Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (Akkurat nå):

Du misforstod setningen. Jo flere brukere som presser F5 manisk jo verre blir siden påvirket. Dette sørget bla. for at systemene til Komplett trynet 17. september 2020.

Ja men gjør du det ikke får du ikke skjermkort. Det nytter ikke være altruistisk her. Komplett har også betydelig oppgradert systemene sine. De har gått fint på lansering av 3070 og 3060 Ti.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (8 timer siden):

Vil tro at det først og fremst er folk som er dårlig i matematikk som kjøper kortet. Det er så vidt kortet kan svare seg til spill for 3700 kr. Til "ordinær" pris er det et fryktelig dårlig kjøp på alle måter.

Tror vi alle vet at det er et dårlig kjøp til prisen, men hvilke andre alternativer har vi? Bruktmarkedet er helt på bærtur og det er helt tomt for andre grafikkort hos nettbutikkene. 

Lenke til kommentar
TheKims skrev (1 minutt siden):

Tror vi alle vet at det er et dårlig kjøp til prisen, men hvilke andre alternativer har vi? Bruktmarkedet er helt på bærtur og det er helt tomt for andre grafikkort hos nettbutikkene. 

Testene vil vise om dårlig kjøp. Du må huske at 3060 Ti koster nå 7000kr når på lager og 3070 8500kr. Da blir 3060 12GB til 5000-6000kr ett kupp.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 minutter siden):

Kun ETH? oh nvidia...

Ikke sant. De får ganske mye tyn av bl.a. Linus Tech Tips pga. de nå har lansert miner kort, som vil bli ubrukelig når de ikke er lønnsomme lengre. Mens hadde de vært vanlige RTX 3060, så ville de i det minste ha god annenhåndsverdi for gamere som ikke har råd til det nyeste.

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (1 minutt siden):

Ikke sant. De får ganske mye tyn av bl.a. Linus Tech Tips pga. de nå har lansert miner kort, som vil bli ubrukelig når de ikke er lønnsomme lengre. Mens hadde de vært vanlige RTX 3060, så ville de i det minste ha god annenhåndsverdi for gamere som ikke har råd til det nyeste.

Nvidia tenker ikke på miljøet, gamere eller minere kun $$$ 💰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (3 minutter siden):

Folk kjøper vel skjermkort bare fordi det er lite skjermkort. Ting det er lite av blir populært, og folk føler at de bare MÅ kjøpe, selv om de ikkje trenger det :)

virker som "alle" kjøper flere skjermkort selv om de verken miner eller at SLI fungerer 🤣

 

ville tider :D

Folk kjøper for å tjene seg noen lett tjente kroner. Når man kan selge et skjermkort til dobbel pris av hva man selv ga, så er det klart at mange prøver seg.

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Pc Lynet said:

Men vi risikerer jo at Nvidia stadig legger til andre algoritmer. Så jeg ville ikke satset på en hel rigg med 3060. Jeg kjøpte 8 x 1660 Super på tirsdag.

Jeg tenkte også det, men så lenge det ikke er på drivernivå er det lite sannsynlig at folk oppdaterer bios frivillig. Det samme kan også sies om drivere som letter manipuleres i stor grad enn bios (som også manipuleres).

Men som sagt, gamere. 1080p.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
TheKims skrev (15 minutter siden):

Folk kjøper for å tjene seg noen lett tjente kroner. Når man kan selge et skjermkort til dobbel pris av hva man selv ga, så er det klart at mange prøver seg.

Gikk 3300kr i pluss på et 3070 kort. Når jeg henta det på posten så klistra jeg på ny adresse-lapp og ga kortet tilbake til posten

Lenke til kommentar
2 minutes ago, BadCat said:

Du er vel ikke gamer hvis du ikke har kort og må kjøpe 3060?

shut your mouth 
jeg solgte mitt 1080ti pga jeg skulle oppgradere til 3080 2 dager senere 
venter forsatt 
bruker et 970 kort nå..... 
venter forsatt på 3080 kortet mitt, så vurderer 3060 som ventekort, men kjenner jeg meg selv rett så 
venter jeg heller til 3070 blir tilgjengelig 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
18 minutes ago, ilalo said:

shut your mouth 
jeg solgte mitt 1080ti pga jeg skulle oppgradere til 3080 2 dager senere 
venter forsatt 
bruker et 970 kort nå..... 
venter forsatt på 3080 kortet mitt, så vurderer 3060 som ventekort, men kjenner jeg meg selv rett så 
venter jeg heller til 3070 blir tilgjengelig 

 

Ser ikke helt hvordan det er hans feil at du har bæsja på leggen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...