Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

14 minutes ago, Nizzen said:

De som klager mest på dette er vel de late som ikkje gidder å følge med og/eller de som ikkje skulle ha kjøpt kort uansett :tease:

Var mye klaging og grining når 20 serie skjermkort var ute også. Spesielt når mining tok av. 😅

 

Venter på flere kort selv. Det blir gjort avbestilling på de resterende etter jeg har mottatt første, så nestemann i køen kan få det til en grei pris.

Har forøvrig også fulgt med på slippene på komplett, men noen kaffihentinger og dobesøk har kostet meg muligheten.

Men maskinen er ikke komplett for bygging med alle deler enda. Venter på andre komponenter også, så min frustrasjon er mest på andres vegne.

Til opplysning så hadde jeg bestilt 3 stk 5900x ved lansering. Fikk første, og kansellerte de to andre. Kunne selvfølgelig vært egoistisk og solgt de to andre til blodpris, men jeg har en samvittighet.

Endret av Vo0do0
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, Mumriken said:

Nja.. Det er ikke helt sant 😉

Nå får de som ikke har mulighet til å sitte 24/7 på en forumtråd mulighet å skaffe seg et kort asap mot et lite premium tillegg 

Uten den høye videresalgsaktiviteten kunne flere fått tak i kort til korrekt pris.

Og hvilken verdi har det at en med bedre råd kan få tak i et kort til en høyere pris, enn at en som prøver å få tak i det fra varehandelen skal få det samme kortet?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Vo0do0 said:

Og hvilken verdi har det at en med bedre råd kan få tak i et kort til en høyere pris, enn at en som prøver å få tak i det fra varehandelen skal få det samme kortet?

Samme verdi som at noen kan få det til korrekt pris? Mao, ingen forskjell bortsett fra at det gir han som kanskje er i arbeid etc får mulighet til å skaffe et kort. 

Komplett feks legger tidvis ut kortene på veldig obskure klokkeslett 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Mumriken said:

Samme verdi som at noen kan få det til korrekt pris? Mao, ingen forskjell bortsett fra at det gir han som kanskje er i arbeid etc får mulighet til å skaffe et kort. 

Komplett feks legger tidvis ut kortene på veldig obskure klokkeslett 

Jeg ser poenget ditt, men det fratar mindre bemidlede personer muligheten til å få kortet(om du tenker helsehjelp istedenfor GPU er det enklere å se poenget. Hvorfor er han som er på arbeid mer verdt?). Det skaper også et marked hvor dette er akseptert, som igjen går tilbake til poenget i den første posten du quotet, det driver opp prisene for alle konsumere.

Endret av Vo0do0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Vo0do0 said:

Jeg ser poenget ditt, men det fratar mindre bemidlede personer muligheten til å få kortet(om du tenker helsehjelp istedenfor GPU er det enklere å se poenget). Det skaper også et marked hvor dette er akseptert, som igjen går tilbake til poenget i den første posten du quotet, det driver opp prisene for alle konsumere.

Ser hvor du vil, men det stemmer ikke helt allikevel. Poenget mitt er at ikke er vanskelig og skaffe kort for noen som virkelig vil ha kort ved å feks følge med i denne tråden (flere alternativer også). 

Tror egentlig dem fleste som syter sitter i TUF non oc køen sammtidig som de er så blå at de nekter å betale et øre over 8K 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Mumriken said:

Ser hvor du vil, men det stemmer ikke helt allikevel. Poenget mitt er at ikke er vanskelig og skaffe kort for noen som virkelig vil ha kort ved å feks følge med i denne tråden (flere alternativer også). 

Tror egentlig dem fleste som syter sitter i TUF non oc køen sammtidig som de er så blå at de nekter å betale et øre over 8K 

 

Har selv fulgt tråden aktivt noen måneder og oppdatert "på lager" søk, og det er ikke helt enkelt. 2-3 minutter så er det borte. Og det er ikke vanskelig å forstå hvor en stor andel av kortene går, for et par dager etter flyter det av de samme modellene på Finn.

Men jeg har ikke noe å stappe kortet i, så jeg tar det ikke tungt. Men blir provosert på andres vegne.

Det er også folk som sitter og følger med mesteparten av dagen, for så å oppleve at kortet blir snappet av noen som skal tjene noen raske kroner på videresalg.

Har forøvrig ingen non-OC TUF i bestilling selv, men føler med de som har. Usikker på om det noen sinne blir levert.

Edit: Har faktisk to non-OC i bestilling. Har vel avskrevet dem for lengst og glemt dem. 😅 

Endret av Vo0do0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, sycho said:

Får man ikke benyttet seg av Klarna hos Multicom? 🤔 Nærmeste jeg får valgt er postoppkrav.

Ja, jeg har også mistet den muligheten (dvs fakturabetaling).

Jeg har gitt klar beskjed til dem tidligere at det ikke er innafor å trekke et stort beløp fra kortet flere måneder før produktet sendes, i verste fall.

Lenke til kommentar
11 hours ago, Mumriken said:

Muticom trakk ikke meg for Strix oc. Dem reserverte beløpet i noen dager før pengene var tilgjengelig igjen 

De skriver i ordrebekreftelsen sin at de trekker beløpet - ikke reserverer det - men ingen ting gjør meg mer happy enn at de har endret på den heller tvilsomme praksisen nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...