Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, BilliePeach said:

Komplett nekter å sende inn kortet mitt(3090 Rog white) til Asus for reparasjon og krediterer meg kjøpspris 22.500. Nytt kort i dag koster 24.500. Noen som kan komme med råd på hvordan jeg kan slippe å betale 2000kr ekstra for samme kort? Hvilke rettigheter har jeg her?

Ble ikke du lovet å få justert pris på ny ordre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BilliePeach skrev (4 minutter siden):

Komplett nekter å sende inn kortet mitt(3090 Rog white) til Asus for reparasjon og krediterer meg kjøpspris 22.500. Nytt kort i dag koster 24.500. Noen som kan komme med råd på hvordan jeg kan slippe å betale 2000kr ekstra for samme kort? Hvilke rettigheter har jeg her?

 

Sitat

 

§ 29. Retting og omlevering (avhjelp)

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Ved avgjørelsen av om kostnadene er urimelige etter første ledd annet punktum, skal det særlig legges vekt på verdien av en mangelfri ting, mangelens betydning og om andre beføyelser kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for forbrukeren.

Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34#KAPITTEL_6

 

Loven er krystallklar på at du kan kreve omlevering om produktet ikke kan repareres.

 

Endret av KjellV
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BilliePeach skrev (1 minutt siden):

Komplett nekter å sende inn kortet mitt(3090 Rog white) til Asus for reparasjon og krediterer meg kjøpspris 22.500. Nytt kort i dag koster 24.500. Noen som kan komme med råd på hvordan jeg kan slippe å betale 2000kr ekstra for samme kort? Hvilke rettigheter har jeg her?

Henvise til forbrukerkjøpsloven. Kort oppsummert skal du kunne velge mellom avretting eller omlevering(ny, tilsvarende vare) jf. §29 1. ledd. Unntaket her er om det for komplett er umulig eller volder de urimelige kostnader å gjennomføre. Heving av kjøpet er noe de kan tilby deg, men ikke noe du trenger å godta, så hvis de nekter så får du be om dokumentasjon på kriteriene "umulig" eller "urimelige kostnader".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (7 minutter siden):

Ble ikke du lovet å få justert pris på ny ordre?

Jeg har spesifisert i chat tidligere om at jeg skal krediteres for nytt produkt(24.500kr) eller at nytt kort sendes. Å kreditere meg for gammel pris og nekte å vente til nytt kort er på lager er for meg helt hodeløst. Jeg har snakket med dem på chat flere ganger hvor jeg har forsikret meg om at de har fått med seg at jeg vil vente til de får nytt kort på lager.

Endret av BilliePeach
Lenke til kommentar
1 minute ago, BilliePeach said:

Jeg har spesifisert i chat tidligere om at jeg skal krediteres for nytt produkt(24.500kr) eller at nytt kort sendes. Å kreditere meg for gammel pris og nekte å vente til nytt kort er på lager for meg helt hodeløst. Jeg har snakket med dem på chat flere ganger hvor jeg har forsikret meg om at de har fått med seg at jeg vil vente til de får nytt kort på lager.

Chat er bare å glemme, du må sende mail og vente alt for lenge på svar

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BilliePeach skrev (7 minutter siden):

Jeg har spesifisert i chat tidligere om at jeg skal krediteres for nytt produkt(24.500kr) eller at nytt kort sendes. Å kreditere meg for gammel pris og nekte å vente til nytt kort er på lager er for meg helt hodeløst. Jeg har snakket med dem på chat flere ganger hvor jeg har forsikret meg om at de har fått med seg at jeg vil vente til de får nytt kort på lager.

Send mail til [email protected] og henvis til disse paragrafene fra Forbrukerkjøpsloven som @KjellV henviser til over. De har faktisk mulighet til å sette opp en ny ordre til deg med tilsvarende vare, slik at når kortet kommer på lager igjen, så vil du være en av de første som får det. 

Endret av MrMarbles
typos
  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, sveibuen said:

Kjøpt dog på dustin.no.
Ikkje den beste sida! Men eneste plassen jeg så jeg kunne trykke kjøp xD

Men var bare om noen har lest/hørt om korta kommer før påske eller til sommeren :)

Alle så det, inkludert meg, alle trykker kjøp og ingen får. Det er vel ikke uten grunn at de har slettet produktene fra butikken.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 minutt siden):

Alle så det, inkludert meg, alle trykker kjøp og ingen får. Det er vel ikke uten grunn at de har slettet produktene fra butikken.

Hva er det egentlig som skjer hos Dustin? nye eiere, skulle logge inn for noen dager siden og all designen var ny og ikke hadde jeg konto lenger heller, er dog en stund siden jeg var innom sist, men har nå bestillt en del derfra.

Lenke til kommentar

Bekreftet (Restnot. 1 stk.)

Er bekrefta hos meg, så vi får se :)

Får bare krysse fingrene for at mitt gamle GTX 770 holder frem til det nye kommer. Får merkelige streker på skjerm, afterburner finner ikke noe info om kortet(unntak av at det er et GTX770 etc)

Solgte 5700XT kortet mitt å 1gen titan for totalt 8900kr de siste dagen xD

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...