Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, MrMarbles said:

Ja, når de knapt får inn GPUer om dagen, så taper de vel heller penger enn å tjene. Ingen som gidder å bygge seg ny PC om man ikke kan få kjøpt GPU å bruke i PCen...

Så da er det naturlig at de også setter opp prisene for å ta igjen tapt profitt.

Joda, men det er ikke mulig å bestille det nå. Det var mulig å bestille kortet før en time siden(sjekker alltid statusen), men da lå prisen på 5590kr! De har nå endret prisen + ikke mulig å bestille? Skjønner ikke hva de driver med

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vo0do0 skrev (36 minutter siden):

Hva i all verden har dette med saken å gjøre? Hvordan folk oppfører seg i dagligvarebutikken, og hvilken kundeopplevelse du har når du handler? Ja, det finnes butikker som er trivligere å handle i, og det samme kan sies om netthandel.

En parallel man kan dra til dagligvarer er hvordan folk hamstret håndsprit og dasspapir tidligere i fjor for tjene penger på andres desperasjon. Jeg ville mye heller handlet dritepapiret mitt hos Kiwi(eller tilsvarende lavpriskjede) fremfor å støtte opp om kynismen til han som selger ruller for 100,- på finn.

  Edit: Og så lenge man har selv, så skal man tjene på andres uføre?

Det er en vesentlig forskjell. Håndsprit og dasspapir er en nødvendighet i en pandemi. RTX 3080 er det ikke! 

Får du ikke tak i 3080 i butikk og du ikke har råd til de med 2000-3000kr påslag på finn har du ingen rett til å klage. Det er 100 000 vis som venter på 3080 i hele verden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Just now, Kryptodebunker said:

Det er en vesentlig forskjell. Håndsprit og dasspapir er en nødvendighet i en pandemi. RTX 3080 er det ikke! 

Får du ikke tak i 3080 i butikk og du ikke har råd til de med 2000-3000kr påslag på finn har du ingen rett til å klage. Det er 100 000 vis som venter på 3080 i hele verden. 

True story 👌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (3 minutter siden):

Det er en vesentlig forskjell. Håndsprit og dasspapir er en nødvendighet i en pandemi. RTX 3080 er det ikke! 

Får du ikke tak i 3080 i butikk og du ikke har råd til de med 2000-3000kr påslag på finn har du ingen rett til å klage. Det er 100 000 vis som venter på 3080 i hele verden. 

Men å være stolt er vel litt sprøtt? Hadde jeg plutselig fått alle tre av de jeg bestilte ville jeg klart solgt to på finn.... men jeg hadde ikke ofret det noen annen ekstra tanke enn: "cheers, bonus i lommeboken".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Kryptodebunker said:

Det er en vesentlig forskjell. Håndsprit og dasspapir er en nødvendighet i en pandemi. RTX 3080 er det ikke! 

Får du ikke tak i 3080 i butikk og du ikke har råd til de med 2000-3000kr påslag på finn har du ingen rett til å klage. Det er 100 000 vis som venter på 3080 i hele verden. 

Enig at TP og håndsprit er en drøy sammenligning, men det var bare et søkt argument mot et søkt innlegg. (Mekanismen er uansett den samme)

Hvorfor i all verden har man ikke lov å klage(!)? Ja, det er mange folk som venter, og det er en haug med egoister som skor seg godt på situasjonen.

Hva dere forteller dere selv for å overbevise dere selv om at den aktiviteten ikke går utover andre aner jeg ikke. 

 

Endret av Vo0do0
  • Liker 7
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Vo0do0 said:

Hva dere forteller dere selv for å overbevise dere selv om at den aktiviteten ikke går utover andre aner jeg ikke. 

Hva mener du med at det går ut over andre? Man kan like greit snu på det og si at dersom de IKKE gjør det, så går det ut over de som er villige til å betale mer for samme produkt. Hvorfor skal de aller gjerrigste alltid kommer foran i køen?

Det er en luksusvare med enorm etterspørsel i markedet - selvfølgelig vil slike situasjoner oppstå. Hadde ikke folk vært villige til å betale, så hadde det ikke vært noe sak. Så lenge folk er villige til å betale så vil det alltid være de som vet å sko seg på det. Slik er nå verden....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
11 minutes ago, goofer said:

Hva mener du med at det går ut over andre? Man kan like greit snu på det og si at dersom de IKKE gjør det, så går det ut over de som er villige til å betale mer for samme produkt. Hvorfor skal de aller gjerrigste alltid kommer foran i køen?

Det er en luksusvare med enorm etterspørsel i markedet - selvfølgelig vil slike situasjoner oppstå. Hadde ikke folk vært villige til å betale, så hadde det ikke vært noe sak. Så lenge folk er villige til å betale så vil det alltid være de som vet å sko seg på det. Slik er nå verden....

For det første driver det opp prisen i både konsummarkedet og i videresalgsmarkedet.

For det andre, når du legger alt i sammen, så får ikke den "gjerrige"(eller den som ikke har råd) tak i noe kort, og den som er villig til å betale må ut med mer penger. Den som sitter igjen som vinner er scalperen. 

Edit: Ja, sånn er verden. Det gjør det ikke noe bedre?

Endret av Vo0do0
  • Liker 5
Lenke til kommentar

At noen i det hele tatt prøver å forsvare scalper virksomheten er veldig fascinerende .

Jeg tør å påstå at om man står og lirer av seg slikt i en folkemengde er sjangsen for en knyttnevene i trynet større enn at noen kommer og klapper en på skulderen  😂

Endret av Mala
  • Liker 8
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Mumriken said:

Vil tro dem fleste setter pris på at det finnes en håndfull mengde kort på finn, istedenfor ingen kort? 

Solgte et 3090 suprim X i dag. Han som kjøpte det ble kjempeglad :D

 

Videreformidler deilig hardware, kalles dette :p

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...