Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

costa skrev (10 minutter siden):

Gamerock 3090

Undervolt:

-300

850

1905

+650 Memory

PT 113

MAX temp: 55C

Max W: 380 Peak

Ellers er den ganske stille.  

image.thumb.png.2210952b65d4cff7101c050bc3d126b7.png

Kan teste andre Benchmark om nødvendig. Stabil i Performence test. 

Brukes med 5950X

Kommer til å teste den med ANNO 1800.

 

Nais! Takk for feedback. Får mitt i morgen :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

My order from komplett got postponed again for the 3080 strix oc... order confirmed at 17/09/2020 15:04. And Proshop already delivered all orders for this strix oc from the launch date... I feel like an idiot for not ordering from proshop..

they moved my order from 12 december to 16 december and then to 17 of december and now to 6th of january... i am so tired of Komplett i will probably never shop again from them.

Endret av Tudor20
Lenke til kommentar
Tudor20 skrev (18 minutter siden):

My order from komplett got postponed again for the 3080 strix oc... order confirmed at 17/09/2020 15:04. And Proshop already delivered all orders for this strix oc from the launch date... I feel like an idiot for not ordering from proshop..

they moved my order from 12 december to 16 december and then to 17 of december and now to 6th of january... i am so tired of Komplett i will probably never shop again from them.

That sucks. But it is not Komplett's fault. It is Asus fault. Never buy from Asus again.

Endret av Pc Lynet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
shauge2 skrev (59 minutter siden):

Lansering av 3080 TI?

https://www.tomshardware.com/news/nvidia-geforce-event-january-2021?utm_medium=social&utm_campaign=socialflow&utm_source=twitter.com

Dager etter at jeg kanskje får min 3080. Er ikke veldig bekymret for at 3080 til kr. 8250 blir et feilkjøp, bortsett fra hvis de dumpet prisene noe veldig.

Kult, om det er 3080+++ nyheter betyr det bare at AMD ikke har noe annet valg enn å dumpe priser eller komme med noe nytt selv. Dette gagner alle forbrukere til slutt :)

Endret av Nwader
Lenke til kommentar
Nwader skrev (6 timer siden):

Kult, om det er 3080+++ nyheter betyr det bare at AMD ikke har noe annet valg enn å dumpe priser eller komme med noe nytt selv. Dette gagner alle forbrukere til slutt :)

Jeg blir overrasket hvis AMD eller Nvidia setter ned priser iløpet av denne generasjonen livsløp. Det snakkes om manglende kapasitet hos TSMC og rapporteres at de skal øke prisene sine etter januar 2021. Meldes også om dårlig tilgang til gddr6 minne.

Tror desverre denne generasjonen med skjermkort fra AMD er mest for at de skal vise tilstedeværelse i markedet, og ikke for å ta markedsandeler. Når AMD er nødt å splitte produksjonskapasiteten hos TSMC mellom CPU, GPU og ps5/xbox chips tror jeg GPU kan bli lavt prioriter.

Når Apple i tillegg er på vei vekk fra Intel og over til egne chips produsert hos TSMC hjelper det ikke på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På min bestilling hos Komplett står det:

Quote
Bestilt, bekreftet inn på lager 23 desember 2020, 1 stk.

Hva betyr dette i praksis? At det er reservert et eksemplar til meg, eller at det bare er bekreftet at de får inn nye kort? (men ikke nødvendigvis nok til at de kan reservere til meg)

Lenke til kommentar
ilalo skrev (1 minutt siden):

Ikke fantastiske nyheter om det «bare» er 5% raskere enn 3080

håper ikke «leaked info» stemmer

vil ikke avbestille min 3080 strix... enda

Nei, men det kunne man allerede gjette. Det ville måtte lande mellom 3080 og 3090. Det er samme brikken. Så må man nok betale en del mer for 10GB ekstra VRAM.

Lenke til kommentar
Lolcat2016 skrev (21 minutter siden):

På min bestilling hos Komplett står det:

Bestilt, bekreftet inn på lager 23 desember 2020, 1 stk.

Hva betyr dette i praksis? At det er reservert et eksemplar til meg, eller at det bare er bekreftet at de får inn nye kort? (men ikke nødvendigvis nok til at de kan reservere til meg)

Det betyr at Komplett har reservert ett kort til deg som kommer inn på lager 23.12.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Pc Lynet said:

Det betyr at Komplett har reservert ett kort til deg som kommer inn på lager 23.12.

Jøss, jeg bestilte kortet for bare noen dager siden (avbestilte 3080 Gaming X etter å ha ventet siden september...), så hadde nesten litt vanskelig for å tro at de fikk reservert et kort til meg :) Er vel sikkert mange foran meg i køen, men da har de vel fått inn et større parti.

Lenke til kommentar
Lolcat2016 skrev (1 minutt siden):

Jøss, jeg bestilte kortet for bare noen dager siden (avbestilte 3080 Gaming X etter å ha ventet siden september...), så hadde nesten litt vanskelig for å tro at de fikk reservert et kort til meg :) Er vel sikkert mange foran meg i køen, men da har de vel fått inn et større parti.

Du kan fortsatt kjøpe kortet og få den 23.12

Det er ikke stor mangel på 3090 kort

https://www.komplett.no/product/1168378/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/msi-geforce-rtx-3090-gaming-x-trio#

https://www.komplett.no/product/1173670/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/msi-geforce-rtx-3090-suprim-x#

https://www.komplett.no/product/1168400/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/zotac-geforce-rtx-3090-trinity

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Pc Lynet said:

Da jeg sjekket igår (Suprim X) stod det noen annet (har sjekket jevnlig hver dag siden jeg la inn bestilling), virker som om informasjonen på produktsiden ligger litt etter det som står på ordresiden min. Men bra at de får inn nye 3090-kort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...