Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt at april er måneden Nvidia vil klare å fylle etterspørselen for alle 30xx kortene, men jeg har også hørt at dette bare er tull og  at tørken kommer til å vare året ut. Er det noen som vet noe? Er veldig frista til å bare kjøpe et kort fra finn..

Lenke til kommentar
bmwm skrev (42 minutter siden):

Jeg har hørt at april er måneden Nvidia vil klare å fylle etterspørselen for alle 30xx kortene, men jeg har også hørt at dette bare er tull og  at tørken kommer til å vare året ut. Er det noen som vet noe? Er veldig frista til å bare kjøpe et kort fra finn..

Ingen som vet så veldig mye. Og mange har nok hørt så mangt. Mitt beste tips er å følge med i denne tråden her som en hauk, og ikke støtt opp om scalper virksomheten på finn :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
25 minutes ago, Mala said:

Ingen som vet så veldig mye. Og mange har nok hørt så mangt. Mitt beste tips er å følge med i denne tråden her som en hauk, og ikke støtt opp om scalper virksomheten på finn :) 

Finnes vist noen som mener det er bedre å være et halvt år uten gpu fremfor å betale et ørlite påslag på finn 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den scalping greia er en forferdelig uting.

Selv om jeg ikke har fått tak i kort enda, kommer jeg aldri til å synke dithen at jeg kjøper av en scalper.

Det finnes absolutt ingen samfunnsnytte i det, og det skaper en kunstig etterspørsel på produktet til en høyere pris. 

Samfunnsparasitter. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Vo0do0 skrev (7 minutter siden):

Den scalping greia er en forferdelig uting.

Selv om jeg ikke har fått tak i kort enda, kommer jeg aldri til å synke dithen at jeg kjøper av en scalper.

Det finnes absolutt ingen samfunnsnytte i det, og det skaper en kunstig etterspørsel på produktet til en høyere pris. 

Samfunnsparasitter. 

Proud to be 😎 Er både miner og scalper 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (1 time siden):

Om mininga fortsetter som nå vil ikke produksjonen av 30-kort dekke etterspørselen. Ved kollaps i mininga blir det mye bedre. 

Blir det skikkelig kollaps si Bitcoin ned til under $10 000 blir det veldig mange billige skjermkort på finn for å si det sånn. Men jeg trur det er usannsynlig med Bitcoin under $10 000 dette året kanskje 2022 🤞

Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (31 minutter siden):

Blir det skikkelig kollaps si Bitcoin ned til under $10 000 blir det veldig mange billige skjermkort på finn for å si det sånn. Men jeg trur det er usannsynlig med Bitcoin under $10 000 dette året kanskje 2022 🤞

Er det mange som miner bitcoins med gpu nå? Trodde ethereum og de andre var mest populært med gpu pga asicminers etc på bitcoin.

Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (1 minutt siden):

Er det mange som miner bitcoins med gpu nå? Trodde ethereum og de andre var mest populært med gpu pga asicminers etc på bitcoin.

Ingen miner bitcoin med gpu men mange leier ut regnekraften via Nicehash som betaler i Bitcoin. 

Bitcoin bestemmer prisen på alle andre altcoins. 

Videre diskusjon kan vi ta i denne tråden:

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mumriken skrev (1 time siden):

Finnes vist noen som mener det er bedre å være et halvt år uten gpu fremfor å betale et ørlite påslag på finn 😅

Meh om man følger med i denne tråden her aktivt og legger over snittet mer energi i å få tak i kort er det gode muligheter fremfor å støtte opp mot slik virksomhet :)  3-4k ekstra er mange penger for en del vil jeg tro, og er nok mer enn ett "ørlite" påslag for enkelte.  

Om man går ett halvt år uten å enda få tak i ett kort, vil man ikke nok :p 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
42 minutes ago, Kryptodebunker said:

Det er ett sunt marked når etterspørsel bestemmer pris. Kapitalisme heter det. 

 

Ja, det stemmer. Men scalping skaper et parallellmarked, uten noen som helst verdiskapning, som tømmer konsumermarkedet for varer. Dette medfører prisforhøyning i begge marked, og gjør det vanskeligere for kunder å få produktet til tiltenkt pris.

Så ikke prøv å fortelle noen at scalping er sunt for markedet. Det gagner kun noen få(scalpers), og ødelegger for resten.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Vo0do0 said:

Ja, det stemmer. Men scalping skaper et parallellmarked, uten noen som helst verdiskapning, som tømmer konsumermarkedet for varer. Dette medfører prisforhøyning i begge marked, og gjør det vanskeligere for kunder å få produktet til tiltenkt pris.

Så ikke prøv å fortelle noen at scalping er sunt for markedet. Det gagner kun noen få(scalpers), og ødelegger for resten.

De som klager mest på dette er vel de late som ikkje gidder å følge med og/eller de som ikkje skulle ha kjøpt kort uansett :tease:

Var mye klaging og grining når 20 serie skjermkort var ute også. Spesielt når mining tok av. 😅

 

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Vo0do0 said:

Ja, det stemmer. Men scalping skaper et parallellmarked, uten noen som helst verdiskapning, som tømmer konsumermarkedet for varer. Dette medfører prisforhøyning i begge marked, og gjør det vanskeligere for kunder å få produktet til tiltenkt pris.

Så ikke prøv å fortelle noen at scalping er sunt for markedet. Det gagner kun noen få(scalpers), og ødelegger for resten.

Nja.. Det er ikke helt sant 😉

Nå får de som ikke har mulighet til å sitte 24/7 på en forumtråd mulighet å skaffe seg et kort asap mot et lite premium tillegg 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...