Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TheKims skrev (1 minutt siden):

Fytti for en pris. Nesten 30K for et grafikkort er helt latterlig. 

Særlig for et Phantom, særlig fra en relativt stor aktør. Prisnivået som nå er i ferd med å normaliseres er brutalt. 

Lenke til kommentar
dnm93 skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde også det kortet. Solgte det da jeg fikk Strixen. Strixen bråker mer og har dårligere temps enn phantomen....

Mitt Strix ligger 10-15 C under Suprim på lavere dB. Suprim 3080 er hakk i hjel Strix 3090 i syntetiske benchmarks, det er ganske fascinerende. Kan selvfølgelig ikke generaliseres til alle kort, men akkurat de jeg fikk var sånn. 

Lenke til kommentar
21 minutes ago, Pc Lynet said:

Strix er overvurdert så til de grader.

Ikke hvis man får et som virker som det skal og har et egnet kabinett. Strix tar det bare så langt hvis man har elendig chassi. Chassi med god luftflyt trenger ikke være dyrt. Man kan få et chassi med god luftflyt for en tusenkrone inkludert vifter.

https://www.gamersnexus.net/hwreviews/2904-silverstone-redline-rl06-case-review

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
10 minutes ago, dnm93 said:

Jeg hadde også det kortet. Solgte det da jeg fikk Strixen. Strixen bråker mer og har dårligere temps enn phantomen....

Det var jeg ikke klar over. Frem til nå er jeg mest fornøyd med MSI Suprim X, både 3080 og 3090. Palit Gamerock 3090 har også vist seg å være bra kort.

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Pc Lynet said:

Strix er overvurdert så til de grader.

De testene jeg har gjort med mine to strix-kort (3080 og 3090) har vist at kortene yter bedre enn de andre kortene jeg har eid (f.eks. TUF OC og Gaming X Trio). Alt handler jo egentlig om hvor heldig man er med silikatet, men med Strix så har man mye bedre muligheter til å kompensere med å sette en høyere PT enn det man vil kunne oppnå med et kort som bare har to pci-e strømkabler. Kjøleren til Strix er mer enn adekvat. Hvis viftene spinner opp og begynner å bråke, så er det ofte fordi man har for dårlig luftgjennomstrømming i kabinettet. Selv med en PT som lar kortet trekke opp mot 475w, så er jeg aldri over 72 grader og viftene går til max 80%.

Det jeg sier her underbygger jeg med egne tester med kort jeg selv har eid, og er derfor ikke synsing eller noe jeg bare har lest på nettet. Alle testene er utført i et Phanteks Evolv ATX som ikke har frontdeksel, og har 2x140mm i front og 1x140mm som utblås bak i kabinettet.

 

Folk (inkl. meg selv) liker kilder, så jeg legger ved en tilfeldig Timespy-test jeg har gjort.

timespy_3090.PNG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
kaldviking skrev (56 minutter siden):

De testene jeg har gjort med mine to strix-kort (3080 og 3090) har vist at kortene yter bedre enn de andre kortene jeg har eid (f.eks. TUF OC og Gaming X Trio). Alt handler jo egentlig om hvor heldig man er med silikatet, men med Strix så har man mye bedre muligheter til å kompensere med å sette en høyere PT enn det man vil kunne oppnå med et kort som bare har to pci-e strømkabler. Kjøleren til Strix er mer enn adekvat. Hvis viftene spinner opp og begynner å bråke, så er det ofte fordi man har for dårlig luftgjennomstrømming i kabinettet. Selv med en PT som lar kortet trekke opp mot 475w, så er jeg aldri over 72 grader og viftene går til max 80%.

Det jeg sier her underbygger jeg med egne tester med kort jeg selv har eid, og er derfor ikke synsing eller noe jeg bare har lest på nettet. Alle testene er utført i et Phanteks Evolv ATX som ikke har frontdeksel, og har 2x140mm i front og 1x140mm som utblås bak i kabinettet.

 

Folk (inkl. meg selv) liker kilder, så jeg legger ved en tilfeldig Timespy-test jeg har gjort.

 

Hvilke settings og BIOS ga deg den scoren? Jeg får tilnærmet identisk score, men da pusher jeg kortet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...