notepad dokument å titter tomt på skjermen. Tafatte greier gitt 🤭

Det er ikke så mye bedre hos komplett. Ikke kan de si noe om levering eller ventetid på varer som ikke er på lageret og ei kan de heller hjelpe til ved å sende deg de varene i ordren som er på lager.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Gyrofalc0n skrev (På 9.4.2021 den 20.18):

En liten tanke; Hvordan syns vi forbrukere/kunder det burde være?

Butikken legger ut for salg produkt x100, for det er det butikken har blitt "lovet" inn til en gitt dato, fra sin leverandør/fabrikk.

Produkt siden går live, og 200 ser denne produkt siden, ca samtidig (1-5 minutter) og vil kjøpe.

  • Skal alle 200 få random sjanse til å få en gyldig ordre på ett av de 100 produktene?
  • Hvor i "kjøps prosessen" skal kjøpet gjøres bindende? Ordre ID i starten av prosessen kan jo bli missvisende hvis kjøper bruker lang tid å gå gjennom prosessen? Produkt i handlekurv, eller betaling gjennomført? Hva da med post oppkrav og faktura?
  • Hva skal skje med de som ikke faller inn under "grensen" over? Vente liste? Avslag?
  • Hvordan bør butikken prioritere kjøpene? Skal de se mot historikk (på godt og vondt) og om evt andre bør få produktet, når butikken vet i løpet av minutter at her kunne de solgt langt flere enn de får inn? De legger jo allerede begrensinger på 1 per ordre?
  • Skal det gjøres mer fra butikken sin side for å hindre F5 spamming, Bots, UpTimeRobot, etc? Denne trafikken vil jo merkes i den digitale infrastrukturen, når 1000 vis av mennesker spammer samme nettside?
  • Hva da når butikken får bare 10 stk inn av produktet, fordi en sjåføren står fast på Svinesund?
  • Hvor lenge er det akseptabelt å vente på en "rest-ordre"? 1 uke, 1 mnd, 1 år?

 

TL;dr : Skal butikken bruke mer tid og energi på være "rettferdig" i en litt spesiell situasjon som vi har i verdens markedet nå?

Denne El-Kjøp fadesen er jo prime eksempel på hvordan butikker vil fortsette å dure på, for å rake inn "easy-cash", uten faktisk å levere (innen rimelig tid) det produktet som kjøpes. Mange nettsteder trekker penger fra bestilling av, noen nettsteder påstår at "den automatiske ordre bekreftelsen, ikke er juridisk bindene, så selger kan lett kansellere ordren, som de selv finner det for godt"...

Ja mange butikker "prøver" å ikke lure sine kunder, men dette vil bare fortsette.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
8 minutes ago, Cardinal said:

Tipper:

Elkjøp får inn noen kort og legger det ut i nettbutikken til 8549,- Men grunnet en feil blir det liggende ute og de selger flere kort enn de får inn. Dette oppdages og samtidig er det en som ser på prisen "faen, det var for billig, vi kunne lagt det ut for mye mer"

Så bruker de feilen de gjorde med antall på lager som påskudd til å kansellere alle bestillingene.

 

Deretter går det en uke, så "finner" / "får de tilgang til" noen kort som de legger ut, denne gangen for 12990.....

Lykke til i forbrukerrådet dersom de prøver seg på den ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Just now, BadCat said:

Ute skinner sola og man kan høre fuglenes kvitter. Likevel føles helga nå ødelagt.

Har du vurdert profesjonell hjelp? 😘

Du har dusinvis av kort, men den nydelige helgen blir ødelagt pga et kort som var "for" billig ble kansellert 

  • Like 1
  • Heart 1

Share this post


Link to post
1 minute ago, BadCat said:

Jeg hadde tenkt å ta fri noen timer, men nå må jeg sitte og lete etter nye kort.

Ryktes at elkjøp får inn et lass med 3080-kort i kveld😂😢

  • Like 1

Share this post


Link to post

Hvem blir første person som kjøper det gigabyte kortet ett annet sted og krever penger av elkjøp for dekningskjøp?

Share this post


Link to post

Beklager hvis dette er postet før. Skal visst være tatt på et lager i Hong Kong.

No photo description available.

EDIT: dammit, for sein.

Edited by Aetius
  • Like 1

Share this post


Link to post
Mala skrev (29 minutter siden):

Mye vil ha mer, det er vanskelig å helbrede slikt :D

Det er den kapitalistiske djevelen i folk som våkner, de blir så kåt på penger at ingenting annet betyr noe lenger. 😂

  • Like 1

Share this post


Link to post
Cardinal skrev (1 time siden):

Tipper:

Elkjøp får inn noen kort og legger det ut i nettbutikken til 8549,- Men grunnet en feil blir det liggende ute og de selger flere kort enn de får inn. Dette oppdages og samtidig er det en som ser på prisen "faen, det var for billig, vi kunne lagt det ut for mye mer"

Så bruker de feilen de gjorde med antall på lager som påskudd til å kansellere alle bestillingene.

 

Deretter går det en uke, så "finner" / "får de tilgang til" noen kort som de legger ut, denne gangen for 12990.....

Nei alt var bare en datafeil. Dette er ett gammelt produkt fra i fjor høst lansering. Det skulle aldri vært re-publisert som tilgjengelig.

Share this post


Link to post
7 minutes ago, Pc Lynet said:

Nei alt var bare en datafeil. Dette er ett gammelt produkt fra i fjor høst lansering. Det skulle aldri vært re-publisert som tilgjengelig.

Finnes det noe prishistorikk man kan sammenligne med?

Share this post


Link to post
6 minutes ago, Dragonlove said:

Satan, men jeg er avholds og går i kirken hver søndag....faen der bannet jeg igjen.

Se for deg ei eske med 3090 i den ene hånda og ei flaske cognac i den andre. Valgets kval. Selvsagt noe man sparer til helt spesielle anledninger.

Spoiler

1416.jpg?width=1200&quality=85&auto=form

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
11 minutes ago, Dragonlove said:

Satan, men jeg er avholds og går i kirken hver søndag....faen der bannet jeg igjen.

Rookie numbers ...

image.png.17ce40049039c56b5c21ce727c74b93c.png

Share this post


Link to post

Har noen av dere opplevd at man bruker -10% uten at den forsvinner fra "perks" eller er det kanskje noe nytt at den ikke forsvinner før varen har blitt sendt?

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...