Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har proshop fått inn nok Asus ROG Strix 3080 OC til å levere alle ordre frem til 04. oktober. Mens komplett enda ikke aner når de får levert til flere av oss som bestilte klokka 15:00 på launch...

Enten vil ikke Asus levere kort til Komplett eller så bestilte sinnsykt mange flere Asus Strix 3080 OC kort hos Komplett enn hos andre nettbutikker.

Endret av Voro
Lenke til kommentar
30 minutes ago, Voro said:

Nå har proshop fått inn nok Asus ROG Strix 3080 OC til å levere alle ordre frem til 04. oktober. Mens komplett enda ikke aner når de får levert til flere av oss som bestilte klokka 15:00 på launch...

Enten vil ikke Asus levere kort til Komplett eller så bestilte sinnsykt mange flere Asus Strix 3080 OC kort hos Komplett enn hos andre nettbutikker.

Husk at komplett group eier 2 stk grossister, så de har garantert fått inn maaaange flere ordre. Husk også at små butikker kan bestille inn fra disse grossistene, og da forsvinner mange kort. Ikkje bare private som står i samme skjermkortkø :)

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (17 minutter siden):

Husk at komplett group eier 2 stk grossister, så de har garantert fått inn maaaange flere ordre. Husk også at små butikker kan bestille inn fra disse grossistene, og da forsvinner mange kort. Ikkje bare private som står i samme skjermkortkø :)

Proshop er vel ikke akkurat små totalt sett i alle landene de opererer i de heller. Men hadde jeg visst fra starten av da jeg bestilte klokka 15:02 på launch at jeg måtte vente til januar (eller februar, mars, april, hvem vet?) ville jeg kansellert for lenge siden. Har i alle fall funnet ut vha RTX3080 og 5900X bestillingene mine at statusene "bekreftet på lager xx.xx.xxxx" og "reservert på lager" betyr ingenting :p

Ganske frustrerende å se at jeg kunne bestilt samme kort hos flere andre leverandører opptil tre uker etter launch og fått det levert tidligere.

Men er jo greit å vite til fremtidige launches at Komplett ikke er til å stole på når det gjelder ordrestatuser og levering av nye produkter. Har vel bare meg seg å skylde for at jeg ikke bestilte alle mulige versjoner fra alle mulige leverandører ved launch og heller sendt masse kort i retur etterhvert som de hadde blitt levert.

Endret av Voro
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Saykin said:

Fikk melding ut av det blå at min ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC var klar for henting når den var forventet 2. Jan. 

Bestilte fra komplett dagen etter release. 

Det må bety at de har fått inn den forventede batchen, mange hadde 18 desember på den. Jeg har 6 januar, håper den også er i rute. Jeg skimter et lys i enden av tunellen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Voro skrev (2 timer siden):

Proshop er vel ikke akkurat små totalt sett i alle landene de opererer i de heller. Men hadde jeg visst fra starten av da jeg bestilte klokka 15:02 på launch at jeg måtte vente til januar (eller februar, mars, april, hvem vet?) ville jeg kansellert for lenge siden. Har i alle fall funnet ut vha RTX3080 og 5900X bestillingene mine at statusene "bekreftet på lager xx.xx.xxxx" og "reservert på lager" betyr ingenting :p

Ganske frustrerende å se at jeg kunne bestilt samme kort hos flere andre leverandører opptil tre uker etter launch og fått det levert tidligere.

Men er jo greit å vite til fremtidige launches at Komplett ikke er til å stole på når det gjelder ordrestatuser og levering av nye produkter. Har vel bare meg seg å skylde for at jeg ikke bestilte alle mulige versjoner fra alle mulige leverandører ved launch og heller sendt masse kort i retur etterhvert som de hadde blitt levert.

Bestilte Strix OC fra ProShop 9.10. Så spent på når det kortet blir sendt ut, iom. at de har kommet til 04.10 nå :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Voro said:

Så Komplett har nå fått inn 3080 TUF OC til alle som bestilte på launch, men ikke 3080 ROG Strix OC? 🤔 Motsatt av mange andre nettbutikker da. Noen her som bestilte 3080 Strix OC ved launch og har fått levert?

I know a guy who ordered it at launch, my order number was 378986xx(I got the confirmation at 15:04) and his was 378981xx, and he received it around 1st of November.

Endret av Tudor20
Lenke til kommentar
Tudor20 skrev (4 minutter siden):

I know a guy who ordered it at launch, my order number was 378986xx(I got the confirmation at 15:04) and his was 378981xx, and he received it around 1st of November.

You also ordered 3080 ROG Strix OC without receiving it yet?

Endret av Voro
Lenke til kommentar
54 minutes ago, Voro said:

You also ordered 3080 ROG Strix OC without receiving it yet?

no, I did not receive it :(. They increased my hopes to receive it in December when they changed my order to 12th December, then to 16th December and then to 18th December... and now it is 6th of January, and then I spoke with komplett and they said that they can't even guarantee that i will receive it around 6th of January and I can expect other delays.

Endret av Tudor20
Lenke til kommentar
Tudor20 skrev (3 minutter siden):

no, I did not received it:(. They increased my hopes to receive it in december when they changed my order to 12th december, then to 16th december and then to 18th december... and now it is 6th of January, and then I spoke with komplett and they said that they can't even guarantee that i will receive it around 6th of january and i can expect other delays..

Damn, then I guess I won't have it anytime soon either since my order confirmation came in a couple minutes after yours 😕

Ah, well, guess we'll get them a bit after 3080ti release then :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...