Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MariusJS skrev (1 minutt siden):

Om det står "reservert" på ordren så blir jeg overrasket om den ikke sendes

Ja det gjør det, så får vi se. Det går til en kamerat som har gitt opp å vente på 3080 TUF fra Elkjøp. Det vil si jeg får TUF om den dukker opp en gang før neste generasjon 😜

Lenke til kommentar
BadCat skrev (Akkurat nå):

Er det noen som vet om det er mulig å ha to ubrukte 10% på en vare liggende i oversikten samtidig hos Komplett eller om det blir overskrevet? Jeg har en kupong som varer noen måneder til og snart får jeg en ny. Maken til kjøpepress. 😕

Er det mulig å aktivere 10% så den ligger klar automatisk for neste kjøp uten noen klikk ved kjøp?

Lenke til kommentar
BadCat skrev (4 minutter siden):

Er det noen som vet om det er mulig å ha to ubrukte 10% på en vare liggende i oversikten samtidig hos Komplett eller om det blir overskrevet? Jeg har en kupong som varer noen måneder til og snart får jeg en ny. Maken til kjøpepress. 😕

Hørt med kundeservice?

Lenke til kommentar
RTXpensive skrev (4 minutter siden):

Er det mulig å aktivere 10% så den ligger klar automatisk for neste kjøp uten noen klikk ved kjøp?

er mulig dersom du har 10% på en hel ordre og legger noe annet i handlekurven på forhånd

Endret av muuha
  • Liker 1
Lenke til kommentar
16 minutes ago, BadCat said:

Er det noen som vet om det er mulig å ha to ubrukte 10% på en vare liggende i oversikten samtidig hos Komplett eller om det blir overskrevet? Jeg har en kupong som varer noen måneder til og snart får jeg en ny. Maken til kjøpepress. 😕

De stacker, så det er ikke noe problem!

Lenke til kommentar
BadCat skrev (48 minutter siden):

Jeg kommer ikke til å ta kontakt der igjen etter sist runde. Isåfall må det skje gjennom advokat.

Haha! Jeg fikk nå siste epost fra Komplett Customer Care. Har gått noen lunde slik:
 

Sitat

 

 - Hei. Ser dere har kansellert noen ordrer jeg har lagt inn. Kan dere fortelle meg hvorfor dette er gjort?
 - Maks 1 skjermkort til hver kunde
 - Det står ikke noe om maks 1 skjemkort på sidene deres, og dere kan da ikke kansellere ordrene mine på det grunnlaget. Ønsker at dere leverer ordrene i henhold til avtale.
 - Maks 1 skjermkort til hver kunde
 - Jeg hører dere sier det, men det er ikke grunnlag for å heve ordrer basert på en slik regel når det ikke har vært opplyst om en slik begrensning.
 - Maks 1 skjermkort til hver kunde
 - *Viser til lovverk og paragrafer, siterer fra Finanstilsynet o.l.*
 - Maks 1 skjermkort til hver kunde
 - Kan dere vise til lovverk som gir dere rett til å kansellere skal jeg legge saken død. Kan dere vennligst vise til lovverk?
 - Maks 1 skjermkort til hver kunde
 - Igjen, kan dere vise til lovverk som gir dere rett til å kansellere ordrene? *Viser igjen til lovverk osv som støtter min sak*
 - Maks 1 skjermkort til hver kunde
 - Igjen, du svarer ikke på det jeg spør om eller legger frem og du kommer ikke med begrunnelse støttet i lovverket.
 - Du har fått levert annen ordre med skjermkort. Maks 1 skjermkort til hver kunde.


 -  To enkle spørsmål til deg:
     1) Følger Komplett forbrukerkjøpsloven?
     2) Hvilke lover og hvilke paragraferer er det som gir dere "rett til å kansellere dine ordre på bakgrunn av begrensingen på disse kortene?"
Fint om vi kan droppe denne tragiske flerakters "God dag, mann! - Økseskaft!" Om dere kan vise at lovverket gir dere rett til kansellering legger jeg saken død med det samme.
 

 - Vi tar din klage seriøst og vi har for orden skyld fått en ekstern, uavhengig advokat til å se konkret på denne saken.
Konklusjonen til advokat er at vi har anledning til å kansellere ordrene med bakgrunn i både avtalelovens §33 og våre salgsbetingelser pkt 2:

"Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte."

En bestilling utover antallsbegrensningen kan sies å avvike fra det som er tilbudt av Komplett i nettbutikken, og Komplett vil dermed ikke være bundet av bestillingen.

 - *Saklig epost om at det dessverre ser ut som saken er vurdert på feil grunnlag av ekstern, uavhengig advokat i og med at det ikke var noen antallsbegrensning på ordretidspunkt, det ble først opplyst om i ettertid.*

 - Maks 1 skjermkort til hver kunde

 -  Selv om jeg ikke var enig i konklusjonen var jeg veldig glad da jeg leste din forrige epost der du skrev at dere tar saken seriøst og har fått en ekstern, uavhengig advokat til å vurdere saken min. Nå er du dessverre tilbake til å ikke svare på det jeg skriver og spør om, og du har lagt bort begrunnelse med henvisning til lovverket igjen. Dersom du er oppriktig når du mener at dere tar saken seriøst tenker jeg at du i det minste må svare på det jeg skriver og etterspør.

Har dere lagt frem mine argumenter for den eksterne, uavhengige advokaten? Det ser ikke slik ut, og om så er tilfelle har ikke hans vurdering noen nevneverdig verdi. Han kan ikke komme med en objektiv vurdering dersom han ikke vurderer innlegg fra begge parter. Kan du sende meg det han har fått oversendt som grunnlag for å vurdere saken, samt hans vurdering?

*skriver en del mer og argumenterer på nytt om hvorfor antallsbegrensinngen ikke gjelder, legger med skjermbilder fra chat som sier det ikke eksisterer en slik grense annet enn kun pr ordre osv*

 - Vi har vurdert saken hos oss og, som tidligere formidlet, fått en vurdering av advokat på generelt basis når det gjelder vår anledning til å sette antallbegrensning og kansellere ordre. Også basert på opplysninger rundt ditt konkrete tilfelle. Vi anser denne saken som avsluttet og videre henvendelser vil ikke bli besvart.

 

 

En måneds runddans og "God dag, mann! - Økseskaft!" uten et eneste skikkelig svar. Og dette er fra customer care som "tar din klage seriøst" og som "har for orden skyld fått en ekstern, uavhengig advokat til å se konkret på denne saken." De kan dessverre ikke vise meg hva de har lagt frem for advokaten (grunnlaget vurderingen er basert på) eller hans vurdering, svarer rett og slett ikke på det.

Det er dessverre bortkastet tid og bruk av skattebetaleres penger å klage til Forbrukertilsynet for behandling om 6 måneder, men har ikke noe valg lenger. Ekstremt useriøst fra en stor aktør. Om det er andre som sliter med Komplett så kjør sak, ikke gi dere. Det blir ingen bedring om kundene ikke gjør motstand. Komplett må følge lovverket på samme måte som vi forbrukere selvsagt må.

Endret av KjellV
  • Liker 2
Lenke til kommentar
59 minutes ago, BadCat said:

Er det noen som vet om det er mulig å ha to ubrukte 10% på en vare liggende i oversikten samtidig hos Komplett eller om det blir overskrevet? Jeg har en kupong som varer noen måneder til og snart får jeg en ny. Maken til kjøpepress. 😕

Jeg har hatt to, men da var det en av den gamle typen og en av den nye

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...