Jump to content
OddZen

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger

Recommended Posts

1 hour ago, Pc Lynet said:

Har ramlet inn med utsettelser fra Netonnet de siste dagene her. Håper at KFA2 3090 HOF dukker opp som lovet til uka.

Var nettopp i kontakt med kundeservice via chat om det. Svaret jeg fikk var"vi skal gjøre vårt ytterste for at du skal få kortet ved lansering men det er ikke alltid i får nok kort" De kunne heller ikke svare på om de hadde kort klart til utsending eller om de fremdeles venter på dem.

Med andre ord kortet kommer "en eller annen gang i fremtiden, vet ikke når...."

Cardinal skrev (21 minutter siden):

Var nettopp i kontakt med kundeservice via chat om det. Svaret jeg fikk var"vi skal gjøre vårt ytterste for at du skal få kortet ved lansering men det er ikke alltid i får nok kort" De kunne heller ikke svare på om de hadde kort klart til utsending eller om de fremdeles venter på dem.

Med andre ord kortet kommer "en eller annen gang i fremtiden, vet ikke når...."

Mitt står har stått som sendt hos Netonnet siden mandag men ikke noen sporinsgnummer eller pakke varsler enda.

3 hours ago, Xiancorp said:

Jepp, ved 3080-lanseringa så «skjedde det noe», plutselig var alle norske bestillinger nederst på lista og Proshop kunne ikke fikse det.

Skjedde noe lignende med 5900X.

Dagen derpå:

19 minutes ago, Pc Lynet said:

Mitt står har stått som sendt hos Netonnet siden mandag men ikke noen sporinsgnummer eller pakke varsler enda.

Jeg bestilte ett RTX 3070 13.02.2021 fra Netonnet og den fikk umiddelbart "Ordrestatus: Levert" og pengene ble trukket.
I ordrebekreftelsen står det derimot "Ordren vil bli levert i løpet av perioden 15.03.2021 - 22.03.2021"

Er det bare rene 3060-kort som legges ut i dag? Hva tror dere om etterspørsel etter disse? Kan man selge dem igjen etterpå? (Jeg kjøper en god del elektronikk og selger som regel enten til prisen jeg kjøpte for eller et par hundrelapper ekstra for å få bonuspoeng på kredittkort som jeg reiser for). Kan også personlig tenke meg et 3060-ti til riggen til å game med, samt mine litt for å tjene inn igjen noe av kortet.

Neonex skrev (11 minutter siden):

Er det bare rene 3060-kort som legges ut i dag? Hva tror dere om etterspørsel etter disse? Kan man selge dem igjen etterpå? (Jeg kjøper en god del elektronikk og selger som regel enten til prisen jeg kjøpte for eller et par hundrelapper ekstra for å få bonuspoeng på kredittkort som jeg reiser for). Kan også personlig tenke meg et 3060-ti til riggen til å game med, samt mine litt for å tjene inn igjen noe av kortet.

Null fortjeneste så ikke ødelegg for gamere.

• Like 2

Pc Lynet skrev (1 minutt siden):

eg kjøper en god del elektronikk og selger som regel enten til prisen jeg kjøpte for eller et par hundrelapper ekstra for å få bonuspoeng på kredittkort som jeg reiser for

bonuspoeng er uansett ganske useless for tida dersom du meiner eurobonus poeng. Brukte 40k poeng på å kjøpe pulverapparat bare for å ha noe å bruke dem på. Absolutt ikke verdt bryet spør du meg

5 minutes ago, Pc Lynet said:

Som gamer hadde jeg ikke rørt det møkkakortet til den prisen for alt i verden 😂

1080ti ytelse til nesten prisen av 1080ti for 4 år siden... 

• Like 1

7 minutes ago, Pc Lynet said:

Tipper det blir en del gjøker og whales som kjøper "bare sånn tilfelle det kommer hack", det får vi ikke gjort noe med uansett

Mumriken skrev (8 minutter siden):

Som gamer hadde jeg ikke rørt det møkkakortet til den prisen for alt i verden 😂

1080ti ytelse til nesten prisen av 1080ti for 4 år siden... 

Tviler på du hadde strålesporing på det kortet.

• Like 1